עבור לתוכן העמוד
Menu

ראש תכנית הגרעין של איראן נמצא חיובי לקורונה

עלי אכבר סאלחי, נבדק ונמצא חיובי בתחילת שבוע שעבר , כך הודיעה סוכנותה ידיעות IRNA • מצטרף לשורה של בכירים במדינה וביניהם סגן הנשיא

ראש תכנית הגרעין של איראן, עלי אכבר סאלחי, נמצא חיובי לוירוס הקוביד 19, כך דווח אתמול (ראשון) בתקשורת באיראן.

כלי תקשורת איראניים דיווחו כי "מצבו הכללי טוב והוא עוקב ברציפות אחר נושאי הארגון".

סאלחי עומד בראש ארגון האנרגיה האטומית באיראן (AEOI) ונמצא בחיוב לנגיף ב -3 באוקטובר, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של IRNA .

בהודעה לעיתונות נכתב כי סאלחי מרגיש "טוב" ועובד מהבית במצב של בידוד עצמי.

"ישראלים רבים מעוניינים לשתף פעולה עם איראן"

בשבת דווח כי מוחמד באגר נובאכט, כלכלן בכיר ויועצו של נשיא איראן חסן רוחאני, נמצא אף הוא חיובי לקורונה.

נובאקט, סגן נשיא איראני וראש ארגון התכנון והתקציב במדינה, צייץ כי מצבו הבריאותי הכללי “חיובי”, אך הוסיף כי הוא מאושפז לבדיקה נוספת.

מקור: אתר אל ערביה
מקור: אתר אל ערביה

במהלך החודשים האחרונים נמצאו חיובים לנגיף מספר בכירים במדינה וביניהם: סגן נשיא בכיר אשאק ג'הנגירי וסגן נשיא מסומה אבטקר. מספר שרי קבינט נמצאו גם הם חיוביים, ביניהם שר התיירות עלי אסגר מונסאן ושר התעשייה לשעבר רזה רחמני. ראש כוח משימה ממשלתי איראני במלחמה בקורונה.

איראן: גל שלילי – חובת חבישת מסכות בטהראן

איראן, כך לפי הדיווחים נמצאת ב"גל השלישי" של נגיף הקורונה ובימים האחרונים רושמת שיאים חדשים של נדבקים ומתים, מאז פברואר 2019. מניין המתים באיראן עומד על פי רויטרס על 239 אתמול, מניין הנדבקים עובר את ה-4,000 ליום ומספר המקרים של הנדבקים מאז תחילת המגפה מתקרב במהירות לעבר קו החצי מיליון.

נשיא איראן, חאסן רוחאני, הצהיר ביום שבת כי חבישת מסיכה בטהראן היא חובה וכי מי שלא יעמוד בחובה זו יוטל עליו קנס כספי. איראן נמצאת בעיצומו של הגל השלישי ככל הנראה של נדבקי קורונה זאת לאחר שנרשמו בשבוע שעבר 239 הרוגים מהנגיף.

ביום שבת דיווח משרד הבריאות על 195 מקרי מוות במהלך 24 השעות האחרונות והעלה את המס הכולל ל -28,293. כמו כן נרשמו 3,875 מקרים חדשים של הדבקות, אמרה דוברת המשרד סימה סאדאת לארי לטלוויזיה הממלכתית.

חבישת מסכות הפכה לחובה החל מיולי בשטחים ציבוריים סגורים.

רוחאני אמר בדבריו בראיון טלוויזיוני כי כל מי שנתפס בחוץ ללא מסיכה בעיר הבירה ייקנס מעתה בקנס של 500,000 ריאל ומי שנדבק בנגיף ואינם מבצעים הסגר עצמי או מודיע לחברים ועמיתים על מחלתם, ייקנס בשני מיליון ריאל.

בתי ספר, מסגדים, חנויות, מסעדות ומוסדות ציבוריים אחרים בטהרן נסגרו למשך שבוע ב -3 באוקטובר במטרה להכיל את התפשטות הנגיף. מושל העיר האריך את הסגר ביום שישי בעוד שבוע.
למשטרה, לכוח הצבאי הבסיג’ ולפקחי הבריאות יהיו סמכויות להטיל את הקנסות, ולנקנסים יהיו שבועיים לשלם את הקנס, אמר רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה במהלך הפגישה השבועית של צוות המשימות של וירוס הקורונה.

 

קורונה במזרח התיכון: מדינות נצבעות באדום

הקנסות מהווים סכום לא מבוטל עבור איראנים שעברו מיתון עמוק מאז שהטילה וושינגטון מחדש את הסנקציות הכלכליות המשתקות בשנת 2018.
שכר המינימום החודשי עומד על כ- 18 מיליון ריאל, בשווי של פחות מ- 60 דולר בעקבות ירידה חדה בשווי המטבע.