עבור לתוכן העמוד
Menu

קורונה במזרח התיכון: עליה מדאיגה במספר מדינות – חשש לחזרה לסגר כללי

לבנון ואלג'יריה הכריזו כי אם המצב במדינה ימשיך יאלצו לחזור לסגר כללי • החג הקרב ובא הוא מבחן לכלל מדינות ערב

עלייה חסרת תקדים במספר מקרי ההדבקות בנגיף הקורונה בלבנון מעלה חשש ליציבות בתי החולים במדינה.

"המצב הקריטי הזה מעורר את האפשרות לחזרה לסגר מלא כבר בשבוע הבא" , אמר חבר הפרלמנט הלבנוני עיסאם אראג'י, העומד בראש ועדת הבריאות הציבורית של הפרלמנט, לאשארק אל-אוסט.

ביום ראשון הודיע ​​משרד הבריאות כי 168 מקרים חדשים של COVID-19 נרשמו במדינה. סה"כ נדבקו  3,746 בני אדם. למחרת הודיע משרד הבריאות כי החל מיום חמישי לבנון תחזור למצב של סגר כללי לאור העלייה המדאיגה.

בין חברי הפרלמנט שנדבקו נמצא, ג'ורג 'אוקיס. בלבנון ישנו חשש כי הוא עלול להדביק חברי פרלמנט אחרים. בנוסף ראש לשכתו של שר החוץ הלבנוני נמצא חיובי לווירוס במהלך אחרות צהרים עם שר החוץ הצרפתי .

כמה פוליטיקאים, שנפגשו לאחרונה עם חברי הפרלמנט, בהם מנהיג כוחות לבנון סמיר ג'גאה והיו"ר נביל ברי, ביצעו בדיקות ותוצאותיהם חזרו לשלילה.

"אם המספרים ימשיכו לעלות ביומיים הקרובים, עלינו לקבל החלטה לחזור לסגר מוחלט,  למעט כמה מגזרים," אמר אראג'י.

הוא הסביר כי להחלטה כזו לא תהיה השפעה גדולה על הכלכלה בשל חגיגות איד אל אדחה שנערכות השבוע וגם ככה העסקים היו אמורים להסגר.

בלבנון ישנה דאגה רבה לכך שבתי החולים עומדים בפני קריסה, כולל בתי החולים הפרטיים.

"ראש מחלקת בתי חולים פרטיים הודיע ​​לנו כי במקרה ש- COVID-19 יתפשט ברחבי לבנון, בתי החולים יקרסו", אמר אראג'י. ההתפרצות תגרום לעומס רב גם על מגזר הבריאות הציבורי, שלא כולל יותר מ- 1,900 מיטות אשפוז, בנוסף ל -350 מיטות לטיפול נמרץ ו -170 לחולים הזקוקים למאווררים.

ביום ראשון הודיעו כמה עיריות על מספר רב של מקרי הדבקות ושבו וקראו לאזרחים לשמור על ריחוק חברתי.

הצלב האדום הלבנוני חשף גם בהצהרה כי 17 מהפרמדיקים שלו בזהלה נדבקו, והם כעת בהסגר ביתי.

כמו כן, לשכת עורכי הדין בביירות הודיעה על סגירת משרדיה למשך ארבעה ימים החל מיום שני לאחר שעורך דין נדבק בנגיף.

 

אלג'יריה – סגר פתאומי על הבירה

 

באלג'יריה הודיעה הממשלה כי תסגור את כל הדרכים המובילות לעיר הבירה, אלג'יר ומחוז בומרדס החל מיום ראשון בערב על מנת להגביל את התנועה אל הבירה בשלל חשש מהתפרצות הנגיף.

הממשלה לא מסרה פרטים על סיבת ההחלטה , דבר שגרם להפתעה רבה בקרב הציבור. לדעת פרשנים מסוימים מדובר מפני החשש של פתציחת השווקים לקראת חג איד אל אדחה.

החלטה לא מסרה פרטים נוספים והדבר גרם להפתעה רבה בציבור.

יש שהציעו כי ההחלטה התקבלה על ידי סוחרי בעלי חיים שהגיעו לאלג'יר ממדינות אחרות לפני עיד אל-אדחה.

בתוך כך, פעילים באלג'יריה פתחו בקמפיין מקוון שכותרתו "אני רוצה להיות חלק מהפתרון", בניסיון לעורר מודעות לחשיבות של הקפדה על אמצעי זהירות למניעת התפשטות הנגיף.

מאות משתמשי מדיה חברתית פרסמו בחשבונותיהם טקסט הקורא לציבור לעטות מסכות במקומות ציבוריים ולשמור על ריחוק חברתי.

הם אמרו כי הקמפיין יצא לדרך מכיוון שאנשים רבים לא מתייחסים למגפה ברצינות ואינם עומדים בהמלצות הממשלה למניעת ההתפשטות.

לקמפיין הצטרפו גם קבוצה של אנשי קהילה, כמו ספורטאים, אמנים, אנשי רוח ועיתונאים.

במשרד הבריאות של אלג'יריה נמסר בהצהרה ביום ראשון כי 10 בני אדם נוספים נפטרו כתוצאה מ- COVID-19, מה שהביא את המספר של המדינה ליותר מ -1,100.

מתחדשת העליה לרגל למכה

בערב הסעודית מתחילים לקבל בשמחה רבה, יש לציין , את העולים לרגל לעיר מכה לקראת מצוות החאג' השנתית. בגלל מגיפת COVID-19, האירוע השנה מוגבל לכאלף עולי רגל, כולם מתוך ערב הסעודית, כ -700 מהם זרים. השנה החאג' יחול בין  28 ביולי ל -2 באוגוסט .

 

 

 

 

​​ב- 22 ביוני הודיע משרד החאג' כי הוא מחדש את האפשרות להגיע למכה , אך העליה תוגבל ל-1000 בלבד הדבר עורר אכזבה רבה בעולם המוסלמי. כבר מתחילת ההתפרצות העולמית, סעודיה פעלה במהירות ובנחישות כדי להגביל את התפרצות המחלה, הגבילה את הטיסות האוויריות, הטילה עוצר ובדיקה והסגר של אלפי אנשים.

 

https://jcpa.org.il/article/%d7%9c%d7%a9%d7%9e%d7%95%d7%a8-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%90%d7%94/

 

בערב הסעודית התבלטו מאוד כיצד לחדש את העליה לרגל זאת על רקע מספרים הולכים וגוברים של נדבקים בנגיף. מאז בתחילת מרץ נרשמו בממלכה 264,973 מקרים ו -2703 מקרי מוות.

במהלך העשור האחרון  בין 1.9 עד 3.2 מיליון עולי רגל בשנה מכל רחבי העולם המוסלמי, הגיעו למכה, דבר שהניב הכנסות שנתיות של יותר משמונה מיליארד דולר למשק הסעודי.

העולים לרגל יצטרכו לשמור על מרחק חברתי ועל כל הכללים של מניעת הדבקות בנגיף.