עבור לתוכן העמוד
Menu

פצצת הזמן של מחנה הפליטים בסוריה

מומחי אבטחה ומומחים לענייני ארגוני טרור הזהירו כי מחנה אל-הול הינו "פצצת זמן" המסוגלת להתפוצץ בכל רגע, במיוחד לאור פרצות אבטחה, והצלחת דאעש בביצוע פעולות מילוט, ותקשורת עם תאי הארגון וגורמי הארגון מחוץ למחנה. לפי דיווח של "סקיי ניוז ערביה", במהלך התקופה האחרונה סוכלו פעולות הברחה של דאעש במחנה אל-הול בנפת אל-חסכה בסוריה, לאחר שכוחות […]

מומחי אבטחה ומומחים לענייני ארגוני טרור הזהירו כי מחנה אל-הול הינו "פצצת זמן" המסוגלת להתפוצץ בכל רגע, במיוחד לאור פרצות אבטחה, והצלחת דאעש בביצוע פעולות מילוט, ותקשורת עם תאי הארגון וגורמי הארגון מחוץ למחנה.

לפי דיווח של "סקיי ניוז ערביה", במהלך התקופה האחרונה סוכלו פעולות הברחה של דאעש במחנה אל-הול בנפת אל-חסכה בסוריה, לאחר שכוחות הביטחון של המינהל האוטונומי של צפון מזרח סוריה הודיעו כי סיכלו בריחה המונית במשאית שבה הסתתרו כ-55 מבני משפחות של דאעש, בהם 39 ילדים ו-17 נשים, וכי התגלתה רשת מנהרות בתוך מחנה אל-חול שחפרו אנשי דאעש לביצוע פעולות מילוט והעברת נשק והודעות מהמחנה ואליו.

המומחים אמרו: "גילוי רשת מנהרות המובילה אל מחוץ למחנה הוא סימן לכך שחזרה על התרחיש של כלא אל-חסכה באל-חול נראה סביר, מה שמחייב את רשויות המינהל האוטונומי וארגונים וגופים בינלאומיים לתקן את האסון ולטפל בתיק המחנה, שהפך לאיום ביטחוני על האזור והעולם".

באתר צוטט סרטב ג'והר, עיתונאי וסופר מומחה לקבוצות טרור, שביקר במחנה יותר מפעם אחת, שאמר: "מה שפורסם לאחרונה על קיומן של תעלות ורשתות מנהרות המובילות אל מחוץ לחומות המחנה מגלה שוב כי אל- חול היא פצצת זמן שבהכרח תתפוצץ". הוא הוסיף: "לפי הסטטיסטיקה של המינהל האוטונומי שמנהל את המחנה, אוכלוסיית המחנה היא 94 אחוז נשים וילדים, מה שמכפיל את הקושי והחומרה של הבעיה הגדולה הזו, שכן היכולות של המינהל האוטונומי מוגבלות לטפל בתיק כה ענק, למשל, ילדים רבים ללא זהות ואינם יודעים מי הם הוריהם".

הוא ציין כי המדינות שאליהן משתייך דאעש מסרבות להעבירן למדינות המוצא שלהן. הוא משתף עמו פעולה לפי הצורך כדי לפתור את הבעיה הזו ולקחת אחריות".

ג'והר חשף כי קיימת תקשורת חזקה בין מי שמובילים ומנהלים את הארגון בתוך המחנה עם דאעש בחו"ל, במטרה לתאם והיערכות רציפה לביצוע פעולות הברחה חלקיות ואף המוניות למען דאעש אל-חול, בדומה למה שקרה. בכלא Ghuwairan בעיר חסאקה לפני חודשים.