עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "ייתכן שבסוף איראן תעלה עוד מדרגה, ותתקוף באופן כואב יותר את ארה"ב"

התקיפה החריגה של ארה"ב נגד "גדודי חיזבאללה בעיראק" - מיליציה שמופעלת על ידי משמרות המהפכה - הפנתה זרקור לפעילות האיראנית במדינה • תא"ל (במיל') יוסי קופרווסר: " לא צריך להיות מופתעים אם במסגרת הלחימה של איראן בארה"ב גם אנחנו נותקף"
התקיפה האמריקנית על המיליציה השיעית של "גדודי חיזבאללה בעיראק", שנערכה אתמול (ראשון) בערב, מעוררת את תשומת הלב לשורת המליציות שאיראן הקימה בשנים האחרונות בעיראק ובסוריה. מדובר בכוחות חדשים ועצמאיים שאינם קשורים לחיזבאללה שבלבנון, אבל בהחלט מהווים כוח לוחם. פנינו לאנשי ביטחון בכדי להבין עד כמה כוחות אלו משמעותיים? עד כמה הם מסכנים את ישראל ועד כמה העימות של אתמול מעיד על שינוי במאבק בנושא בין ארה"ב לאיראן.
איראן מנהלת עם ארה"ב מלחמת התשה שעלולה לזלוג לישראל
תא"ל במילואים, יוסי קופרווסר מהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מסביר כי איראן מנסה לשכנע את ארה"ב במלחמת התשה לוותר על הסנקציות. "איראן פועלת על ידי המליציות האלו כדי לשכנע את האמריקנים שלא כדאי להם להמשיך עם הסנקציות הכלכליות. כאן יש באיראן גורמים שרוצים לפעול בצורה חריפה יותר, ויש גורמים מתונים, והשורה התחתונה היא הפעלה של המיליציות האלו שהן כוח חצי צבאי פחות מאומן. עכשיו ייתכן שבסוף איראן תעלה עוד מדרגה, ותתקוף באופן כואב יותר את ארה"ב. קרי תפגע באזרחים אמריקנים, אבל נראה שכרגע חמינאי לא רוצה את זה. מנגד, ייתכן שכדי לפגוע באמריקנים האיראנים פתאום יסתכלו עלינו. עד כה, בסוריה לא היו להם נפגעים רבים מידי בעימות איתנו, וזה נוח להם מאוד לתקוף אותנו כמסר לארה"ב".

תא"ל במיל' קופרווסר הוסיף כי "כבר כיום, די קרוב לגבול ישראל, יש מליציות של ערב רב לאומי של אנשים שיעים שמקבלים כסף מאיראן. לא מדובר בהרבה כסף כי במזרח התיכון משלמים כמו במזרח התיכון ולא כמו בצבא מערבי. לכן איראן מוציאה כמה מיליארדים על מליציות שסדר הגודל שלהם הוא עשרות אלפי חיילים. מבחינה זו, משתלם לאיראן להפעיל את הכוחות האלו. צריך גם לדעת שאיראן מבחינתה נאבקת על חייה. המשטר חש מאויים, לכן יש דיכוי אלים מאוד של ההפגנות במדינה עצמה וכן בעיראק. גם בלבנון האיראניים היו רוצים שירו באש חיה ושיהרגו כמה שיותר מפגינים, אבל כללי המשחק אחרים. בכל מקרה לא צריך להיות מופתעים אם במסגרת הלחימה של איראן בארה"ב גם אנחנו נותקף".