עבור לתוכן העמוד
Menu

קורונה במזרח התיכון: טורקיה בדרך לסגר, לבנון פותחת מחדש

טורקיה הפכה בימים האחרונים למדינה עם רמת התחלואה הרביעית בעולם • לבנון פותחת את בתי הספר

בטורקיה מתחילים לחשוש מפני עלייה חדה בתחלואה מווירוס הקורונה. מזה כמעט כשבוע מספר המתים בבתי החולים מהווירוס ממשיך לעלות ובתי החולים מתריעים כי הם עומדים בפני קריסה.
"אל תצאו מהבתים שלכם השבוע. עלינו להיות בכוננות ", הזהיר איסמעיל סינל, ראש האגודה הטורקית לטיפול נמרץ, בשבת. נתונים רשמיים של משרד הבריאות הראו 182 מתים ו -30,103 נדבקים בתוך 24 שעות בלבד.
טורקיה שינתה את שיטת הספירה של נבדקים וכעת כוללת גם א-סיפטומטים . העובדה הזו הקפיצה את טורקיה למקום הרביעי בעולם במספר הנדבקים.

לבנון יוצאת מהסגר

מדינת הארזים מתחילה לצאת אט אט מהסגר השני. החל מ-30 לנובמבר חזרו בתי הספר לפעול במדינה. הסגר הוביל למחאה גדולה בקרב האוכלוסייה והפגנות גדולות ברחבי המדינה.
ברשות החירום האזרחית בלבנון הזהירו כי: "ההחלטה תוביל למשבר בריאותי הנוגע לאנשים הפגיעים ביותר, כלומר ילדים ותלמידים קטינים, במיוחד עם מספר המקרים שלא ירד מאז לפני הסגירה, ועם העלייה הניכרת ב מספר ההרוגים היומי. "

ועדת השרים למאבק בווירוס הקורונה שמרה בינתיים על החלטתה להטיל עוצר חלקי בלבנון, אך שינתה את שעות היישום שלו. במקום להתחיל בשעה 17:00. בכל ערב, העוצר מתחיל כעת בשעה 23:00. ומסתיים בשעה 5 בבוקר, בתנאי שמסעדות, בתי קפה וקניונים ייסגרו בשעה 22:00.

במהלך ישיבתה ביום ראשון החליטה הוועדה להחזיר את תנועת הרכב בכבישים תוך הקפדה על ריחוק חברתי וסגירת בתי קולנוע ומועדוני לילה.

לדברי שר הבריאות של לבנון חמד חסן "שיעור המחויבות לסגר בכל שטחי לבנון הגיע ל -70% בשבועיים האחרונים."

חסן אמר כי מטרת הצעדים הייתה להקל על הלחץ על הצוות הרפואי והסיעודי.

"הצעדים הרפואיים הנדרשים, שהושלמו מבחינת הרחבת יכולתם של בתי החולים להכיל את מקרי ה- COVID-19, הושלמו", אמר.

מספר ההרוגים בלבנון הגיע ל -1,000, בעוד המספר הכולל של הנדבקים קפץ ליותר מ -126,000 מקרים, זאת בשיעור של יותר מ -1,200 מקרים ביום בשבועיים האחרונים.
לפני מספר ימים צולם שר הבריאות ברחבי העיר בקע בצפון המדינה כאשר הוא חוגג את יום הולדתו של חסן נסראללה ללא שמירה על ריחוק חברתי בשוק בבעל בק עם חרב בידו ונישא בידי ההמון על הכתפיים ללא שמירה על ריחוק חברתי.

סינדיקט בעלי המסעדות, בתי הקפה, מועדוני הלילה והמאפים קרא בימים האחרונים לפתוח את המגזרים מחדש.

בהודעה שפורסמה ערב ישיבת ועדות השרים, קרא הסינדיקט לראש הממשלה הזמני, חסן דיאב, "לאמץ גישה בריאותית-כלכלית לטובת שאר המגזר."

הסינדיקט הוסיף: "המגזר מילא את חובותיו בכל הנוגע לצעדים המונעים. קידמנו גם גישה חדשה הקשורה ליכולת המוסדות, לפיה כסאות ושולחנות מוקצים מחדש בכדי להכיל רק 50 אחוז מהיכולת המקורית, מה שמבטיח שלא יתרחש צפיפות".