עבור לתוכן העמוד
Menu

שה"ח של לבנון: "לא נמסור את הנשק של חיזבאללה"

ביירות מנסה לענות למכתב הדרישות של מדינות המפרץ ונמנעת מהדרישה לבצע אחר החלטות האו"ם

שר החוץ של לבנון אמר ב-29 לינואר כי הוא לא מתכוון "למסור" את הנשק של חיזבאללה. את הדברים אמר במהלך פגישה בסוף השבוע עם עמיתים ממדינות המפרץ המבקשים כי ביירות תרסן את ארגון הטרור הנתמך על ידי איראן.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

עבדאללה בו חביב , ניסה להפיג את החשש של מדינות המפרץ בהם חיזבאללה פועל ואמר כי "לבנון לא תהיה מזירת שיגור לפעילויות המפרה את הריבונות של מדינות ערב".

שר החוץ השתתף בפגישה בשבת בכווית ולהגיב לדרישות של מדינות המפרץ לנוכח המשבר בעקבות דברי שר התקשרות לשעבר שהוביל חרם סחורות וסיוע לכלכלה הקורסת של ארץ הארזים.

"אני לא הולך (לכווית) למסור את הנשק של חיזבאללה. אני לא מתכוון להוביל לסיומו של חיזבאללה, זה לא בא בחשבון בלבנון. אנחנו הולכים לדיאלוג", אמר שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו חביב לאל-ג'זירה .

בצעד חריג: מדוע עבאס התיר ביקורת על איראן?

ניתוק

התנאים שנמסרו לביירות ב-22 בינואר על ידי שר החוץ של כווית כוללים קביעת מסגרת זמן ליישום החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ביניהן החלטה 1559 שהתקבלה ב-2004 וקוראת לפירוק מיליציות שאינן מדינתיות בלבנון.

טיוטת תגובת הממשלה שהגיעה לידי כתב רויטרס אינה עונה ישירות לדרישה זו, ומביעה את הכבוד של לבנון להחלטות האו"ם "להבטחת שלום אזרחי ויציבות לאומית".

אבל הוא לא מזכיר שום החלטה ספציפית של האו"ם או צעדים כלשהם ליישם אותם.

בו חביב אמר לאל-ג'זירה שיישום החלטה 1559, שתחייב את פירוק הנשק של חיזבאללה, "ייקח זמן".

ביקורו של שר החוץ של כווית, שייח' אחמד נאסר אל-מוחמד א-סבאח, בביירות בשבוע שעבר, היה הראשון מאז תחילת המשבר . הוא אמר שלבנון אסור להוות פלטפורמה למעשי איבה או התבטאויות כלפי מדינות ערב במפרץ, וכי חברי מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ (GCC) אוהדים את העם הלבנוני.

בטיוטת המכתב, נכתב כי לבנון מתחייבת "מילולית וממשית" למדיניות של התנתקות מעימותים אזוריים – מדיניות שננקטה על ידי ממשלות דומות גם כאשר חיזבאללה הציב לוחמים לסוריה.

היא גם מתחייבת לחזק את הצעדים שנוקטת לבנון בשיתוף פעולה עם מדינות ערביות אחרות כדי למנוע הברחות סמים למדינות ערב במפרץ.