עבור לתוכן העמוד
Menu

ערוץ אל-ג'זירה נגד מצרים

גורמי הביטחון של מצרים עצרו חולייה של תנועת "האחים המוסלמים" שהפיקה כתבות וסרטים דוקומנטריים כדי להכפיש את מצרים ולזעזע בה את היציבות    במדינה • החולייה פעלה בהכוונה מטורקיה וקטאר והחומר המצולם אמור היה להיות משודר בערוץ אלג'זירה, שופר התעמולה של קטאר נגד המשטרים הערביים

משרד הפנים של מצרים הודיע רשמית כי חשף חולייה של תנועת "האחים המוסלמים" שפעלה כדי להפיק  כתבות וסרטים דוקומנטריים נגד מצרים שישודרו בערוץ אל-ג'זירה, שופר התעמולה של קטאר.

החולייה הופעלה על ידי בכירי תנועת "האחים המוסלמים" שקיבלו מקלט מדיני בטורקיה ובקטאר לאחר שברחו ממצרים עם עלייתו של הנשיא א-סיסי לשלטון ביולי 2013 לאחר שהדיח בהפיכה את הנשיא מוחמד מורסי שהיה מבכירי מנהיגי "האחים המוסלמים".

החולייה הופעלה על ידי עבד אלרחמן אלקרדאווי, בנו של השיח' יוסף אלקרדאווי, מנהיג "האחים המוסלמים", עבד אלרחמן שוהה כרגע בטורקיה אך אביו מתגורר בדוחא בירת קטאר  ביחד עם בכירים נוספים בתנועה.

הטלוויזיה המצרית שידרה את הודאותיהם של החשודים שהודו כי פעלו בשירות "האחים המוסלמים" להכין כתבות ותוכניות טלוויזיה כדי להכפיש את מוסדות המדינה, לפגוע בכלכלה המצרית, להציג את מצרים כמי שאיננה יכולה להתמודד עם מגיפת הקורונה,להוריד את המורל ולעוות את המצב הביטחוני בצפון סיני שם נלחם הצבא המצרי בטרור של ארגון דאע"ש.

החשודים הודו כי שכרו את חברת ההפקה "TEAM ONE PRODUCTION"  בקהיר ואת אולפן הטלוויזיה "בוהמין" בקהיר לצורך ביצוע המשימות שהוטלו עליהם.

עבור כל קלטת שמסרו לשולחיהם קיבלו סכום של 3000 דולר.

בחיפושים שערכו גורמי המודיעין של מצרים במשרדי חברת ההפקה ובאולפן הטלוויזיה נתפסו כתבות וסרטים דוקומנטריים מוכנים לקראת שידור בערוץ אל-ג'זירה.

גורמי הביטחון של מצרים עצרו את צלאח אברהים מרג'ונה מהעירה ביר אלעבד בצפון סיני שקיבל הנחיות מתנועת "האחים המוסלמים" להפיק סרט דוקומנטרי על המצב בצפון סיני ועל כך שהתושבים באזור נתונים להתנכלויות של הצבא המצרי.

הוא גייס 6 תושבים שעזרו לו להפיק את הסרט, כולם נעצרו ויועמדו לדין.

רוח התקופה: יום “אל קודס” מנסה למצב את מקומו של סולימאני

ערוץ אלג'זירה הינו שופר התעמולה של קטאר וטורקיה והוא משרת את האג'נדה של תנועת "האחים המוסלמים",חמאס וארגון חזבאללה במטרה לזעזע את המשטרים הערביים ובמיוחד את משטרו של נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי.

ההסתה נגד מצרים ונשיאה גברה לאחר שא-סיסי הדיח מתפקידו את נשיא מצרים מוחמד אלמורסי.

נג'יב אלנעימי, שר המשפטים לשעבר של קטאר, שהתפטר מהממשלה בגלל מעשי שחיתות שפשו בה, סיפר ב-15 בנובמבר 2016 לעיתון המצרי "אלווטן" כי אנשי “האחים המוסלמים” שנמלטו ממצרים ומצאו מקלט מדיני בקטאר הצליחו להשתלט על אמצעי התקשורת המקומית בקטאר ובאופן מלא על ערוץ אל-ג’זירה.

