עבור לתוכן העמוד
Menu

עמדת האסלאם בנוגע ללהט"ב

חבר הכנסת מנסור עבאס ציטט בנאומו פסוק מהקוראן המשמש בסיס לתפיסה האסלאמית השוללת אורח חיים להט"בי • האסלאם רואה בלהט"ב איום על קיום של המין האנושי וסכנה חמורה למוסד המשפחה

חבר הכנסת, מנסור עבאס, מנהיג הרשימה הערבית המאוחדת המזוהה עם הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, נשא ב-1 באפריל 2021 נאום פוליטי אשר המוטיב המרכזי בו היה קריאה ל"חיים משותפים בארץ הקדושה של בני שלוש הדתות ושני העמים".

"אזרחי ישראל, אני עומד מולכם באווירת חג הפסח, הפסחא וערב חודש הרמדאן – ונושא תפילה של תקווה וחתירה בלתי מתפשרת לחיים משותפים על בסיס כבוד הדדי ושוויון אמיתי", אמר עבאס.

לשם חיזוק דבריו ציטט עבאס קטע מפסוק 13 מפרשה 49 (אל-חוג'וראת – החדרים) בקוראן: הוי האנשים, בראנו אתכם מתוך זכר ונקבה, וחילקנו אתכם לעמים ושבטים למען תבחינו ביניכם" (תרגם אורי רובין). בחלק השני של הפסוק נכתב: "ואולם הנכבד מכולכם אצל אלוהים הוא הירא שבכם. אלוהים יודע ומכיר כל דבר לפני ולפנים".

נאום עבאס // צילום מסך
נאום עבאס // צילום מסך

עבאס תרגם את הפסוק כדלהלן: "בני אדם, אנחנו בראנו אתכם מאיש אחד ומאישה אחת ונפרידכם לעמים ולשבטים למען תכירו איש את רעהו".

חלקו הראשון של הפסוק קובע באופן חד משמעי את בלעדיות הקשר בין גבר לאישה במסגרת חיי המשפחה. איש הדת הבכיר המצרי – קנדי, ואיל שיהאב, ציטט את הפסוק הזה במסגרת מאמר שכתב וכותרתו: "נישואין חד מיניים והיעדים של ההלכה האסלאמית". הציטוט הובא לשם הוכחה, כי האסלאם שולל כל אפשרות של נישואין שאינם בין גבר לאישה.

וכך כותב שיהאב: "ברור, כי התפיסה האסלאמית של נישואין שונה לחלוטין מסגנון קשרי האישות ההומוסקסואליים או הלסביים. האסלאם רואה בנישואין בין גבר לאישה כדבר מקודש, כקשר קדוש אשר כרוכים בו זכויות הדדיות מוגדרות, חובות, ערכים ואחריות שאין להפר אותן. הקוראן מתאר את חוזה הנישואין כקשר מקודש וקורא לבעל ולאישה הנשואים להקפיד על אדיבות, אהבה אמיתית והזכויות והחובות הזוגיות". בנקודה זו מצטט שיהאב כראייה לדבריו את הפסוק בקוראן (49:13) בו עשה שימוש בנאומו חבר הכנסת עבאס.

מדינות העולם השוללות או אוסרות יחסי להט"ב
מדינות העולם השוללות או אוסרות יחסי להט"ב

שיהאב מסביר במאמרו, כי "יתר על כן, נישואין חד מיניים מאיימים על הקיום של המין האנושי. יחסים כאלה אינם יכולים לבנות קהילות של בני אנוש או להבטיח את הקיום של בני האדם… נישואין חד מיניים יוצרים סכנות חמורות למוסד המשפחה, חסרים תמיכה חברתית ומסכנים את חיי המשפחה האמיתיים הנפלאים ושוברים את הסדר החברתי של הקהילה האנושית".

אתר האינטרנט islamqa.info בחסותו של איש הדת הסעודי מוחמד סאלח אל-מונג'יד, מסביר את עמדת האסלאם בנוגע ללהט"ב. בתשובה לשאלה בנושא נכתב, כי "הפשע של ההומוסקסואליות הוא אחד הפשעים הגדולים ביותר, החטא החמור ביותר והמעשה המתועב ביותר, ואללה העניש את אלה אשר עושים זאת בדרך שהוא לא העניש את שאר העמים. מדובר במעשה המעיד על הפרה של המצב הטבעי של האדם".

בעניין הענישה קיים קונצנזוס בנוגע להוצאה להורג של הומוסקסואלים, אך לצד זאת קיימות גישות שונות בשאלת שיטת ההוצאה להורג השלכה ממקום גבוה, רגימה למוות באבנים, שריפה ועריפת הראש בחרב.

      https://www.ynet.co.il/news/article/SyvP4L7H00

[1]    https://web.archive.org/web/20121125093415/http://www.onislam.net/english/shariah/contemporary-issues/critiques-and-thought/457035-same-sex-marriage-and-objectives-of-shariah.html

[1]          https://islamqa.info/en/answers/38622/the-punishment-for-homosexuality