עבור לתוכן העמוד
Menu

קנדה: דה הומניזציה של ישראל ו"היהודים"

הדור הצעיר בקהילה המוסלמית הנחשף במסגדים ובאירועים קהילתיים למסרים אלה אודות עליונות אסלאמית  על היהודים (והנוצרים) עלול לפתח עוינות בסיסית ישראל והעם היהודי, המתוארים כאויב של האסלאם והאנושות.

טארק רמדאן, משמש אימאם בהתאחדות המוסלמים של קנדה (Muslim Association of Canada – MAC) בוונקובר, קנדה ומנהיג קהילתי מקומי הנוטל חלק פעיל בארגון ובהובלת הפגנות סולדיריות עם העם הפלסטיני ונגד ישראל.

 

התאחדות המוסלמים של קנדה (MAC) מסבירה כדלהלן את יסודות המצע האידיאולוגי המנחה אותה:[1]

 

"השורשים של MAC מעוגנים עמוקות במסר של הנביא מוחמד. את השורשים המודרניים שלה ניתן למצוא במאמץ התחייה [הרעיונית] האינטקטואלי הנמרץ שהתקיים בחברות המוסלמיות בתחילת המאה העשרים. תחייה זו נועדה לגשר בין האמונה לבין האתגרים של המודרניות ולספק הגדרה ברורה של איזון ומודרניזציה בהבנת האסלאם. בעולם הערבי, התחייה [הרעיונית] הזו הגיעה לשיאה בכתבים של האימאם המנוח חסן אל-בנא [מייסד תנועת האחים המוסלמים]".

 

ב-28 ביולי 2017 טארק רמדאן נימנה על מארגני הפגנה בוונקובר תחת הכותרת "ניצבים יחדיו למען [מסגד] אל-אקצה" (Stand together for Alaqsa).[2] רשימת הדוברים בהפגנה כללה בנוסף לטארק רמדאן גם את מוחמד קלס (Mohammed Kallas) מסולידריות למען זכויות האדם של הפלסטינים (Solidarity for Palestinian Human Rights), סיד שנייד (Sid Shnaid) מארגון קולות יהודיים עצמאיים (Independent Jewish Voices), הרב דויד מבשר (Rabbi David Mivasair), מריאן האריס (Marianne Harris) מהכנסיה המאוחדת של קנדה (United Church of Canada), חנא קוואס (Hanna Kawas) יו"ר של התאחדות קנדה פלסטין (Canada Palestine Association) ודוברת נוספת מהארגון, מוסא איסמאעיל (Musa Ismail) נשיא התאחדות המוסלמים בבריטיש קולומביה (BC Muslim Association), הארון ח'אן (Haroon Khan) נשיא התאחדות פקיסטן קנדה (Pakistan Canada Association), קארן דיויטו (Karen DeVito) שהשתתפה במשט לעזה ב-2011 (Canada Flotilla to Gaza – 2011).[3]

 

קודם לנאומו ולאחריו הוביל טארק רמדאן את קהל המשתתפים בקריאות: תחי פלסטין, תחי האינתיפאדה, תחי ההתנגדות, תחי ההתנגדות" וכן "את נפשנו ודמנו נקריב למענך [מסגד] אל-אקצה".[4] להלן נוסח הדברים בשפת המקור:

Long live Palestine. Long live the intifada. Long live the resistance. Long live the resistance… بروح بالدم نفديك يا اقصى

 

להלן קטע מנאומו של טארק רמדאן בהפגנה:

 

