עבור לתוכן העמוד
Menu

צעד נוסף בדרך לסגירה של גונטאנמו

הפנטגון הודיע על שחרור העציר האלג'יראי, סופיאן ברהומי, החשוד כמאמן במסגרת ארגוני טרור • ארה"ב מנסה להימנע מההוצאה להורג של המוח מאחורי פיגועי ה-9/11

לאחר למעלה מ-20 שנה, משרד ההגנה האמריקני הודיע ​​על החזרתו של העציר האלג'יראי, סופיאן ברהומי, ממתקן המעצר במפרץ גואנטנמו לארצו.

שחרורו של ברהומי, שהואשם באימון מחבלים של אל-קאעידה, הוא חלק מהמשך התהליך לסגירת ביתה כלא.

שר ההגנה לויד אוסטין הודיע ​​לקונגרס על כוונתו להחזיר את ברהומי לאלג'יריה, ובהתייעצות עם השותפים האלג'יריים, הם השלימו את הדרישות להעברות אחראיות.

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP), אוסטין שיבח את הנכונות של אלג'יריה ו"שותפים אחרים" לתמוך במאמצים מתמשכים של ארה"ב לקראת תהליך מכוון ויסודי המתמקד בצמצום אחראי של אוכלוסיית העצורים ו"בסופו של דבר סגירת מתקן מפרץ גואנטנמו".

ברהומי הואשם תחילה ב-2005 בהשתתפות במזימת טרור והואשם בכך שעבד כמאמן במחנה אל-קאעידה, שהתמחה כמדריך לייצור פצצות.

ארה"ב מנסה להימנע מההוצאה להורג של המוח מאחורי פיגועי ה-9/11

אבל בתחילת 2008, הפנטגון ביטל את ההאשמות נגדו, ואז ב-2016, תהליך הביקורת התקופתית קבע שחוק מעצר המלחמה של ברהומי "לא נחוץ עוד" כדי להגן מפני "איום מתמשך" על אזרח ארה"ב. בִּטָחוֹן.

בסך הכל, 37 עצורים עדיין מוחזקים בגואנטנמו לאחר הגירוש הזה, שבא בעקבות חזרתו של העציר הסעודי מוחמד אל-קחטאני לארצו גם בתחילת מרץ.

מבין העצורים, 18 זכאים להעברה, שבעה מתאימים לוועדה לביקורת תקופתית, ועשרה מעורבים בתהליך של הוועדות הצבאיות, כולל המוח מאחורי הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001, חאלד שייח' מוחמד, שצפוי להמשיך כאסיר לעולם  בארה"ב.

מומחים בלתי תלויים שהוזמנו על ידי האו"ם דחקו בממשלת ארה"ב בינואר האחרון לסגור את הכלא הצבאי שלה בגואנטנמו בשל "הפרות מתמשכות של זכויות אדם".

ממשלת ארה"ב התחייבה לסגור את מרכז המעצר "הידוע לשמצה" שהוקם לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר כחלק מ"המלחמה בטרור".