עבור לתוכן העמוד
Menu

צעירים יהודים בצפון אמריקה מבכים מותם של טרוריסטים פלסטינים

  פעילים של ארגון IfNotNow קראו קדיש לזכרם של פלסטינים שנהרגו בעימותים לאורך גבול עזה. על פי בצלם 40% מהם "השתתפו בלחימה" • בדיקה נוספת העלתה ש91.4% היו פעילים או מזוהים עם ארגונים פלסטיניים חמושים ו/או ייחלו למות בדרכו של אללה

הארגון היהודי IfNotNow הפועל בצפון אמריקה מאמץ מדיניות אנטי ישראלית מובהקת והוא מבקר בחריפות את הממסד היהודי בגין "שתיקתו" על "הפשעים" שמבצעת ישראל נגד העם הפלסטיני.

 

בהודעה רשמית שפרסם ארגון IfNotNow הסביר את עיקרי מצעו האידיאולוגי:[1]

 

"IfNotNow הינה תנועה הפועלת לשנות את התמיכה של הקהילה היהודית בצפון אמריקה בכיבוש לקריאה לחירות ולכבוד לכל הישראלים והפלסטינים. היהודים בצפון אמריקה צריכים לקבל החלטה: האם אנו נאפשר לממסד המנותק להמשיך להוביל אותנו לדרך של בידוד ופחד שמחריבה את חייהם של מיליוני פלסטינים ומנכרת את הדור היהודי הצעיר? או האם אנחנו נתאחד במאבק נגד הכיבוש, נבנה קהילה תוססת ומקומות קהילתיים מכילים (inclusive) עבור הדור שלנו וניצור קשרים עם קהילות  אחרות בפעילות למען הצדק?

 

"IfNotNow מביאה את משבר המצפון לידיעת הקהילה שלנו. באמצעות פעילות ציבורית וטקסים יצירתיים אנו דורשים שהקהילה שלנו תנקוט עמדה במאבק למען שחרור הדדי.

 

"האסטרטגיה שלנו שואבת את השראתה מהמורשת ארוכת הימים של תנועות סוציאליות ברחבי צפון אמריקה – מ Labour Movement עבור דרך Civil Rights Movement ועד ל Occupy Wall Street ו  Black Lives Matter – אשר עשו שימוש בפעולה בלתי אלימה כדי ליצור תחושת דחיפות בנושאים של משברים מוסריים ולהניע תמורה אדירה בשיח ובמודעות הציבורית.

 

"אנו יודעים, כי אלה מאיתנו אשר מאמינים בחירות ובכבוד לכול הם החברים, הצעירים, המתנדבים וכוח העבודה אשר המוסדות הקהילתיים שלנו תלויים בהם. אנו הדור אשר חש נבגד יותר ויותר ע"י הקהילה שלו אשר אינה מבטאת את הערכים שלנו, ואת הדור אשר הממסד המנותק מנסה נואשות להידבר עימו.

 

"IfNotNow היא הביטוי של הכוח הקיבוצי שלנו ואת והתמורה התרבותית החיונית לבניית קהילה יהודית משגשגת ומאושרת אשר תומכת באופן פעיל בשחרור של כל העמים.

 

"תנועת IfNotNow Toronto ערכה באפריל 2018 טקס לזיכרם של הפלסטינים שנהרגו בידי צה"ל במהלך "תהלוכות השיבה", הפרות סדר אלימות שבועיות בגבול רצועת עזה עם ישראל".

 

להלן הודעת IfNotNow Toronto על האירוע שערכה לזכר ההרוגים הפלסטינים:[2]

 

"ב-8 באפריל 2018 הצטרפו אלינו יותר ממאה אנשים. עמדנו מחוץ לקונסוליה הישראלית בתחושת זעם וצער כדי לבכות את מותם של 31 פלסטינים שנהרגו בידי הכוחות הישראליים במהלך השבועיים האחרונים. שרנו, זעקנו. אנו דורשים שהמוסדות היהודיים שלנו ינקטו עמדה נגד הכיבוש. מדוע אנו תמיד מגנים את האלימות אך אנו מחרישים על האלימות המבוצעת בשמנו?"