"לכם יש נשק, במלחמות לאורך הגבול אתם אלה אשר יורים באנשים. אתם הגעתם לארץ הזו וראו אותה כעת לאחר שאתם השתלטתם עליה. מדוע אתם מכנים טרוריסטים את האנשים אשר מגינים על אדמתם כאשר אתם כובשים את השטחים והאו"ם אומר שזה שטח פלסטיני. זה כמו שאתה נכנס לביתי, אתה פולש לבית שלי ואומר: יש לי זכויות היסטוריות להיות כאן. אתה מגיע וברשותך נשק, אבל כאשר אני שולף סכין להגן על משפחתי אתה מכנה אותי טרוריסט. הדבר אינו הגיוני כלל ועיקר. וכאשר אתה מביט במפה, היכן פלסטין במפה הזו? אתה בקושי יכול לראות [אותה]. חמישה מיליון יהודים לעומת 15 או 16 מיליון נוצרים, אני מתנצל, פלסטינים, מוסלמים ונוצרים, חיים על פחות מ-15 אחוזים מהאדמה. אעשה לך מבחן, אני אמרתי. יאסר ערפאת בהסכם אוסלו ב-1992 חתם על 15 אחוזים מהשטח בהסכם אוסלו עם הנשיא ביל קלינטון ויצחק רבין, הוא חתם על 15 אחוזים, הוא חתם על לא עוד שפיכות דמים, אנו רוצים לחיות ולאפשר לאחרים לחיות. הפלסטינים לא ירו ביאסר ערפאת בגלל שהוא חתם על 15 אחוזים [מהשטח], אבל אתם יריתם ביצחק רבין בגלל שהוא חתם על 85 אחוזים מהאדמה. מי הוא אפוא הגורם לטרור? זה לא הפלסטינים. הפסיקו לדבר כך. כיצד ניתן לפתור את הבעיה הזו? ניתן לפתור את הבעיה הזו באמצעות הסבר, לימוד והעלאת מודעות שאין דבר כזה הנקרא מדינת ישראל. זו מדינה מזויפת. זו מדינה בלתי חוקית. [מסגד] אל-אקצה, ירושלים, העיר הקדושה, צריכה להיות תחת החסות של אדמת הפלסטינים, ובמיוחד המוסלמים. אינני אומר זאת בגלל סיבה כלשהי, אלא משום שהאסלאם מלמד אותנו לכבד את כל האנושות, לכבד את האנשים מכל מוצא שהוא. כאשר הייתה אדמה מוסלמית, כאשר היא הייתה תחת חסות של המוסלמים לעולם לא שמעתם על רצח עם בנוצרים. אני מאתגר אתכם. לעולם לא שמעתם על רצח עם נגד יהודים שחיו שם, או כל אדם אחר. היה שלום. כאשר הצלבנים הגיעו לשם הייתה שפיכות דמים במשך 90 שנה, וכאשר היהודים השתלטו ראו בעצמכם מה קורה. הבעיה האמיתית צריכה אפוא להיפתר באמצעות החזרת החסות לפלסטינים הערבים ולמוסלמים שישתלטו על האדמה הקדושה והיא צריכה להיות תחת חסותם, כיוון שהם מכבדים את הנביא משה ואת ישו ואת כולם [את כל הנביאים]. זהו זה. אנו לא הולכים להחליק את הדברים בנוגע לזה. אנחנו לא הולכים לבזבז זמן על כך. זה הפתרון האמיתי לבעיה.

 

להלן נוסח הדברים בשפת המקור:

 

You are with the guns, the wars on the border, you are the ones shooting people. You came to this land, and look at it now after you took over. Why do you call the people who defend their land terrorists when you are occupying the territories and the United Nations says this is a Palestinian territories. So it's like you coming to my home, you invade my house and you say I have historical rights to be here. You come with a gun but when I pull out a knife to defend my family you call me a terrorist. It doesn't make any sense. And when you look at the map, where is Palestine on this map? You can hardly see [it]. Five million Jews to 15 or16 million Christians, I'm sorry, Palestinians, Muslims and Christians, live on less than 15% of the land. So I have a test for you I said. Yssir Arafat in Olso Agreement in 1992 he signed on 15% of the land in Oslo Agreement with President Bill Clinton and Yishak Rabin, he signed on 15% he signed on enough bloodshed we want to live and let live. The Palestinians did not shoot Yassir Arafat for signing on 15% [of the land] but you guys shot Yishaq Rabin for signing on 85% of the land. So who is really causing terrorism? It is not the Palestinians. Quit talk like this. So how do you solve this problem? You solve this problem by explaining, by educating, by raising awareness that there is no such a thing that is called the State of Israel. It is a fake state. It is an illegal  state. And that al-Aqsa [Mosque], Jerusalem, the holy city, should be in the custody of the land of the Palestinians, especially the Muslims. And I'm not saying this because of any reason except that Islam teaches us to respect all humanity, to respect people of all backgrounds. When it was a Muslim land, when it was under the custody of the Muslims you never heard about genocide against Christians. I challenge you. You never heard about genocide against Jews who were living there, or anybody.  It was peaceful. When the crusaders went there, it was a bloodshed for 90 years, and when the Jews took over, see for yourselves what is happening. So the real problem have to be solved by restoring custody to the Palestinian Arabs and the Muslims to take over the holy land and and to be under their custody, because they respect the prophet Moses and Jesus and everybody. That's it. We are not going to be wishy-washy about it. We are not going to waste time on this. that is the real solution to the problem.

