עבור לתוכן העמוד
Menu

"צעדת השיבה" – הכלי של חמאס נגד עבאס

חמאס מודאגת מאוד מכוונת מחמוד עבאס להטיל סנקציות חריפות על הרצועה ולסבך אותה במלחמה עם ישראל * טענת יו"ר הרש"פ כי חמאס אחראית לניסיון ההתנקשות בחמדאללה איננה נכונה וחמאס נערכת לסכל את תוכניתו של מחמוד עבאס

נאומו האחרון של מחמוד עבאס שהיה מלא בתסכול ופסימיות הכיל איום רציני שהכניס ללחץ רב את תושבי הרצועה ואת הנהגת חמאס.

יו"ר הרש"פ איים להטיל סנקציות חדשות על הרצועה בעקבות ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה.

בעקבות האיום של מחמוד עבאס התקשרו אליו הנשיא המצרי א-סיסי ונביה ברי, ראש הפרלמנט הלבנוני, כדי לשכנע אותו שלא להטיל סנקציות חדשות על רצועת עזה שיסבכו בה את המצב ההומניטארי עוד יותר.

סוכנות הידיעות הפלסטינית AMAD.PS דיווחה ב-22  במרץ כי בכיר חמאס ד"ר ראזי חמד, התקשר לבכיר אש"פ, צאיב עריקאת, כדי לבקש ממנו שישפיע על יו"ר הרש"פ להימנע מהטלת סנקציות חדשות על הרצועה.

עפ"י הדיווח, צאיב עריקאת הבטיח לו כי מחמוד עבאס איננו שוקל להטיל סנקציות חדשות על הרצועה.

בהנהגת חמאס לא מאמינים לדברי יו"ר הרש"פ. גורמים בחמאס אומרים כי מחמוד עבאס רוצה להכניע את חמאס במקום לגייס אותה לעזרתו כדי לטרפד את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.

אותו גורם בחמאס מגדיר זאת כ "איוולת פוליטית" או כתגובה אמוציונלית של מחמוד עבאס שמצבו הבריאותי מתדרדר.

כך או כך, תנועת חמאס נערכת לתרחיש הגרוע ביותר והוא שמחמוד עבאס יכריז על הרצועה כ"מחוז מורד" וינקוט בשורה של צעדים חריפים והתנתקות מלאה ממנה, דבר שיביא לפיצוץ המצב ברצועה ואף לעימות צבאי עם ישראל.

 

חמאס איננה אחראית לניסיון ההתנקשות בחמדאללה

 

מחקירת אירוע ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה חמדאללה עולה בבירור כי תנועת חמאס איננה אחראית למעשה כפי שטוען מחמוד עבאס.

מלכתחילה היה ברור שאין זה הגיוני שחמאס "תירה לעצמה ברגל" ותפגע בתדמיתה הביטחונית ובתדמית הריבון ברצועת עזה.

מי שאחראי למעשה הם גורמים סלפים ברצועה המזוהים עם דאע"ש, גורמי ביטחון בחמאס אמרו לאתר החדשות AMAD.PS ב-22 במרץ כי 3 מחברי החוליה שנעצרו משתייכים למודיעין הפלסטיני של הגנרל מאג'ד פרג'.

האם ייתכן שהאירוע בויים ע"י הרש"פ עצמה כדי לאפשר למחמוד עבאס להשתמש בתירוץ הזה כדי לנסות להשתלט בצורה מתוחכמת על הרצועה?

נראה כי מחמוד עבאס מתנהג כמי שאיבד את עשתונותיו ורוצה להפיל את גג הבית הפלסטיני על יושביו, לדחוף את הרצועה לפיצוץ ולמלחמה עם ישראל לפני עזיבתו את הזירה הפוליטית הפלסטינית.

 

מה תעשה חמאס?

 

אין בידיה של תנועת חמאס הרבה מה לעשות כדי לעמוד מול האיומים של מחמוד עבאס. היא מגייסת גורמים ערבים, אסלאמיים ובין לאומיים כדי שיפעילו עליו לחצים להימנע מסנקציות חדשות שיסבכו את מצבה של רצועת עזה.

בנוסף לכך היא מנסה לתקוע טריז בין הרש"פ לפלגים האחרים ברצועת עזה ולהקים "חזית לאומית" שתכלול את כל הפלגים הפלסטינים למרות שחלקם חבר רשמית באש"פ שמחמוד עבאס עומד בראשו.

ספק רב אם היא תצליח במשימה הזו, ולכן הנהגת חמאס מטילה עכשיו את יהבה על כך ש"תהלוכות השיבה" שהיא מתעדת לארגן בימים הקרובים לעבר הגבול ברצועת עזה והקמת המאהלים הענקיים לעשרות אלפי פליטים מתושבי הרצועה, יהפכו את הקערה על פיה ויקשו על מחמוד עבאס להטיל סנקציות חדשות על הרצועה בעוד עשרות אלפי פליטים מבניה נלחמים נגד הצבא הישראלי על גדר המערכת בגבול

חמאס מתכוונת להשתמש בכלי "צעדת השיבה" לא רק כדי להחזיר את המודעות העולמית לבעיית הפליטים הפלסטינים ולסוגיית המצור הישראלי על עזה, אלא גם כדי לנסות ולטרפד באמצעותו את התוכנית הזדונית של מחמוד עבאס לפגוע ב-2 מיליון תושבים ברצועה ולסבך אותם במלחמה חדשה עם ישראל.

בחמאס מקווים להקדים את מחמוד עבאס ולסנדל אותו באמצעות "צעדת השיבה" כדי שלא יוכל לבצע את תוכניותיו נגד הרצועה.