עבור לתוכן העמוד
Menu

רוחאני: לא משנה מי ינצח בבחירות ייכנע בסוף לאיראן

הדברים נאמרו במהלך דיון מיוחד ביום רביעי בשיבת הממשלה בדיון לסיכום 4 שנות כהונתו של הנשיא טראמפ • "הם ייכנעו", הצהיר הנשיא ושיבח את הייצוא של איראן

"לא משנה לאיראן  מי שינצח בבחירות לנשיאות בארה"ב. מי שיעלה לשלטון באמריקה אין לו ברירה אלא להיכנע לאומה האיראנית", אמר נשיא איראן חסן רוחאני ביום רביעי במהלך ישיבת הממשלה  ,כך לפי סוכנותה ידיעות IRNA.

הדיון הוקדש ברובו למדיניותו של הנשיא טראמפ כלפי איראן. רוחאני האשים את וושינגטון בתכנון מזימה בארבעת השנים האחרונות על מנת לפעול נגד איראן. " העלילה תסוכל", טען רוחאני.

הסנקציות ההולכות וגוברות פגעו קשה במגזרים החיוניים בכלכלת איראן, כולל נפט וגז, בנקאות, ספנות ומתכות.

הרשויות האיראניות הודו שוב ושוב כי הסנקציות הובילו לירידה חדה בערך המטבע הלאומי של איראן, הריאל, והותירו את כלכלת המדינה במאבק ומחסור חמור.

אף על פי כן, רוחאני התעקש, "לא נכנע ולא נכנע. הם אלה שללא ספק ייכנעו בסופו של דבר."

האם נפתח קרב נדל”ן בין איחוד האמירויות לבין הרש”פ על מזרח י-ם?

ארה"ב הצהירה כי היא מבקשת להביא את איראן לשולחן המשא ומתן על תוכנית הגרעין והטילים שלה ומדיניותה האזורית על ידי הפעלת לחץ מרבי על טהרן. עם זאת, בכירים איראניים, ובמיוחד המנהיג העליון איתאללה עלי חמינאי, שללו כל שיחות עם וושינגטון.

הסנקציות על איראן גרמו לירידה חדה בייצוא הנפט במדינה כמקור ההכנסה החשוב ביותר של המשק, ושער החליפין של המטבע הלאומי של איראן מול דולר ארה"ב הגיע ל -320,000 ריאל.

בחלק אחר מדבריו אמר רוחאני, "יצוא שאינו נפט הוא קריטי עבור המדינה. האויבים ניסו לעצור את ייצוא הנפט הגולמי ומוצרי הנפט, שהיו בין מוצרי הייצוא החשוב שלנו בעבר. ובכל זאת, מגוון הייצוא של המדינה מנע מהם להצליח. "

ההסכם עם סודן: המשך חיזוק הציר המתון

הוא טען גם כי הייצוא הלא-נפט של המדינה בשמונה שנות כהונתו של מחמוד אחמדינג'אד בין השנים 2005-2013 היה 170 מיליארד דולר. ובכל זאת, במהלך כהונתו בשבע השנים האחרונות), מספר זה הגיע עד כה ל -301 מיליארד דולר והוא צפוי להגיע ל -340 מיליארד דולר בסוף הקיץ הבא.

לראשונה מאז תחילת השנה הקלנדרית האיראנית החדשה, שהחלה ב -20 במרץ 2020, איראן הוסיפה יצוא בנזין לרשימת "יצוא הלא נפט" שלה.