 

בסיום ההפגנה נשא טארק רמדאן תפילה. להלן תרגום מערבית של קטע מתוך תפילה זו:

 

הו אללה, סייע לאל-אקצה ולמוסלמים

[קהל]: אמן

הו אללה, סייע לאל-אקצה ולמוסלמים

[קהל]: אמן

הו אללה, הענק ניצחון [סייע] למוסלמים בפלסטין

[קהל]: אמן

הו אללה, הענק להם ניצחון [סייע] על כל אויביך ואויביהם

[קהל]: אמן

הו אללה, סייע לאל-אקצה בפלסטין נגד היהודים השנואים [המרושעים] ונגד הציונים הפושעים

[קהל]: אמן

הו אללה, השמד את אויבי הדת [האסלאם]

[קהל]: אמן

הו אללה, השמד את אויבי האנושות

[קהל]: אמן

הו אללה, הענק ניצחון [סייע] לחייליך לוחמי הג'יהאד…

[קהל]: אמן

הו אללה, השמד את אויבי האסלאם

[קהל]: אמן

 

מצ"ב התפילה בלשון המקור בערבית:

 

اللهم انصر الاقصى والمسلمون

آمين

اللهم انصر الاقصى والمسلمون

آمين

اللهم انصر المسلمون في فلسطين

آمين

اللهم انصر على اعدائك واعجائهم اجمعين

آمين

اللهم انصر الاقصى في فلسطين

آمين

على اليهود الحاقدين

آمين

وعلى الصهاينة المجرمين

آمين

اللهم عليك باعداء الدين

آمين

اللهم عليك باعداء الانسانية

آمين

اللهم انصر جندك المجاهدين

آمين

اللهم عليك باعداء الاسلام

آمين

 

בדרשת יום השישי שנשא באותו יום (28 ביולי 2017) ב- MAC Centre בוונקובר טארק רמדאן אמר בין היתר את הדברים הבאים:[5]

 

"כפי שאמרתי, מסגד אל-אקצה הוא פיקדון הנמצא בידי כל המוסלמים. כנופיה מזוהמת של בני ישראל (عصابة دنسة من بني اسرائيل) פלשה אליו. הוא נמצא תחת ידי כנופיה מהגרועות מסוגה באנושות, אם אתה יכול לכנות אותם אנושות, הציונים האלה, שאין להם רחמים, קדושה או כבוד לאיש ולאנושות… זו חובתנו, חובה אישית היא שכולנו נחלוק יחדיו את הג'יהאד שלהם ואת המאבק שלהם נגד הציונים בכל האמצעים האפשריים, בכל האמצעים החוקיים ובאמצעים האסלאמיים… מסגד אל-אקצה, ירושלים, העיר וכל פלסטין צריכים להיות תחת חסות המוסלמים. הם לא צריכים להיות תחת חסות של הנוצרים, היהודים או מישהו אחר. לא אכפת לי מה אחרים אומרים. הם צריכים להיות תחת חסות של המוסלמים".

