עבור לתוכן העמוד
Menu

עבאס נגד טראמפ

מחריף המשבר בין הרש"פ לבין הממשל האמריקני ויו"ר הרש"פ יוזם כינוס מדיני גדול במקביל לסדנא הכלכלית בבחריין כדי להכשילה • בכירים ברש"פ מייחלים לעריכת בחירות חדשות בישראל בתקוה שהדבר יביא לדחיית פרסום תכנית השלום האמריקנית החדשה

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, יוצא למאבק מדיני אינטנסיבי נגד הסדנה הכלכלית שמארגן ממשל טראמפ בבחריין בסוף החודש הבא.

אמש, בכינוס  במוקאטעה התייחס יו"ר הרש"פ ל"עסקת המאה" ולסדנא הכלכלית בבבחריין ואמר:

"הבעיה הפלסטינית מתקדמת צעד אחר צעד לעבר המדינה העצמאית שבירתה ירושלים ו"עסקת המאה" או "עסקת הבושה" תלך לגיהנום ויחד איתה ילך הפרוייקט הכלכלי שמנסים לכנס בחודש הבא כדי למכור לנו אשליות".

סאיב עריקאת ,מזכ"ל הועד הפועל של אש"פ, הודיע ב-27 במאי כי שגריר סין ברש"פ עדכן אותו כי סין ורוסיה החליטו יחדיו לא להשתתף בסדנה הכלכלית בבחרין לקראת "עסקת המאה".

הרש"פ שואבת עידוד מהמהלך הזה שבו שתי מעצמות מתיצבות לצדה נגד תוכנית השלום האמריקנית החדשה.

עבאס העביר החלטה בועד הפועל של אש"פ כי סמוך לתאריך כינוסה של הסדנא הכלכלית בבחריין תיזום הרש"פ ועידה מקבילה שתתנגד ותוקיע את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.

ההנהגה הפלסטינית החלה כבר במגעים כדי להזמין מדינות וגופים לועידה המקבילה שעדיין לא נמסר היכן היא תכונס.

במקביל ממשיכה הרש"פ במגעיה עם מדינות ערביות כדי לשכנען שלא ישתתפו בסדנא הכלכלית בבחריין תחת הכותרת "השלום למען השגשוג".

עזאם אלאחמד, חבר הועד הפועל של אש"פ אמר בראיון לרדיו פלסטין ב-27 במאי כי ההשתתפות של מדינות ערב בסדנא הכלכלית בבחריין היא הפרה של יוזמת השלום הערבית מ-2002 לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני, "אין שום הצדקה להשתתפות ערבית בסדנא הזו שמטרתה לחסל את הבעיה הפלסטינית" הדגיש אלאחמד.

סעודיה ואיחוד האמירויות הודיעו כבר כי ישתתפו בכינוס הכלכלי בבחריין, ירדן עדיין לא החליטה ואילו דיפלומט לבנוני בכיר אמר לעיתון "א-שרק אלאווסט" ב-27 במאי כי ארצו לא תשתתף בכינוס בבחריין," לא נדון בכלכלה של המדינה הפלסטינית לפני אישור הפתרון המדיני לבעיה הפלסטינית וההגדרה העצמית של הפליטים הפלסטינים בלבנון, אנו גם מתנגדים לנורמליזציה" הוא הבהיר.

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, יצא בימים הקרובים למכה שבסעודיה כדי להשתתף בועידה האסלאמית ובועידת הפסגה הערבית שיזם מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז לדיון בסכנה האיראנית. מחמוד עבאס ישא נאומים בשתי הועידות האלה שבהן יתקוף את כינוס הסדנא הכלכלית בבחריין ואת "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.

הרש"פ העבירה הצעת החלטה לועידה האסלאמית לדחות על הסף את "עסקת המאה" של טראמפ ואת כינוס הסדנא הכלכלית בבחריין.

 

 

"ראש בראש" נגד טראמפ

 

יו"ר הרש"פ הסיר את הכפפות ויוצא למאבק חזיתי בנשיא טראמפ ובתוכנית השלום שלו, ארגון ועידה מקבילה לסדנא הכלכלית בבחריין שתקרא להחרמתה ולהחרמת תוכנית "עסקת המאה" הוא קריאת תגר חריפה של הרש"פ על הממשל האמריקני.

העימות בין הרש"פ לארה"ב מחריף ומגיע לשיא חדש לאחר שחלפה יותר משנה מההכרזה האמריקנית על ירושלים כבירת ישראל שהביאה לפרוץ העימות.

מחמוד עבאס הצליח לטעת בקרב הנהגת אש"פ את הסברה כי "עסקת המאה" של טראמפ היא "נכבה חדשה" עבור הפלסטינים.

בכירים באש"פ סבורים כי מדובר ברגע מכריע בהיסטוריה של הבעיה הפלסטינית וכי העם הפלסטיני לא יסלח להם אם לא ילחמו נגד "עסקת המאה" של טראמפ.

גם ארגון חמאס והפלגים האחרים באש"פ מתנגדים ל"עסקת המאה", אך הם לא מצליחים להגיע לפיוס עם הרש"פ כדי לגבש תוכנית מאבק משותפת נגד תוכנית השלום האמריקנית החדשה.

אפילו מוחמד דחלאן, יריבו הפוליטי המר של מחמוד עבאס, רואה ב"עסקת המאה" סכנה גדולה המאיימת על הבעיה הפלסטינית.

דחלאן אמר ב-26 במאי כי "עסקת המאה" האמריקנית תשנה את פני האזור כפי ששינתה מלחמת העולם השניה וכי היא הדבר המסוכן ביותר לעם הפלסטיני.

בכירים ברש"פ רואים בהכשלת הסדנא הכלכלית בבחריין אתגר חשוב, להערכתם, אם יכשילו את הכינוס הזה בבחריין הדבר עשוי להרתיע את ממשל טראמפ מפרסום החלק המדיני של "עסקת המאה" ולהשהותו עד מועד בלתי ידוע.

ברש"פ מייחלים לבחירות חוזרות בישראל, להערכת גורמים ברש"פ, הודעה על בחירות חדשות תעכב בכמה חודשים את פרסום "עסקת המאה" ואולי תביא גם לדחיית כינוס הסדנא הכלכלית בבחריין.

גורם בכיר בפת"ח אומר כי ממשל טראמפ טועה טעות חמורה בכך שהוא סומך על מדינות המפרץ ובראשן סעודיה כי יסייעו לו לכפות על הפלסטינים את "עסקת המאה", הוא אומר כי הן לא יבצעו עבורו את "העבודה השחורה" וישראל לא תהנה משקט ביטחוני בגדה וברצועה כל עוד לא תיפתר הבעיה הפלסטינית לשביעות רצונו של אש"פ.