עבור לתוכן העמוד
Menu

הרש"פ וישראל מחפשות את הדרך לעקוף את התשלומים למחבלים

קופרווסר: בפועל הרשות ממשיכה להתקיים וממשיכה לפעול נגד החמא"ס גם אם לא היינו הופכים את מימוש חוק הקיזוז לחוכא ואטלולא, ובמקום זאת היינו משדרים מסר ברור לרשות שאיננו מוכנים להשלים עם המציאות המטורפת, שבמסגרתה היא מפרה בעזות מצח את התחייבויותיה לישראל ולמערכת הבינ"ל ומשלמת משכורות עצומות למי שמנסה, ולעתים גם מצליח, לרצוח ישראלים.

החלטת הקבינט לקזז מכספי המיסים הפלסטינים המועברים לרש"פ כ-600 מיליון שקל לאחר שהרש"פ שילמה לפחות סכום זה ב-2021 כמשכורות למחבלים אסורים ומשוחררים ולבני משפחות של מחבלים שנהרגו, היא צעד הנדרש על פי חוק הקיזוז והוא מתבצע כעת, עם חלוף שנה מתחילת הקיזוז של כספי המשכורות ששולמו ב-2020. כיוון שהקיזוז מתבצע על ידי אי העברת החלק ה-12 של הסכום מדי חודש (כ-50 מיליון שקל), מוודאת הממשלה בדרך זו שהנטל על הרש"פ לא יהיה כבד מדי. הממשלה לא הסתפקה עד כה בכך ובדרכים יצירתיות (הקדמת העברת כספי מיסים עתידיים כאילו כהלוואה) דאגה לכך שהפלסטינים עד היום לא סבלו כמעט בכלל מחוק הקיזוז, ויכלו להמשיך לשלם בנחת משכורות עתק למחבלים ולבני משפחותיהם, בהיקף כולל של כ-1.3 מיליארד שקל בשנה, המהווים כ-7% מתקציב הרשות. נראה שגם הפעם אין לאבו מאזן סיבה לדאגה. הממשלה, בהובלת גנץ, תמצא כבר סידור כלשהו למלא את החסר. בינתיים גם ממשל ביידן מצא דרכים לעקוף את החוק האמריקני המקביל, חוק טיילור פורס, האוסר על הממשל להעביר כספים לרשות כל עוד היא ממשיכה לשלם משכורות למחבלים ומותירה על כנו את החוק הפלסטיני על פיו משולמות משכורות אלה.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

תחת הסיסמה החלולה – "חיזוק הרשות הפלסטינית" – אנו מאפשרים לרשות באמצעות "הלוואות קיזוז הקיזוז" לקדם את שלל הפרויקטים החשובים לה באמת, קרי אלה שבאמצעותם היא מחזקת ומנציחה את המאבק בציונות (עידוד המאבק האלים בציונות באמצעות המשכורות, הסתה לאלימות וטרור בהתבטאויות בכיריה ובתוכניות הלימודים, הנצחת תביעת השיבה, שלילת הקשר בין היהודים לארץ ישראל, ובעיקר ירושלים, השתלטות על שטחי C, מאבק משפטי ודיפלומטי בישראל בפורומים בינ"ל, מאבק בנורמליזציה ועוד), בתמורה אנו משכנעים את עצמנו שאנחנו מסייעים לקיים את הגוף שחוסך מאתנו את הצורך לנהל בפועל את האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון ושאנו מפיקים תועלת מהתאום הבטחוני. זאת למרות שבפועל הרשות הייתה ממשיכה להתקיים וממשיכה לפעול נגד החמא"ס גם אם לא היינו הופכים את מימוש חוק הקיזוז לחוכא ואטלולא, ובמקום זאת היינו משדרים מסר ברור לרשות שאיננו מוכנים להשלים עם המציאות המטורפת, שבמסגרתה היא מפרה בעזות מצח את התחייבויותיה לישראל ולמערכת הבינ"ל ומשלמת משכורות עצומות למי שמנסה, ולעתים גם מצליח, לרצוח ישראלים. נותר רק לקוות שהחלטת הקבינט החדשה תמומש כפי שהיא והממשלה לא תהפוך אותה שוב לבדיחה על כולנו.