עבור לתוכן העמוד
Menu

עיתון סעודי: כוחות ארה"ב באזור נכנסו לכוננות מיוחדת בעקבות ירי הטילים האיראני

איראן מתגאה בירי הטילים בתרגיל בשבוע שעבר מהתווך התת קרקעי • דוברת הכוחות של ארה"ב במפרץ אישרה כי הכוחות נכנסו לכוננות מיוחדת • דובר משה"מ: "זו פעם ראשונה שטיל נורה מתחת לקרקע - דבר היכול לשבש את התכניות של האויב"

העיתון הסעודי "אל שארק אל אווסאט" היושב בלונדון מפרסם כי בארה"ב נרשמה דאגה וכוננות מיוחד בעת קיום התרגיל הימי של איראן בשבוע שעבר.

הדברים באו לאחר שאיראן שיגרה טילים ממשגרים תת קרקעיים מוסתרים. על פי העיתון הבריטי אקספרס, צבא ארה"ב אישר כי ירי טילים בליסטי שהתגלה הוביל לכוחות אמריקאים לכוננות בבסיסים האזוריים שלה.

דוברת פיקוד מרכז צבא ארה"ב, רס"ן בת ריורדן, אישרה כי כוחות ארה"ב נכנסו לכוננות במהלך הירי. "האירוע נמשך כמה דקות ומיד לאחר שהוברר כי אין איום חזרנו לשגרה", הוסיפה.

האיש מאחורי חזון "המולדת הכחולה" מרוצה

איראן ערכה מגוון של תרגילים צבאיים מתוקשרים במשך יומיים ברקע המתיחות מול וושינגטון.

 

לאחר תרגיל הטילים התת-קרקעיים, חיל המשמר המהפכני של איראן (IRGC) הודיע כי זו "הפעם הראשונה בעולם" שהתרגיל כזה בוצע. זה היה "שיגור מוצלח של טילים בליסטיים ממעמקי הקרקע באופן מוסווה לחלוטין" והודבר הגדיר זאת כ"הישג חשוב שיכול להוות אתגרים רציניים לארגוני הביון של האויב. "
ידוע כי איראן השקיעה רבות בבסיסים תת קרקעיים עצומים שהסתירו את ארסנל הטילים הבליסטיים שלה.

במהלך תרגיל נוסף נורו טילים רבים כל כך, עד כי הצבא האמריקני העמיד זמנית שני בסיסים אזוריים במזרח התיכון בכוננות ספיגה.
חיל הים האמריקני כינה את התרגילים האחרונים "חסרי אחריות ופזיזות", והאשימו את טהראן בניסיון "להפחיד ולכפות."
תנועת כוחות אחרת הראו כי משה"מ תרגלו מערכות הגדנה נגד טילים של ארה"ב.

במהלך התרגילים אמר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי הנוכחות של ארה"ב במזרח התיכון היא "רעה". הוא אמר לחיילים איראניים כי נוכחות ארה"ב היא "גורם לחוסר ביטחון, הרס של מדינות אזוריות."