עבור לתוכן העמוד
Menu

עבאס מסביר – למה אנחנו פליטים?

בסרטון וידאו בשפה האנגלית אותו המפורסם היום חושף מנכ"ל משרד החוץ לשעבר את אחד השקרים הגדולים של הפלסטינים - מי אשם בבעיית הפליטים

בסרטון וידאו חשוב אומר, ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, כי "האקסיומה הקיימת כיום בנרטיב הפלסטיני , היא שבעיית הפליטים נוצרה בגלל מלחמת יום העצמאות וכי הישראלים גירשו את התושבים הערבים מבתיהם ומכפריהם". גולד ממשיך ומסביר לצופים בשפה האנגלית: "זהו הקו הרשמי המופיע בספריה לימוד של הרש"פ ומעצבים את האישיות של הדורות הבאים".

אחת מאותן דוגמאות היא ספר לימוד שפה לכיתה י"ב משנת 2006, שם נכתב: "מלחמת 1948 הסתיימו בקטסטרופה  באסון חסר תקדים בהיסטוריה, כאשר כנופיות ציוניות גנבו את פלסטין וגירשו את תושביה מעריהם, מכפריהם, מאדמותיהם ובבתיהם והקימו את מדינת ישראל". ציטוט נוסף מספר לימוד לגיאוגרפיה לכיתות י"א משנת 2017: "הבה נחשוב ונדון בהשפעה של הגירוש הכפוי על ידי הציונים בשנת 1948". ציטוט נוסף מאותה שנה אומר: "מחנות הפליטים הפלסטינים נוצרו בגלל הטיהור האתני של הכנופיות הציוניות". ד"ר גולד ממשיך בדבריו ומסביר: "מלחמת העצמאות של ישראל או בשמה בפי הערבים, מלחמת 1948 החלה בגלל פלישתם של 5 צבאות ערב למדינת ישראל שהוקמה זה עתה. הנרטיב הפלסטיני המתהווה הטיל את האשמה על יצירת בעיית הפליטים על הצד הישראלי". לדברי גולד הרעיון כי "יציאת מצרים" הפלסטינית נגרמה בעקבות הבטחות והוראות של מנהיגים ערבים ומנהיגים ערבים מקומיים, נדחה על הסף על ידי סופרים כמו אדוארד סעיד בספרו "שאלת פלסטין".

ב-9 בדצמבר אמר ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בכינוס המועצה המחוקקת של אש"ף את הדברים הבאים:  " ואתם זוכרים, אם אתם זוכרים, שבשנת 1948, כאשר היתה הנכבה, ואנחנו לא היינו צד בה, הוציאו אותנו [מהישובים בהם התגוררנו] ואמרו אחרי שבוע נחזיר אתכם, ביום זה או ביום אחר, עד שבא אחמד שוקיירי והקים את אש"ף, ואחריו בא אבו עמאר ועשה את ההחלטה ההיסטורית ש(אש"ף) הוא המייצג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני".

ד"ר גולד ממשיך בסרטו ואומר: " במילים אחרות, עבאס אומר שמדינות ערב גרמו לפלסטינים לברוח עם ההבטחה השקרית שהם יחזרו. לאורך כפרי החוף, בחיפה ובטבריה, ביקשו המנהיגים והתושבים הישראלים מהתושבים הערבים להישאר", ד"ר גולד מוסיף כי "היו מקרים של בריחה בשל המלחמה עצמה".

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר מסיים בדבריו: "עם זאת, הרעיון שישראל נולדה בחטא בגלל תפקידה כביכול ב"טיהור אתני "של הערבים הפלסטינים, ממשיך לתדלק את תנועת ה- BDS ואת האחרים המפיצים שנאה נגד ישראל עד עצם היום הזה".

פורסם  בטורו של בן דרור ימיני ב"ידיעות אחרונות" בתאריך ה-28.12.18.