 

פעילים של IfNotNow Toronto נשאו שלטים בהם נכתב:[3]

 

מדוע החירות הפלסטינית שונה מהחירות שלנו?

מדוע אנו מגנים את האלימות אך מחרישים על האלימות המבוצעת בשמנו?

מדוע נאמר לנו לשאול שאלות אך לא על הכיבוש?

מה נדרש כדי שהקהילה שלנו תעמוד לימין החירות והכבוד של כל העמים?

 

להלן קטעים מתוך הנאומים שנישאו באירוע (במקור באנגלית):[4]

 

דובר א – "אנו מתכנסים לקיים טקס ולבטא סולידריות עם אלה אשר מוחים בדרכים לא אלימות בעזה… אנו IfNotNow Toronto. ארגון IfNotNow הוא תנועה של יהודים בצפון אמריקה הפועלים להביא להפסקת התמיכה של הקהילה שלנו בכיבוש. בתקופתנו מוסדות יהודיים רבים מאוד נותרים מחרישים, מצדיקים או אפילו תומכים באלימות כלפי מפגינים שלווים ובכללם ילדים. אנו אומרים די".

 

דוברת ב – "אנו מתכנסים כאן היום, צעירים יהודים, כדי להביע צער וזעם ולבכות את מותם של 31 מפגינים פלסטינים בעזה, ואת פציעתם בידי צה"ל של אלפי מפגינים שלווים. המחאה הבלתי אלימה הזו, צעדת השיבה הגדולה, החלה ביום האדמה והיא תמשיך עד ה-15 במאי ביום ציון 70 שנה ל"נכבה"… על פי המסורת היהודית, אנו מתאבלים באמצעות אמירת קדיש כדי להתמודד עם החלל של האובדן ולהוקיר את אלה אשר אינם עוד איתנו. הקדיש הוא תפילה עתיקה בארמית… כאשר אנו נאמר את הקדיש אנו נחשוב על 31 העזתים שנהרגו ויותר מ-1,700 שנפצעו בשבועיים האחרונים… אנו מבקשים כעת… להגיע לכאן ולקרוא את שמם של אלה אשר נהרגו בידי צה"ל במהלך השבועיים האחרונים…"

 

דובר ג קורא את שמות 31 הפלסטינים (4 מהפצועים מתו מאוחר יותר) שנהרגו בעימותים בגבול מאז ה-30 במרץ 2018.

 

הפעילים שלIfNotNow Toronto התאבלו וקראו קדיש על 35 פלסטינים, מהם 14 (40%) “השתתפו בלחימה" על פי ארגון בצלם, העוין את מדיניות ממשלת ישראל.

 

רשימת 35 ההרוגים הפלסטינים כוללת 32 (91.4%) שהיה פעילים או מזוהים עם ארגונים פלסטיניים חמושים ו/או ייחלו למות בדרכו של אללה. להן הפרוט:

 

  • 18 פעילים/ מזוהים עם חמאס/ גדודי אל-קסאם
  • 8 פעילים/ מזוהים עם תנועת פתח/ גדודי אל-אקצה
  • 2 פעילים של גדודי המאבק/ ההתנגדות הלאומית, הזרוע הצבאית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין (DFLP)
  • 1 פעיל של הג'יהאד האסלאמי/ גדודי אל-קודס
  • 1 פעיל של החזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP)
  • 2 צעירים ללא שיוך ארגוני שרצו למות/ להיהרג בדרכו של אללה במהלך תהלוכות השיבה.

 

לצפייה בטבלת הרוגי "צעדת השיבה" – לחץ כאן

[1]    https://www.facebook.com/pg/IfNotNowToronto/about/?ref=page_internal

[2]    https://www.facebook.com/IfNotNowToronto/photos/p.606567066364378/606567066364378/?type=1&theater

[3]    https://www.facebook.com/IfNotNowToronto/photos/p.606567066364378/606567066364378/?type=1&theater

[4]    https://www.facebook.com/IfNotNowToronto/videos/603016223386129/