עבור לתוכן העמוד
Menu

פרסום הפצצות ישראל – מסר לכל הכוחות בסוריה

ישראל הודיעה בפומבי ככי היא ביצעה את ההפצצות בתחילת השבוע ליד דמשק • לדברי נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מדובר בהצהרה חשובה

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ונשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ,ד"ר דורי גולד, התייחס היום (שני) לעניין חשיפת התקיפות של ישראל בסוריה כי יש תמיד פעולות צבאיות סביב הבחירות. ד"ר גולד המשיך בדבריו ואמר "כעת, נוכח אופי האיום, סביר בהחלט שהפעולות הצבאיות שהתחילו כבר לפני כמה שנים, יימשכו", הדברים נאמרו בראיון לג'רוזלם פוסט.

לדברי ד"ר גולד הטענה כי רה"מ מנצל אתה פעילות הצבאית כעת למטרות בחירות אינה נכונה לנוכח העבודה כי אותו סוג של פעולה התרחש כבר בעבר וכי המטרה נותרה בעיניה ולא השתנתה.
עוד הוסיף נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי כאשר ישראל לוקחת אשראי על פעולה מסוג זה, היא הופכת להיות חלק מעמדת ההרתעה שלה זאת משום שאין עוד ספק, וכעת ברור שישראל תעשה מה שנדרש כדי למנוע התבססות של צבא איראני נוכחות על אדמת סוריה. "הוא נטל אחריות, הוסיף, "צעד זה מוסיף אמינות להצהרותיה של ישראל וכוונותיה של ישראל" .
להערכתו של ד"ר גולד עיתוי פרסום הדברים הוא ההצהרה של ארה"ב כי עומדת לסגת מסוריה וללא קשר לבחירות בישראל.

"אני חושב שהדיון על נסיגה אמריקנית נתן אולי לאיראנים תחושה שהם יכולים עכשיו להשתלט על סוריה", אמר. לקיחת האחריות של ישראל על ההפצצות בסוריה שולחת מסר ברור לכל הכוחות בשטח, – סוריה, איראן, חיזבאללה ואפילו רוסיה.
פורסם ב- 14.1.2019 בעיתון ג'רוזלם פוסט