עבור לתוכן העמוד
Menu

רוחאני מסמן מטרה – הסרת אמברגו הנשק מאיראן

נשיא איראן נשא נאום היום בו ציין כי יש לשמור על האינטרס של של המדינה ולשמור על ההסכם בגלל החלטת האו"ם כי יוסר האמברגו מעל איראן • מזכיר המדינה פומפאו באוקטובר הזהיר מכך

נשיא איראן, חאסן רוחאני, אמר היום (שני) כי האמברגו מטעם האו"ם נגד איראן יוסר בשנה הבאה באם תשמור איראן על מסגרת הסכם הגרעין. "אם נשמור על הסכם הגרעין, אנו נצליח להשיג הישג פוליטי גדול בשנה הבאה", אמר במהלך נאום בעיר ראפסאנג'נין במחוז קרמן במהלך סיור. "הסרת האמברגו מאיראן בשנה הבאה תקל עלינו לקנות ולייצא כלי נשק, שהאו חלק גדול מהסכם הגרעין".


"היו לנו חילוקי דעות בקרבנו. חלק אמרו כי יש לסגת וחלק אמרו כי יש להישאר וחלק אמרו כי עלינו להישאר באמצע. באופן מעשי, אנו מצאנו את דרך האמצע שהיא לטובתנו".
רוחאני אמר כי נסיגה מהסכם הגרעין לא תשא פרי בשנה הבאה והחלטת מועצת הביטחון תשונה " אנו חייבים לחשוב ולמצוא מה האינטרסים של המדינה. עדיף להיות מחייבים במאה אחוזים לעסקה בעוד האחרים נגדה? בוודאי שלא. לכן בחרנו בדרך האמצע".

"היום הכורים הגרעינים שלנו עובדים בצורה מהירה יותר מאשר בכל זמן אחר", אמר הנשיא והמשיך: "במהלך תקופת המאמץ האחרונה, עשינו מחקר ופיתוח בתחום האנרגיה הגרעינית. ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית הודיע כי בעבר היו לנו 5 סוגים של צנטריפוגות, אולם כיום יש בידינו 15 סוגים שונים. משמעות הדברים היא שהתקדמנו. זה נתיב ההתקדמות הנכון. לכן בעוד אנו מגנים על ההסכם ומגנים על הזכויות של האומה אל מול הלחץ של האויבים, אנו ממשכים בפרויקטים רבים" (בהתייחסו לפרויקט ביזד).

באוקטובר השנה צייץ מזכיר המדינה מייק פומפאו, טיימר הסופר לאחור את הזמן בו יוסר האמברגו לפי הסכם הגרעין והזהיר כי "בגלל ההסכם הגרוע עם איראן אמברגו הנשק של האו"ם על איראן יפוג בעוד שנה. מדינות כמו רוסיה וסין יוכלו למכור לאיראן נשק מתוחכם. המשטר האיראני יהיה חופשי למכור נשק לכל אחד. זה יגרום למרוץ חימוש חדש במזרח התיכון. אם אתם מודאגים מהתנהגות איראן כעת, דמיינו מה תעשה עם טילים, מל"טים, טנקים מתקדמים ומטוסים. על מועצת הביטחון לחדש את אמברגו הנשק".

רוחאני: איראן פתוחה למו"מ עם העולם

ביום ראשון אמר הנשיא רוחאני כי איראן פתוחה למו"מ עם העולם, אולם היא לא תכופף אל מול לחץ כלשהו. "אנו מחוברים לעולם, אנו מחפשים לפתור בעיות, אבל לעולם לא נתכופף ולא נושפל", אמר מול בכירים ביזד.

מוקדם יותר ציין הנשיא כי המדינה נמצא בצומת קריטי והוסיף כי "העם האיראני מאוחד נגד לחץ האויבים, ולמרות מה שארה"ב והאויבים הלאומים של איראן מבצעים, המדינה חזקה מתמיד" .

 

https://www.irna.ir/news/83550625/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C%D9%85

 

https://en.isna.ir/news/98082012659/Today-Iran-s-nuclear-power-higher-than-any-other-time-President