עבור לתוכן העמוד
Menu

עוקפים את הסנקציות: ד. קוריאה התחילה להחזיר חובות לאיראן

איראן טענה כי אינה יכולה לשלם את התשלום השנתי לאו"ם ואיבדה את זכות ההצבעה שלה • לעזרתה נחלצה ד.קוריאה המבקשת מזה זמן רב למצוא לדרך לשלם עבור איראני אותה קנתה • התוצאה: ד. קוריאה שילמה עבור איראן

מזה זמן רב איראן ודרום קוריאה מחפשות דרכים לעקוף את הסנקציות על איראן על מנת להפשיר נכסים של איראן במדינה. סכום הנכסים עומדים על סכום של כמה מיליארדים ומאז עליית ממשל ביידן, דרום קוריאה מבקשת להניע את המהלך מצדה וכן גם טהראן.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

נדמה כי ב-23 לינואר מצאו הצדדים פתרון חלקי להתחיל ולפתור את הבעיה.  דרום קוריאה השתמשה ב-18 מיליון דולר של נכסים איראניים מוקפאים כדי לשלם את חובותיה של טהראן לאו"ם, וחזרתה של זכות ההצבעה של איראן לאו"ם תתאפשר.

התשלום בוצע ב-21 לינואר בתיאום עם ארה"ב והאו"ם לאחר שאיראן הגישה "בקשת חירום" על מנת לאפשר לדרום קוריאה לשלם את האגרות, כך נמסר בהצהרה של  משרד האוצר של סיאול .

לאיראן יש יותר מ-7 מיליארד דולר בחובות עבור משלוחי נפט שהוקפאו בשני בנקים בדרום קוריאה עקב סנקציות אמריקאיות.

"זכות ההצבעה של איראן בעצרת הכללית של האו"ם צפויה להיות מוחזרת מיד עם התשלום", אמר המשרד.

משלחת טהראן לאו"ם אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התשלום "הושלם".

הרפובליקה האסלאמית הייתה שותפת הסחר השלישית בגודלה של דרום קוריאה במזרח התיכון לפני שארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין משנת 2015 בין טהראן למעצמות העולם והטילה מחדש סנקציות משתקות.

האו"ם ציין כי התשלום הקבוע לא שולם וגרם להשעיית זכותה הצבעה של איראן בעצרת הכללית.

על פי אמנת האו"ם, זכות ההצבעה של מדינה חברה מושעית כאשר הפיגור שלה שווה או עולה על התשלומים שהייתה צריכה לשלם במהלך השנתיים הקודמות.

איראן גם הפסידה את זכות ההצבעה שלה בגלל תשלום שלא הועבר בשנה שעברה. היא אמרה שהיא לא יכולה לשלם אפילו את הסכום המינימלי בגלל הסנקציות הכלכליות של ארה"ב.

לאחר חודשים של משא ומתן היא קיבלה פטור והורשה לגשת לכסף שנחסם על ידי משרד האוצר האמריקני – וקיבלה בחזרה את זכות ההצבעה ביוני בזמן לבחירתן של חברות חדשות במועצת הביטחון.