עבור לתוכן העמוד
Menu

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם שאולי פספסתם השבוע

סיכום הידיעות שאולי פספסתם השבוע. והפעם: שיחות השלום בסוריה הסתיימו בקללות; שר החוץ הפלסטיני דורש חזרה לקווי 47' והאם תכשיטיה של קים קרדשיאן סייעו לטרור?

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם שאולי פספסתם השבוע:

  • בשעות האחרונות של ממשל אובמה, העבירו האמריקנים 221 מיליון$ לרשות הפלסטינית. גורמים בקונגרס אמרו כי קיבלו הודעה על כך, שעות לפני שהנשיא החדש נכנס לתפקידו. אם זאת, מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה בהמשך כי היא שוקלת מחדש את ההחלטה להעביר את הכספים, כשייתכן ותבצע התאמות, כדי לוודא שהיא עולה בקנה אחד עם סדר העדיפויות של ממשל טראמפ. (וושינגטון פוסט, Ynet)

  • הפגישה הראשונה בין המורדים הסורים ופקידי הממשל הסורי בשיחות השלום באסטנה, קזחסטן, הסתיימה באופן פתאומי ביום שני – כאשר השיחות התגלגלו במהירות לתוך החלפת מילים קשות, כמו "שלטון עריץ" מחד, ו"קבוצות טרור חמושות", מנגד. האמריקאים, שהשתתפו בסבבים קודמים של השיחות הוזמנו, חרף התנגדות איראן, אך רק כמשקיפים. (ניו יורק טיימס)

  • מפציץ B-52 של חיל האוויר האמריקני ביצע תקיפה אווירית נגד מחנה אימונים של אל-קאעידה, באידליב, סוריה, והרג יותר מ -100 לוחמים בשעות האחרונות של כהונת הנשיא היוצא, אובמה. (ניו יורק טיימס)

  • דייויד פטראוס, ידידו של הנשיא טראמפ, אמר כי על ארה"ב "לשמור על אופציה צבאית" נגד איראן. את הדברים אמר באירוע, בו דיבר על סוגיות הביטחון העומדות בפני הממשל האמריקני החדש. (כיכר השבת)

  • נציגי הקהילות היהודיות בעולם השתתפו בכנס נגד החרם על ישראל בפרלמנט האירופי, וחשפו נתונים מדאיגים: יותר ממחצית מפשעי השנאה בארה"ב היו נגד יהודים, כאשר יו"ר הקהילה ברוסיה אמר כי: "אנו נתקלים בצלבי קרס כמעט כל יום". במהלך הכנס התפרצו לאולם הדיונים פעילי BDS והפריעו לקיומו הסדיר. (מעריב)

  • הפלסטינים לא יקבלו חזרה למשא ומתן ישיר בין הצדדים, בחסות ארה"ב, כך על פי חבר הוועד הפועל של אש"ף ואסל אבו יוסף. לטענתו, הפלסטינים ידרשו התערבויות בינלאומיות, המבטיחות לעם הפלסטיני קבלת מדינה, שבירתה מזרח ירושלים. (אשרק אל-אסוואט)

  • האם איראן תקפה את סעודיה? לפני חמש שנים הותקפו תשתיות הנפט של סעודיה על ידי וירוס מחשבים בשם שאמון, שהשבית יותר מ-30,000 מחשבים וגרם לנזקים אדירים. השבוע הודיעו בסעודיה כי הווירוס חזר לתקוף, ובאופן טבעי – האצבע המאשימה מופנית כלפי איראן. (NANA10)

  • בקור בכיר באינטרפול חשף בראיון כי חקירת החשודים בשוד התכשיטים של קים קרדשיאן העלתה כי התכשיטים הגנובים הגיעו לידי חלפני כספים מפוקפקים עם קשרים לארגוני טרור. (מאקו)

  • המטה ללוחמה בטרור פרסם אזהרת מסע חמורה לחצי האי סיני בעקבות חשש מפיגועי טרור נגד תיירים. המטה הורה לישראלים השוהים בחצי האי לצאת ממנו לאלתר ולשוב לישראל, זאת על רקע ציון יום השנה השישי לפרוץ המהפכה במצרים. בהודעה נכתב עוד כי אזהרת המסע הינה ברמת איום החמורה ביותר – רמת איום קונקרטי גבוה מאוד – רמה 1‎. (הארץ)

  • שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מלאכי טוען כי אין אמת בדיווחים על "העברת מסרים מרגיעים" ממשל טראמפ, בנוגע להעברת השגרירות לירושלים. בנוסף, אמר כי על הפלסטינים לשוב ולדרוש כי כל פתרון קבע יהיה מבוסס על קווי 1947, ולא 1967. (המרכז הירושלמי)