עבור לתוכן העמוד
Menu

קמפיין חדש ברש"פ: האבן היא נשק

הריגתו של חייל צה"ל באבן ישר לפניו עוררה את הרחוב הפלסטיני • הרשתות החברתיות מקדמות קמפיין בחסות הרש"פ לזריקה של אבנים ובקבוקי תבערה

גל הסתה אדיר שוטף את הרשתות החברתיות מאתמול, לאחר שחייל צה"ל עמית בן יגאל ז"ל נהרג בכפר יעבד שבשומרון מפגיעת אבן גדולה או בלוק בראשו שהושלכה מגג אחד הבתים בכפר ישירות על פניו.

קמפיין ההסתה קורא לפלסטינים לחקות את המחבלים בכפר יעבד ולתקוף ישראלים באמצעות אבנים או בלוקים.

 

כרזות הסתה ברש"פ
כרזות הסתה ברש"פ

"אם חסר נשק אפשר להשתמש באבנים" נאמר בקמפיין.

      
לקמפיין ההסתה יש כבר תוצאות מיידיות. כוח צה"ל שפעל הבוקר במחנה הפליטים אלפוואר באזור חברון הותקף באבנים גדולות ובסלעים.

אמש נפצעה קל ילדה ישראלית מאבנים שהושלכו בשומרון וכלי רכב ישראלים הותקפו בבקבוקי תבערה בעציון ובבנימין.

קמפיין ההסתה נועד לפתח מחדש את מיתוס האבן כנשק עממי שנעשה בו שימוש מוצלח, מבחינת הפלסטינים, באינתיפאדה הראשונה ולתת לגיטימציה לשימוש בו.

 

הסלמה? אסד תוקף את פוטין, פוטין משיב אש

 

כוחות צה"ל פועלים אזור הכפר בו נהרג חייל צה"ל
כוחות צה"ל פועלים אזור הכפר בו נהרג חייל צה"ל

השימוש באבן הוא חלק מאסטרטגיית "ההתנגדות העממית" של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס שטוענת כי השימוש בהפגנות, ידוי אבנים, מחסומים, תהלוכות ובקבוקי תבערה הוא "התנגדות בדרכי שלום" מכיוון שאין שימוש באסטרטגיה הזו בנשק חם.

ארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי קשרו את הפיגוע ביעבד ואת הרג חייל צה"ל עמית בן יגאל ז"ל, לכוונת ישראל לספח חלקים משטחי הגדה ולביקורו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו בישראל.

האבן היא נשק לכל דבר

בחודש אפריל 2019 נרצח חייל צה"ל סמ"ר רונן לובקסקי ז"ל, לוחם יחידת "דובדבן" לאחר שהושלכה לעברו לוח שיש מגג בית במחנה הפליטים אל אמערי ליד רמאללה.

ישראל חייבת לאכוף את הענישה על ידויי אבנים ולהחמיר את הענישה על השלכת אבנים ובלוקים מגגות על חיילי צה"ל. הצלחת הפיגוע אתמול בכפר יעבד מנוצלת על ידי ארגוני הטרור להסתה ולהגברת השימוש באבנים, סלעים ובלוקים כנשק נגד חיילי צה"ל.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס יכנס מחר בערב את ההנהגה הפלסטינית לדון בתוצאות ביקורו של מזכיר המדינה פומפיאו בישראל ובגיבוש דרכי התגובה הפלסטיניות כלפי תוכניות הסיפוח של ישראל, נראה כי משבר הקורונה בתחומי הגדה לא משפיע על השטח והוא מוכן להתעמת עם חיילי צה"ל, ארגוני הטרור מלבים את האווירה באמצעות הסתה ברשתות החברתיות.

איראן: קריאות "מוות לישראל" בעת קידום חוק נגד שת"פ כלשהו

 

כרזות הסתה נוספת ברש"פ (קרדיט: העולם הערבי 301):