עבור לתוכן העמוד
Menu

צריך להעריך את טראמפ וצוותו על כך שהם עומדים בהבטחותיהם

הדברים נאמרו על רקע הדיווחים על הקדמת העברת השגרירות לירושלים

בינואר 2017 עם כניסתו לתפקיד של הנשיא דונלד טראמפ, הייתה הגישה בבית הלבן חיובית כלפי עבאס, כך מספר ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בראיון לכאן ב'. "עבאס והפלסטינים לא ניהלו את הדברים בצורה חכמה והגיעו היום לתוצאה הזו", אומר ד"ר גולד.

לראיון המלא:

הדברים באים על רקע הודעת משרד החוץ של ארה"ב על הקדמת מועד העברת השגרירות לירושלים במאי השנה. "צריך להעריך את טראמפ ואת צוותו על כך שהוא ממשיך לעמוד בהתחייבויות שלו כלפי ישראל", אומר מנכ"ל משרד החוץ לשעבר.

"אני פעם פתחתי את השגרירות בקהיר בלי בניין. כל מה שצריך זה כמה מכשירים וכמה עובדים וניתן להתחיל לעבוד", ענה גולד על השאלה האם חייבים בניין מיוחד בכדי להעביר אתה שגרירות.

הפלסטינים עשו טעויות ביחס לארה"ב

בנושא האיום הפלסטיני לחדש את האינתיפדה אומר ד"ר גולד כי על הפלסטינים להבין כי הממשל השתנה וכי הם צריכים לפעול בהתאם לכך. לממשל ישנה תכנית, אומר גולד אבל צריך להבין כי היא משתנה ומתעדכנת כמעט כל הזמן בהתאם לדרישות הצדדים. הדבר החשוב הוא וברור לכולם כי הממשל ימשיך לעמוד על האינטרסים החיוניים של ישראל, אבל כל תכנית תדרוש וויתורים משני הצדדים.

"לממשל יש רצון לסיים את הסכסוך ולהגיע לפתרון סביר, אבל צריך לזכור שאנחנו באזור אלים. תראו מה קורה בסוריה ובעיראק כעת, ולכן בכל הסדר צריך לשמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל".

רקע:

מחלקת המדינה האמריקנית מאשרת את הדיווחים לפיהם שגרירות ארה"ב תעבור בחודש מאי הקרוב, בסמיכות עם ציון הכרזת מדינת ישראל ב-14 במאי, לירושלים. "השגרירות האמריקנית בירושלים תפתח ביום ציון 70 שנות עצמאות לישראל", נכתב בהודעה שנמסרה מטעם מחלקת המדינה, "השגרירות תפתח בשכונת ארנונה, היכן ששוכנת כיום הקונסוליה האמריקנית בירושלים". עוד נמסר כי במבנה ימשיכו להינתן אשרות לארה"ב, כחלק מהשירותים שניתנו עד כה בקונסוליה. מדיווח שפרסמה סוכנות הידיעות איי.פי עולה כי המבנה ישופץ בסיוע תרומתו של איש העסקים היהודי-אמריקני שלדון אדלסון.

עוד נמסר, כחלק מאישור הדיווחים שפורסמו, כי צוות דיפלומטי מצומצם, שיכלול גם את השגריר פרידמן, יחל לעבור במבנה שיוסב לשגרירות זמנית עד שייקבע היכן תבנה השגרירות האמריקנית שתועבר מתל אביב. בהודעה עוד נמסר כי שגרירות קבע צפויה להיפתח עד לסוף שנת 2019. מחלקת המדינה האמריקנית חתמה את ההודעה במילים "אנו נרגשים לקראת הצעד ההיסטורי של פתיחת השגרירות בחודש מאי הקרוב".