עבור לתוכן העמוד
Menu

צה"ל החל לתקוף בעזה

דיווחים שוטפים בעקבות הירי של הרקטה לעבר השרון

דיווחים שוטפים:

עדכון 17:45 דובר צה"ל מודיע כי צה"ל החל בתקיפות בתגובה לירי על ישראל.

עדכון 15:38: משרד החוץ הגרמני בתגובה לירי הרקטות לשרון: "הממשלה הגרמנית מגנה בחריפות את ירי הרקטות על משמרת. מה שקרה היום מסמן עוד התפתחות מדאיגה. לנוכח ההסלמה הנוכחית, חיוני שכולם ינהגו באיפוק ושהאלימות תיפסק. אנו קוראים לחמאס ולכל שאר הקבוצות המיליטנטיות להפסיק את ההתקפות".

עדכון 15:37: צה"ל נערך לתגובה חריפה בעזה; חמאס מכחיש שירה לשרון. בסוכנות הידיעות הצרפתית צוטט גורם בארגון חמאס שהתנער מאחריות לשיגור הרקטה שפגעה בבית במשמרת.

מקורות בעזה: "חמאס העריך שישראל לחיצה ושירי יסתיים בתגובה מוגבלת – אבל הנהגתו שגתה בהערכה".

עדכון 14:32: בעקבות ההסלמה: הנחיות מיוחדות לתושבים בשדרות בעוטף עזה: איסור קיום אירועים מ-300 איש ומעלה.

עדכון 13:11: תנועת אל-אהלי: "ההתנגדות בעזה לא תעמוד מנגד נגד כל תוקפנות כלפי המגזר והכיבוש צריך ללמוד את צעדיה היטב".

עדכון 11:39: גורמים ברצועה: משלחת המודיעין המצרי יצאה מתל אביב לרצועת עזה אחרי מגעים עם בכירי מערכת הביטחון הישראלית ותיפגש עם מנהיגי חמאס בניסיון להרגיע את המצב.  ברצועה מעריכים כי בכל מקרה תהייה תגובה צבאית ישראלית על ירי הרקטה.

*המזכיר הכללי של תנועת הגג האסלאמי זיאד אל-ברן: "אנו מזהירים את האויב מפני ביצוע כל תוקפנות נגד עזה ומנהיגיו לדעת שנגיב בחוזקה"
הנחת העבודה של ארגון חמאס היא שישראל מוכנה להכיל כל הסלמה, כל עוד לא נהרגו אזרחים ישראלים, והיא איננה רוצה בשום סבב לחימה לפני הבחירות, בנוסף לחששה מהתפתחויות בזירת הצפון ודאגתה כי הצהרת הנשיא טראמפ בנושא הריבונות ברמת הגולן תביא לאירועים ביטחוניים על הגבול עם סוריה.

* גורמים ברצועה משלחת המודיעין המצרי ביטלה את ביקורה המתוכנן היום ברצועת עזה בגלל ההתפתחויות הבוקר

* הנה מה שאומרים פרשני חמאס לביטאון חמאס "אלריסאלה"-הפרשן איאד אלקרא: "הרצועה צפויה לעבר סבב של הסלמה שיסתיים במהירות". הפרשן עדנאן אבו עאמר: " הירי של הרקטה לעבר ישראל בגלל המצב בכלא קציעות. מסר לאסירים הביטחוניים כי אינם לבדם".