לדבריו, בתחילת הקמתו התנהל ערוץ אל-ג’זירה עפ”י קני המידה הבינלאומיים אולם בחמש השנים האחרונות החלו להתערב בו ידיים (זרות) שגרמו ל”ריקבון” בערוץ.

“ערוץ אל-ג’זירה משקר ומפברק ומפר את הקריטריונים הבינלאומיים בניהול התקשורת וניהול השידור החי והמוניטין שלו מזיק לאמינות של קטאר ביחס למצרים” אמר אלנעימי.

שר המשפטים הקטארי לשעבר סיפר כי הפסיק לעקוב אחרי שידורי הערוץ בגלל השקרים שהוא משדר על סוריה ומצרים ובנושאים נוספים.

הוא ציין גם כי תנועת “האחים המוסלמים” פועלת מאחורי הקלעים של הפוליטיקה הקטארית, “כל עוד הדבר נמשך לא יהיו יחסים טובים בין קהיר לדוחא, “האחים המוסלמים” שולטים באופן מוחלט בתקשורת בקטאר והם מסבכים את קטאר למשל עם מצרים שהיא המנהיגה של העולם הערבי, אם נפסיד את מצרים איראן תהיה הכוח המוביל” הוא הסביר.

אלנעימי טען כי העם בקטאר איננו תומך כולו בתנועת “האחים המוסלמים” וכי מי שתומך בתנועה הם מרכזי “אלדעווה” ואגודות הצדקה אשר אוספות עבורם כספים רבים ו”גונבות את העם הקטארי לאור יום”.

“אף אחד בשלטון בקטאר איננו מאמין ברעיונות של “האחים המוסלמים”, יש פה עניין של אינטרסים” אמר אלנעימי.

התכנית ירדנית פלסטינית אל מול החלת הריבונות

 

שר  המשפטים הקטארי לשעבר סיפר כי הגיש הצעה לנקיטת צעדים נגד האגודות התומכות ב”אחים המוסלמים”, אך ההצעה עוררה זעם רב באמצעי התקשורת בטענה כי מדובר בפעילות צדקה.

דבריו של השר הקטארי לשעבר שהיה מקורב למערכת קבלת ההחלטות בקטאר מאשרים למעשה כי ערוץ אל-ג’זירה משמש כשופר של תנועת “האחים המוסלמים” בעולם הערבי ושל תנועת חמאס שהינה תנועת הבת שלה.

מדיניות ערביות רבות האשימו במרוצת השנים שחלפו את ערוץ אל-ג’זירה באחריות להסתה והתססת ההמונים שהובילו להפרות סדר בהן.

במהלך מערכת הבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2016 נחשפה המעורבות של קטאר וערוץ אל-ג'זירה במערכת הפוליטית האמריקנית.

קטאר תמכה במיליוני דולרים באגודה של ביל קלינטון נשיא ארה"ב לשעבר ובעלה של המתמודדת מטעם המפלגה הדמוקרטית הילארי קלינטון.

קטאר בחשה במערכת הבחירות האמריקנית והיה לה אינטרס שהילארי קלינטון תיבחר כנשיאה הבאה של ארה"ב, לצערה נבחר לתפקיד דונלד טראמפ.

ב-11 בנובמבר 2016, כשביקש כתב אלג'זירה בארה"ב לראיין את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הוא נענה בתגובה "בקרוב אסגור לכם את העסק" ואז סובב טראמפ את גבו והלך.

אולם, מאז הצליח שליט קטאר השיח' תמים בן חמד, באמצעות מסע חנופה חסר תקדים, להתקרב לנשיא טראמפ ולשווק את עצמו כמי שפועל למען האינטרסים של ארה"ב במזה"ת  ונלחם בטרור, כך ניצל בין היתר ערוץ "אלג'זירה".

מעניין יהיה לראות כיצד ינהגו קטאר ושופר התעמולה שלה במערכת הבחירות הנוכחית בארה"ב.