עבור לתוכן העמוד
Menu

רוחאני על הסרת האמברגו: "החל מיום ראשון יכולים למכור ולקנות לכל מי שרוצה"

נשיא איראן נתן האות לחגיגה בטהראן על המועד בו מוסר אמברגו הנשק מעל איראן • דובר משרד החוץ מאיים על אירופה ובריטניה: יש לה חוב כבד

באיראן מתכוננים לקראת מועד הסרת אמברגו הנשק מהמדינה. חסן רוחאני, נשיא איראן הצהיר היום (רביעי) בישיבת הממשלה, כי אמברגו הנשק של האו"ם נגד איראן יוסר החל מיום ראשון, וכך יאפשר לטהראן לקנות או למכור נשק.

"ביום ראשון הקרוב נודיע לבשורה המשמחת הזו למדינה כי עשר שנים של אמברגו על נשק אכזרי מוסרות", אמר רוחאני בעת שנשא דברים ביום שישי בקבינט.

"נלחמנו עם אמריקה סביב הנושא הזה במשך ארבע שנים. עברו ארבע שנים שאמריקה עשתה הכל כדי לא לתת ל- 18 באוקטובר לקרות אבל היום הזה יגיע ", אמר והוסיף כי זה בגלל 'התנגדות העם' והמאמצים של פקידים ודיפלומטים איראניים.

המו"מ על הגבול הימי בין ישראל ולבנון – היבטים ייחודיים

מי ששואל על הישגי ה- JCPOA צריך לציין כי הסרת נשק זו הינה הישגי העסקה, לדבריו. "החל מיום ראשון אנו מסוגלים למכור את הנשק שלנו לכל מי שאנחנו רוצים ולקנות נשק מכל מי שאנחנו רוצים. "

על פי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231, אמברגו הנשק נגד איראן יוסר ביום ראשון, 18 באוקטובר, בשעה GMT + 3:30.

ברש"פ חוששים: הלחץ הסעודי יגבר

דובר משרד החוץ: "לבריטניה יש חוב מובהק לרפובליקה האיסלאמית של איראן"

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיבזדה, אמר במהלך מסיבת עיתונאים ביום שני כי  "חמש שנים לאחר אישור JCPOA זה יקרה, והשנה היא יום השנה החמישי להסכם. התבוסה ההיסטורית של אמריקה תתרחש. למרות כל הטריקים והפעולות החוץ-משפטיות של ארה"ב, המדינה הזו לא יכלה להתקדם והראתה שוב שהיא לא חזקה כמו שהיא טוענת ".

"אנו לא מצפים מאף אחד שיהיה טוב לב לעם האיראני. אנו מצפים מכולם למלא את חובותיהם. למרבה הצער, אירופה השקיעה את כל אמינותה ב- JCPOA לשביעות רצון. של ארצות הברית. אמרנו להם פעמים רבות שהאסטרטגיה שגויה. אירופה וכמה מפלגות אחרות לא הצליחו לעמוד בהתחייבויותיהן ", אמר דובר המשרד.

"מי שמוציא צו נגד העם האיראני בוושינגטון ומי שמבצע את הצו הזה הוא שותף לפשע נגד האומה האיראנית", הוסיף הדיפלומט.

הוא הצהיר כי "הסנקציות של ארה"ב על מזון ותרופות באיראן הן קשות מאוד, אך הניצחון קרוב, ונשימתה של ארה"ב ספורה לגבי הסנקציות. ארה"ב העירה את העולם באמצעות שימוש מטורף בדולר ובמטבעות וסנקציות אחרות ונוצרו מנגנונים שונים ואלה הצעדים הראשונים. כיום ארה"ב היא האויב הגדול ביותר של האיראנים ".

הדובר התייחס גם לזריף ולשיחת הטלפון המקבילה שלו לבריטניה ולחוב הבריטי לאיראן והצהיר: "לבריטניה יש חוב מובהק לרפובליקה האיסלאמית של איראן ובכל יום שההחזר נדחה, הסכום עולה".

"בריטניה צריכה לשלם את החוב ואין לה שום קשר לסוגיות אחרות, כולל אסירים", אמר חטיבזדה.

בהתייחס לביקורו של שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף בסין ולמפת הדרכים לשיתוף הפעולה בן 25 השנים בין שתי המדינות, אמר הדובר, "מסמך השותפות האסטרטגית בין איראן לסין הוא יותר מפת דרכים בין שתי המדינות, שנידון ביניהם כבר כמה שנים. זה נדון בביקור זה, וההיבטים הטכניים מתנהלים בקרב המומחים. קיימת הסכמה רצינית בין איראן לסין בנושא זה, וחשוב שהיחסים שיועלו ל רמה של שותפות אסטרטגית ".