עבור לתוכן העמוד
Menu

עינויים ואיומים – סוהא ג'אברה מדברת

בראיון לרשת וואטן הפלסטינית מספרת האם ל-3 על המסע ההפחדות אותו עברה בכלא הפלסטיני • צפויה להישפט בקרוב

האסירה הפוליטית, סוהא ג'בארה, ששוחררה לאחר 67 ימי מעצר בכלא יריחו מספר בראיון לאחר שחרורה כי חוקריה ניסו לגרום לה להודות בריגול עבור ישראל ובגיוס כספים למען משפחות החללים בעזה. "הכחשתי הכול. איימו עליי לקחת ממני את ילדיי ולהרחיק את בני משפחתי", סיפרה ג'בארה.

ג'בארה סיפרה כי עברה חקירות בעינויים, היא הופשטה ושפכו עליה מים קרים. לדבריה היא עברה איומים רבים והפחדות". עוד סיפרה כי הדבר הוביל להתמוטטותה ולאשפוזה בבית חולים בשכם.

היא צפויה  בסוף החודש להתייצב למשפטה בבית הדין של הרש"פ.

שבתה רעב והתמוטטה

מאסרה של סוהא ג'בארה, אם ל-3 ילידם, אזרחית ארה"ב, עורר סערה רבה ברחבי הגדה המערבית ועצרה בביתה בכפר תורמוס עיא, באזור רמאללה ב-3 בחודש נובמבר ע"י מנגנון המודיעין המסכל הפלסטיני שבראשו עומד הגנרל זיאד הב אלריח.

בני משפחתה של סוהא ג'בארה ופעילי זכויות אדם פלסטינים הפיגנו בכיכר המרכזית ברמאללה וקראו למסודות הבינלאומים להתערב ולהציל את חייה של ג'בארה לאחר שזו התחילה בשביתת רעב.

מייד עם מעצרה נלקחה ג'בארה אל  בית הכלא הפלסטיני ביריחו שם היא הואשמה באיסוף כספים והעברתם לרצועת עזה עבור משפחות החללים והאסירים הביטחוניים.

מאז ה-22 בנובמבר שובתת סוהא ג'בארה רעב בכלא הפלסטיני במחאה על מעצרה והיחס שקיבלה מחוקריה, היא הועברה כבר כמה פעמים לטיפול בבית החולים ביריחו בשל מחלת הלב שלה.

בני משפחתה שביקרו אותה בכלא סיפרו לאמצעי התקשורת הפלסטינים כי  היא הוכתה ע"י חוקריה ועברה עינויים פיזיים והטרדות מיניות מילוליות במהלך חקירתה.

סוהא ג'בארה נעצרה במסגרת המעצרים הפוליטיים שעושים מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה בהוראתו של מחמוד עבאס.

ככל הנראה, מדובר בפעילת אופוזיציה שהחליטה לסייע למשפחות החללים הפלסטינים והאסירים הביטחונייים על רקע המצב ההומניטארי הקשה, הרש"פ איננה מאשימה אותה בהשתייכות לחמאס או לכל ארגון פלסטיני אחר.

מעצרה הפך לשיחת היום בגדה וברשתות החברתיות נמתחת ביקורת קשה  של הציבור הפלסטיני על הרש"פ וגם דרישה למנות ועדה עצמאית שתחקור את  העינויים וההשפלות שעברה סוהא ג'בארה ע"י חוקריה.

מעצרה של סוהא ג'בארה הוא דוגמא לשלטון הדיקטטורה של מחמוד עבאס בגדה והאופן שבו הוא מטפל בפעילי האופוזיציה הפלסטינית, גם כשמדובר בנשים.