עבור לתוכן העמוד
Menu

ערב הסעודית מתכננת סבב שיחות חדש עם איראן

באזור מזהים את חולשת הסכם הגרעין התחדש והממלכה הסעודית מבקשת למצוא דרך לסיים את המלחמה עם הח'ותים ולהרחיק את האיום האיראני

שר החוץ של ערב הסעודית אמר בשבת שהממלכה מבקשת לקבוע סבב חמישי של שיחות ישירות עם איראן למרות "חוסר התקדמות מהותית" עד כה, והפציר בטהרן לשנות את התנהגותה באזור, כך דווח בעיתונות הערבית.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

ערב הסעודית ואיראן, ניתקו את הקשרים ב-2016, החלו בשנה שעברה בסבבי שיחות שהחלו בבגדד בירת עיראק, זאת ברקע המו"מ לחזרה להסכם הגרעין וההבנה כי המעצמות לא יתמודדו מול איראן בסוגיות הנוספות המטרידות את המדינות המפרץ.

הכוכב החדש של חמאס

שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן אל סעוד, אמר שאם הסכם הגרעין משנת 2015 יחודש, זו צריכה להיות "נקודת התחלה, לא נקודת סיום" על מנת לטפל בדאגות האזוריות, וכי ריאד מעוניינת בשיחות עם איראן.

"זה אכן ידרוש מהשכנים שלנו באיראן רצון רציני לטפל בבעיות הבסיסיות שקיימות… אנו מקווים שיש רצון רציני למצוא דרכי פעולה חדשות", אמר.
"אם אנחנו רואים התקדמות מהותית בסוגיות הללו, אז כן התקרבות אפשרית. עד כה לא ראינו את זה", אמר לוועידת האבטחה של מינכן.

מוקדם יותר החודש אמר נשיא איראן אברהים ראיסי כי טהראן מוכנה לשיחות נוספות, אם ריאד תהיה מוכנה לקיים אותן באווירה של הבנה וכבוד הדדיים.
הנסיך פייסל אמר כי איראן המשיכה לספק לחות'ים חלקי טילים בליסטיים ומזל"טים וכן כלי נשק קונבנציונליים, האשמה שגם טהראן וגם הקבוצה מכחישים.
"זה לא תורם למציאת דרך ליישב את הסכסוך הזה, אבל אנחנו מחויבים ואנחנו תומכים בנציג האו"ם", אמר, בהתייחס למאמצים שנתקעו בראשות האו"ם להפסקת אש בתימן.

ערב הבחירות בלבנון: נסראללה מאתגר את ישראל במרחב נוסף