עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר על התגובה בעזה: "הרתעה זה לא אפס או אחד"

הדברים באים על רקע הביקורת אודות תגובת צה"ל לאירועים בעזה

"הרתעה היא לא אפס או אחד" , אומר היום (רביעי) תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים. הדברים באים בעקבות ביקורת הנשמעת ממקומות מסוימים המתייחסים לכך שבפעולות צה"ל בתגובה לרקטות והפצמ"רים שנורו בעזה לא נפגעו אנשי ופעילי חמאס וג'יהאד. קופרווסר המשיך את הסברו לסוגיה: "אני מבין את התסכול של אותם אנשים שמרגישים שההתקפה לא הייתה מה שהם ציפו לו. בהרתעה יש מספר דרגות וזו תורה שלמה. הג'יהאד האסלאמי והחמאס היו צריכים לשחרר לחצים וגם הם עשו זאת ברמה מסוימת ובדרגה מסוימת ובטווחים מסוימים למשך זמן קצר והתגובה הישראלית היא שגרמה להם להבין כי זה הזמן להפסיק".

 

לדבריו של מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר, התגובה של צה"ל הייתה קשה מאוד ופגעה ביכולות רבות של החמאס בתוך קווי הייצור שלו והנכסים שלו: "פיצוץ מנהרת הטרור, הפגיעה במערך הרחפניים ומטרות נוספות הן פגיעה קשה בארגון", קובע קופרווסר.

"אני מבין שיש כאילו שמחפשים פיצוצים גדולים, אש ועשן" אומר קופרווסר, ומבהיר כי המבחן צריך להיות כמה מהר חוזר השקט וההתרעה לאזור רצועת עזה. במקרה הזה אומר קופרווסר מדובר ב-24 שעות. "זו בעיה ידועה כי אצלנו וזאת משום שישראל אינה יכולה לחשוף אילו מטרות איכות הותקפו בשל הגבלות המודיעין בנושא".

 

הדברים נאמרו בתכניתו של גדי נס ברדיו חיפה.