עבור לתוכן העמוד
Menu

רוחאני: "שום דבר לא יכולת להיעשות במזה"ת ללא איראן"

נשיא איראן נשא את הדברים באירוע מיוחד לרגל ציון יום המהפכה ה-40 במדינה • "האמריקנים והציונים צריכים לדעת שהניצחון הסופי שייך לאומה האיראנית"

נשיא איראן, חסן רוחאני, נשא בכיכר אזאדי בטהראן נאום לרגל  ציון 40 שנה למהפכה האסלאמית (11 פברואר) בנאומו בו סקר את ההיסטוריה האיראנית בעת אחרונה ואת השגי המהפכה בתחומים שונים.

לקריאה נוספת:

איראן דורשת מסוריה תשלום חובותיה מהמלחמה

איש דת בכיר באיראן : בידינו "הנוסחה לנשק גרעיני"  

קאסם סולימאני חוגג 40 שנים למהפכה - על השלט כתוב : "מוות לישראל ומוות לארה"ב"
קאסם סולימאני חוגג 40 שנים למהפכה – על השלט כתוב : "מוות לישראל ומוות לארה"ב"

 

 

בדבריו הדגיש הנשיא רוחאני כמו דוברים איראנים אחרים את עמידתה של איראן במהלך שנות המהפכה מול איומיה של ארצות הברית ובעיקר נוכח הסנקציות . הוא אמר כי "בנוגע לסנקציות, ההתנגדות שלנו, אחדותנו ושיתוף הפעולה שלנו יגברו על אמריקה, לא נניח לאמריקה לנצח". הוא לעג לדוברים אמריקנים שקבעו בתחילת 2018 שהם "יכופפו את איראן על הקרקע, אבל "הם לא יכלו" לעשות זאת "הם הבטיחו…שכל המנהיגים המושחתים של אמריקה יהיו בטהראן, אבל זה גם לא קרה, כלום ממה שהם אמרו לא קרה ולא יקרה", אמר הנשיא תוך כדי שהוא רומז לדבריו של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון.

העם האיראני יסבול יותר – אך יתגבר

נשיא איראן אמר כי איראן תצליח להתגבר על בעיותיה הכלכליות בעקבות הסנקציות האמריקניות אל הודה כי העם האיראני ייאלץ להתמודד עם תנאים קשים יותר בהתמודדותם היומיומית עם הקשיים הצפויים "אנו ננצח בקרב הזה (נגד הסנקציות), העם האיראני  יתקל בבעיות…כבר יש לו בעיות בתנאי המחייה, אך הוא יתגבר על בעיות אלה".

שום דבר באזור לא יקרה ללא מעורבות איראן

נשיא איראן הדגיש כי לאיראן השפעה רבה במזרח התיכון וכי "שום דבר לא יכול להיעשות במזרח התיכון ללא איראן…התפקיד הנוכחי של איראן באזור חשוב יותר מכל נקודה אחרת בהיסטוריה, כל מדינה וכל מעצמת-על חופשיים לומר כל מה שהם רוצים, אבל איראן היא המדינה היחידה שיכולה לעזור למדינות האזור אם הן רוצות ביטחון, שום תוכנית לא יכולה להתבצע באזור ללא מעורבות איראן…כולם היו עדים לכך שבארבעים השנים האחרונות ובמיוחד במהלך 5 השנים האחרונות, כשאיראן החליטה לסייע לעם בעיראקי, לסורים ללבנונים לפלסטינים ולתימנים, שום כוח (במערב) לא הצליח להשיג ניצחון נוכח מול הכוחות באזור שזכו לתמיכת איראן".


נשיא איראן הדגיש בהקשר זה, כי המעצמות העולמיות נאלצות, במשתמע בכות מעמדה של איראן ופעילותה, לעזוב את המזרח התיכון צעד אחר צעד כשהם מודים בתבוסתם. הוא הוסיף כי "ההתנשאות העולמית (ארה"ב והמערב) והציונים צריכים לדעת שהניצחון הסופי שייך לאומה האיראנית".

לא צריכים אישור מאף מדינה לייצר טילים

רוחאני שבח את עוצמתה הצבאית של איראן באזור ואת התפקיד שמלאה בו בשנים האחרונות ואמר  היא יכולה לייצר את אמצעי הלחימה בעצמה ואינה תלויה באף אחד לצורך כך. נשיא איראן הדגיש כי "איראן לא תבקש מאף אחד אישור לבנות סוגים שונים של טילים בין אם מדובר בטילי קרקע-אויר, טילי חוף-ים, טילי ים-ים, טילי אויר-אויר או טילי קרקע-קרקע. אנו נמשיך לבנות בדרך בניית עוצמתנו הצבאית". רוחאני אמר כי כוחה הצבאי של איראן הוא עצום ובחמש השנים האחרונות נעשתה קפיצת רגל רצינית בתחום הצבאי ובכלל זאת בבניית צוללות, טילים, מטוסי קרב, טנקים, נשק אישי חימוש ועוד.

http://www.president.ir/fa/107978