עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "ישראל עלולה לאבד את סבלנותה"

"יש להסתכל על הסבב הנוכחי כמקשה אחת עם הסבבים אחרים" , אומר רח"ט מחקר אמ"ן לשעבר • חמאס צריך לחזור ולהיות המונופול על הכוח ברצועה

"המטרה של הסבב הנוכחי הייתה להבהיר לחמאס כי עליו לחזור ולהתאמץ ולשלוט ברצועת עזה ובמונופול על שימוש בכוח בתוכה ולא לתת לג'יהאד האסלאמי ולחדר הפעולה המשותף לקבוע את סדר היום", כך אומר היום (שלישי) תא"ל במיל. יוסי קופרווסר , חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.

לדברי קופרווסר המערכה האחרונה טלטלה קצת את חמאס, אבל ייתכן כי הדבר אינו מספיק. "יש להסתכל על כל הסבבים כמקשה אח , למרות שהם היו אחת לכמה תקופות. בסופו של דבר כל אחד מהם מקרב אותנו , וזה גם החשש במצרים ובחמאס לאיבוד סבלנותה של ישראל כלפי חמאס. חמאס מבין זאת ולכן תמיד הסבבים הם קצרים ומהירים במטרה לא להגיע לנקודה הזו".

חמאס – ישראל: שום דבר לא השתנה

החשש בחמאס לדברי קופרווסר כי משיכת החבל יותר מדי, ירי על מטרה לא נכונה, עלו להוביל בסופו של דבר לפעולה ישראלית למיגור שלטונו. ישנו חשש מחיסול בכירים בארגון ופעולות נוספות שישראל יכולה לבצע כנגדו, מסביר קופרווסר.

"ישראל צריכה לבחון כל הזמן את התגובה אל מול רצועת עזה ולבחון כי היא לא נמצאת בקיבעון מחשבתי . נכון לעכשיו אני מאמין שאנחנו לא נמצאים בו" , מעריך רח"ט אמ"ן לשעבר.

הביקורת מהצבא – פוגע בדיאלוג עם הדרג המדיני

קופרווסר מתח ביקורת גם על הדברים שנשמעו אתמול מפי בכירים בצבא, הקוראים לדרג המדיני לנקוט ביוזמה על מנת למנוע את הסבב הבא מול רצועת עזה וחמאס. לדבריו מדובר בפגיעה ביכולת לנהל דיאלוג בין הדרגים וכי הצבא יכול להמליץ על דברים ולדעתו הדברים לא צריכים להגיע לפרסומים פומביים.