עבור לתוכן העמוד
Menu

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע – 6

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע בארה"ב שוקלים להגדיר את משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור. לארה"ב כבר ברשימה שחורה עשרות גופים ואנשים להשתייכות עם משמרות המהפכה. מטרת המהלך תהיה להניא השקעות זרות בכלכלה האיראנית, בגלל מעורבות משמרות המהפכה בתחומים רבים באיראן, בתחבורה ובנפט. (רויטרס) ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש ממשלת בלגיה, שארל […]

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • בארה"ב שוקלים להגדיר את משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור. לארה"ב כבר ברשימה שחורה עשרות גופים ואנשים להשתייכות עם משמרות המהפכה. מטרת המהלך תהיה להניא השקעות זרות בכלכלה האיראנית, בגלל מעורבות משמרות המהפכה בתחומים רבים באיראן, בתחבורה ובנפט. (רויטרס)

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, כי ממשלתו תפסיק להעביר כספים לארגונים, ש"פועלים נגד חיילי צה"ל ונגד מדינת ישראל." יום קודם לכן בלונדון, נתניהו ביקש מראש ממשלת בריטניה, תרזה מאי, לשקול מחדש את המימון של מדינת, בארגונים כאלה. (ג'רוזלם פוסט)

  • בסין דיווחו על הידוק שיתוף הפעולה עם ישראל. המונופול של מדינות ריבוניות על כוחן נפרץ פעמים רבות בעשור האחרון, כשמוקד התופעה הוא במזרח התיכון ולכן סין לא בטוחה בהשקעות הכלכליות שלה באזור, עם הסתייגות אחת: ישראל. סין עובדת, עם תועלות הדדיות מעשיות, עם ישראל במשך שלושים שנה. שתי המדינות היו פרגמטיות לחלוטין בשיתוף זה; השותפות לא דורשת נקיטת עמדה פוליטית מסוימת. (china.org)

  • המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית מכחישה כי ממשל טראמפ לא מעוניין למסד קשר עם הרשות הפלסטינית. לפי ראש מחלקת התקשורת במועצה, ג'ייסון גרינבלט, מנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים ובהם בין ישראל לפלסטינים, לא אמר את הדברים בשיחה עם אנשי עסקים פלסטינים. עם זאת, גורמים פלסטיניים מדווחים כי טרם נוצר קשר בין הבית לבן לבכירים פלסטינים. (וואלה!)

  • ארבע רקטות נורו לעבר אילת השבוע (בלילה שבין רביעי לחמישי), ומערכת כיפת ברזל יירטה שלוש מהן בהצלחה. ארבעה בני אדם לקו בחרדה ופונו לביה"ח. שלוחת דאע"ש בסיני קיבלה אחריות על הירי. משרד הבריאות בעזה מסר כי שני פלסטינים נהרגו וחמישה נפצעו בתקיפות בגבול עזה-סיני. לפי דיווחים בעזה, התקיפות נערכו על ידי חיל האוויר הישראלי, אך בצה"ל מכחישים כי תקפו באזור. שעל פי אחד הדיווחים, ההרוגים שהו במנהרה בזמן הפגיעה. (וואלה!)

  • 17 רשויות מקומיות פלסטיניות עתרו לבג"ץ נגד חוק ההסדרה. העותרים, הכוללים גם שלושה ארגוני זכויות אדם, טוענים כי החוק אינו חוקתי ונוגד את הדין הבינלאומי. הם דורשים צו מניעה עד להכרעה בעתירה כדי למנוע את יישומו המידי. (הארץ)

  • לראשונה: לפלסטינים ותר נציגויות דיפלומטיות מישראל. עקב סגירת שגרירויות וקונסוליות בשנה החולפת, עומד מספר הנציגויות הישראליות בעולם על 102 ב-78 מדינות. לפלסטינים יש 103 נציגויות ב-95 מדינות. עובדי משרד החוץ מודאגים מהפגיעה: "חייבים להיות בכל מקום". ח"כ עמיר פרץ הגיב בנושא ואמר כי "ישראל מאבדת את העולם. על נתניהו למנות שר חוץ במשרה מלאה, באופן מיד". (Ynet)

  • לפי דיווח ברשת "פוקס" האמריקנית, שהתבסס על דבריו של בכיר אמריקני, איראן ביצעה השבוע ניסוי טילים נוסף, הפעם בטיל נ"מ שמגיע לטווח של כ-55 קילומטרים בנוסף לניסוי בטיל נגד מטוסים. בתחילת השבוע דווח כי המדינה ביצעה ניסוי בחמישה טילי "סאיאד". (Nana10)

  • ברוסיה טוענים כי הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, מגיב אמוציונלית לנעשה באיראן. השגריר הרוסי באו"ם מקווה שהעימות בין ארה"ב לאיראן לא יחריף ומזהיר מהשפעה על היחסים בין וושינגטון למוסקבה. בנוסף, הוא טוען כי שיגור הטיל הבליסטי מצד איראן לא מהווה הפרה של הסכם הגרעין: "הסנקציות הוסרו". בינתיים, רוסיה ממשיכה לעשות עסקים עם טהרן: "נעביר 130 טון אורניום". (Ynet)

  • כוחות הביטחון חשפו רשת שלהברחת כספים מארגוני טרור בעזה לארגוני טרור ביהודה ושומרון – כך דווח בגלי צה"ל. לפי החשד, העברת הכספים בוצעה באמצעות העברת כרטיסי חיוב דרך מעבר ארז וגם  דרך דואר היוצא מעזה. בצורה הזו עבר כסף לארגוני טרור ביהודה ושומרון. כרטיסי החיוב הוטענו מספר פעמים, והכספים נמשכו מכספומטים. שני חשודים מעזה ויהודה ושומרון נעצרו. (גלי צה"ל)

  • בבחירות בסומליה הפסיד נשיא סומליה משנת 2012, חסן שייח מוחמד. חברי הפרלמנט בסומליה הצביעו ביום רביעי בבחירות לנשיאות, וראש הממשלה לשעבר מוחמד עבדוללה יפרמג'ו הושבע כנשיא החדש. שיאה של מערכת הבחירות מגיע לאחר כרבע מאה של ממשל רעוע במדינה המזרח אפריקנית ובצל איומי טרור הולכים וגוברים, בעיקר מצד ארגון א-שבאב האסלאמיסטי. (וואלה!)