 

להלן קטע מדרשת טארק רמדאן בשפת המקור באנגלית:[6]

 

The Al-Aqsa Mosque, as I've said, is a trust placed in the hands of every Muslims. It is now invaded by an impure gang of Israelites (عصابة دنسة من بني اسرائيل). It is now under a gang of the worst kind of Mankind – if you can even call them Mankind, those Zionists, who have no mercy, no respect, no holiness, no respect for anybody, for any humanity… So it is our duty, an individual duty, that we all share their Jihad and their struggle against the Zionists, by all means necessary – by all legal means and any Islamic means… the Al-Aqsa Mosque, Jerusalem, the city, and all of Palestine should only be in the custody of the Muslims. It should not be in the custody of the Christians, the Jews, or anybody else. I don't care what anybody else says. It should only be in the custody of Muslims.

 

הערות

 

טארק רמדאן, המשמש פעיל בארגון "התאחדות המוסלמים של קנדה" השואב השראה אידיאולוגית ממשנתו  של מייסד תנועת האחים המוסלמים חסן אל-בנא, הציג בנאום, בדרשה ובתפילה שנשא ב-28 ביולי 2017 את תפיסת עולמו בנוגע לסכסוך הישראלי – פלסטיני, העם היהודי, הציונים וישראל. טיעוניו של רמדאן נשענים על האסלאם וגם על נתונים היסטוריים, דמוגרפיים וגיאוגרפיים שגויים ומופרכים.

 

בדבריו שלל רמדאן את הזכות ההיסטורית של העם היהודי בארץ ישראל וטען, כי כל שטח פלסטין, ובכלל זה שטחה של מדינת ישראל כיום, הוא למעשה אדמת הקדש אסלאמי אשר הבעלות עליה נמצאת בחזקת המוסלמים בלבד.

 

הפתרון לסכסוך מצוי, טען רמדאן, מצוי אך ורק בהעברת שטח ארץ ישראל לשליטה אסלאמית, כלומר למדינה אסלאמית שתיישם את ההלכה האסלאמית (השריעה) ועל פיה יוכתב היחס לקהילות היהודית והנוצרית שלא תהיינה זכאיות לעמדת שלטונית.

 

את ישראל כינה רמדאן מדינה "בלתי חוקית" ו"טרוריסטית" ועל בסיס זה הוא הצדיק והביע תמיכה במאבק הפלסטיני, ובכלל זה באינתיפאדה, הבאה לידי ביטוי במגוון רחב של פעולות מאבק, ובכלל זה מאבק מזוין ופיגועי טרור.

 

העוינות של רמדאן מכוונת גם לעבר "היהודים" אותם הוא מכנה "שנואים" (או מרושעים) ו"הציונים" שתוארו בלשונו כ"כנופיה מזוהמת של בני ישראל" ו"כנופיה מהגרועות מסוגה באנושות". מביטויים אלה משתמעת דה הומניזציה של "היהודים" ו"הציונים".

 

לעמדותיו של רמדאן חשיבות רבה, שכן מדובר במנהיג דתי הזוכה לתמיכה רחבה בציבור המוסלמי בוונקובר, ויתר על כן הן הושמעו בפני ראשי הקהילה המוסלמית שנטלו חלק פעיל בהפגנה. אלה לא מחו על קריאתו למחיקת ישראל מהמפה, על שלילת זכות העם היהודי בארץ ישראל או על תמיכתו באינתיפאדה, ואדרבא ניכר שהם מזדהים עם מסרים אלה.

 

הדור הצעיר בקהילה המוסלמית הנחשף במסגדים ובאירועים קהילתיים למסרים אלה אודות עליונות אסלאמית  על היהודים (והנוצרים) עלול לפתח עוינות בסיסית כלפי מדינת ישראל והעם היהודי, המתוארים כאויב של האסלאם והאנושות.

 

[1]    http://www.macnet.ca/English/Pages/About%20MAC.aspx

[2]    https://www.facebook.com/events/342622116159723/

[3]    https://www.youtube.com/watch?v=Jaj5N3Hz3yc

[4]    https://www.youtube.com/watch?v=Jaj5N3Hz3yc

[5]    https://www.memri.org/tv/vancouver-friday-sermon-tarek-ramadan-duty-share-jihad-against-zionists/transcript

[6]    https://www.memri.org/tv/vancouver-friday-sermon-tarek-ramadan-duty-share-jihad-against-zionists