עבור לתוכן העמוד
Menu

על רקע הכרזת טראמפ: דאעש מנסה לחזור אל מרכז הזירה

ארגון דאעש המוכה והחבול לאחר תבוסותיו בעירק ובסורי מנסה לנצל את הכרזת טראמפ

ארגון דאע"ש מאיים לפגוע בישראל ובארה"ב בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.
הארגון מנסה לנצל את נושא ירושלים כדי לצבור פופולאריות בעולם הערבי והאסלאמי לאחר המכה שחטף בעיראק ובסוריה.

דאע"ש התעורר בסוף השבוע לאחר שחלף יותר משבוע מהכרזת הנשיא טראמפ כי ירושלים הינה בירת ישראל ולאחר גל גינויים של העולם הערבי והאסלאמי.
באתרי האינטרנט של הארגון וברשתות החברתיות הופצה תמונה של הנשיא טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו כשהם לבושים בבגדי הוצאה להורג וכורעים בפני לוחם של דאע"ש העומד לערוף את ראשם.

מעל התמונה נכתב: "הוי היהודים, הוי עובדי הצלב, נשסף את צווארכם ונשפוך את דמכם ברחבת מסגד אלאקצא ובכל מקום-זו הבטחת אללה, מה שבא יהיה יותר נורא ומר".

נראה כי ארגון דאע"ש מתחיל להתעשת מתבוסתו בעיראק ובסוריה והוא מחפש דרך לנצל את נושא הכרזת הנשיא טראמפ בעניין ירושלים כדי לחזק את מעמדו בדעת הקהל האסלאמית ולהציג את עצמו כמגן המקומות הקדושים לאסלאם לאור הרפיסות של המשטרים הערבים וחוסר הפעולה שלהם נגד הכרזת הנשיא טראמפ, צעד כזה של ארגון דאע"ש עשוי לסייע לו גם בגיוס מתנדבים חדשים לשורותיו.

עפ"י גורמי מודיעין במערב, אלפי לוחמים של דאע"ש עושים דרכם חזרה מסוריה ועיראק למדינות ערב שמהן הגיעו, ליבשת אפריקה ולמדינות אירופה והם אמורים להיטמע בקרב הקהילות השונות כ"זאבים בודדים" או "חוליות רדומות" כדי לבצע בהמשך פיגועי טרור בשם הארגון.
פרשנים ערבים טוענים כי הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל נתנה לארגון דאע"ש את האפשרות לטעון כי הוא זה שנוקט בג'יהאד האמיתי עפ"י השריעה האסלאמית וכי מדינות ערב שנלחמות בו מנסות למנוע זאת ממנו.

בארגון טוענים כי מדינות ערב מונעות ממנו להתקרב לגבולות "פלסטין" כדי לבצע פעולות טרור נגד ישראל.
גם מנהיגים ערביים כמו נשיא מצרים א-סיסי, עבדאללה מלך ירדן ויו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הזהירו את הנשיא טראמפ כי הכרזתו על ירושלים כבירת ישראל תעודד את ארגוני הטרור הקיצונים לעשות פיגועים.

הטיעון הזה איננו מדוייק, ארגון דאע"ש יצא מהרחם של ארגון אל-קאעדה, המטרה העליונה שלו איננה קשורה לסכסוך הישראלי-פלסטיני או לירושלים, מטרתו להקים "ח'ליפות אסלאמית" בכל חלקי העולם עפ"י ההלכה המוסלמית, אותה האידיאלוגיה של תנועת "האחים המוסלמים" ושל חמאס.
הארגון איננו זקוק להכרזה של הנשיא טראמפ בעניין ירושלים כדי לבצע פיגועים, הוא פועל עפ"י האידיאולוגיה הקיצונית שלו נגד "הכופרים" ללא קשר לירושלים.
עובדה היא כי לקח לו יותר משבוע ימים להתעורר ולהשמיע את קולו בעניין הכרזת טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל.

גורמים בחמאס מותחים ביקורת על שלוחת דאע"ש בסיני על כך שלא עשתה שום פיגוע נגד ישראל בתגובה על הכרזת טראמפ בעוד הארגונים הסלפים שיגרו כמה רקטות מתחומי רצועת עזה לעבר ישראל.
שלוחת דאע"ש בסיני הציגה את עצמה בעבר כמי שנלחמת עבור הבעיה הפלסטינית ומסגד אלאקצא.

בחמאס מנגחים את שלוחת דאע"ש בסיני כי היא נלחמת במוסלמים במקום בישראל והראיה לכך שהיא הפיגוע שעשתה באחרונה במסגד אלרווצ'ה באזור אלעריש בצפון סיני שבו נהרגו 305 מוסלמים ויותר ממאה אחרים נפצעו.

לא מן הנמנע כי ארגון דאע"ש ינסה כעת לצבור פופולאריות בעולם הערבי והאסלאמי, וינסה לרכוב על הכרזת הנשיא טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל, כדי לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ואמריקנים, חג המולד התקרב עשוי מבחינתו להיות מועד מתאים לגל טרור חדש.
באפשרותה של שלוחת דאע"ש בצפון סיני למשל לשגר רקטות לעבר ישראל או אף להחדיר חוליות לשטח ישראל לצורך פיגועים למרות שהיא עסוקה מאוד במאבק נגד הצבא המצרי אשר קיבל הנחיה מהנשיא א-סיסי לחסל את ארגוני הטרור בסיני בתוך 3 חודשים.

גם ארגון אל-קאעדה החל להתעורר למרות שהשלוחה שלו, ארגון ג'בהת אלנוצרה, הפועל בסוריה מעולם לא העלה על סדר היום שלה את נושא "פלסטין" או ירושלים.
חמזה בן לאדן, בנו של מייסד ארגון אל-קאעדה אוסאמה בן לאדן שחוסל האמריקנים, פירסם בסוף השבוע הקלטת אודיו התוקפת את ארה"ב וסעודיה על המדיניות שלהן במזה"ת.
האם אנו עדים ל"התעוררות" של הגורמים האסלאמיים הגי'האדיסטים בגלל הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת מדינת ישראל? עדיין מוקדם לקבוע, נצטרך להמתין ולראות.