עבור לתוכן העמוד
Menu

שוחרר משתתף ועידת בחריין

בלחץ כבד של ארה"ב שוחרר אחד מאנשי העסקים שהשתתף בועידה • הסכנה לחייו ולחיי האחרים עדיין בעינה

מי אילץ את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס להורות על שחרורו של איש העסקים החברוני צאלח אבו מיאלה ממעצר בכלא הרש"פ? על פי גורמים במשלחת הפלסטינית לועידת בחריין, שגרירות ארה"ב בירושלים שיגרה פקס זועם ללשכתו של מחמוד עבאס ברמאללה לאחר שמנגנון המודיעין הכללי של מאג'ד פרג' עצר את צאלח אבו מיאלה מייד עם שובו מועידת בחריין בדרישה לשחררו לאלתר.

הפקס האמריקני כלל אזהרה חמורה לרש"פ מפני המשך מעצרו והגנרל מאג'ד פרג', שיש לו קשרים הדוקים עם ה-CIA המליץ למחמוד עבאס להיענות מיד לדרישה האמריקנית.

על פי גורמים בפת"ח, מחמוד עבאס נאלץ להורות על השחרור אך העביר את הטיפול לגורמי פת"ח כדי שיטפלו ב"בוגדים" שנסעו לבחריין, דהיינו לחסלם באופן פיזי מבלי שהאחריות תיפול על הרש"פ.

לעומת זאת, חסן עצפור, לשעבר שר ברש"פ וממקורביו של מוחמד דחלאן, טוען כי ראש השב"כ נדב ארגמן התקשר טלפונית למחמוד עבאס וביקש ממנו לשחרר את איש העסקים צאלח אבו מיאלה," זהו האיש היחידי שמחמוד עבאס שומע לו", טוען חסן עצפור.

ארה"ב עמדה בהבטחתה לחברי המשלחת להגן עליהם ככל, האפשר אך היא איננה יכולה למנוע את חיסולם על ידי פעילי פת"ח, לכן היא צריכה להזהיר בגלוי את יו"ר הרש"פ מפני הפגיעה הפיזית בהם ולהטיל עליו מראש את האחריות לכל רע שיאונה להם.