עבור לתוכן העמוד
Menu

סוריה הולכת לבחירות

לאחר שנים ובצל מגיפת הקורנה, חוק "הקיסר" ומלחמת האזרחים, תושבי המדינה בוחרים בקלפי • התוצאות די ידועות מראש

אזרחי סוריה קמו הבוקר בדרכם אל הקלפיות על מנת לבחור פרלמנט חדש זאת ברקע מלמת האזרחים שלא הסתיימה, חוק "הקיסר" של ארה"ב המגביל את המדינה מאוד מבחינה כלכלית.

יותר מ -7,400 קלפיות נפתחו בשעה 07:30 בבוקר באזורים בשליטת צבא סוריה כולל במקומות בהם הייתה לחימה עזה בעבר.

מפלגת הבעת 'של הנשיא בשאר אסד ובעלי בריתה צפויים לתפוס את מרבית 250 המושבים בפרלמנט כך לפי סקרים שפורסמו ביום שלישי .

מספר רשימות הורשו להתמודד בבחירות, אך האופוזיציה האמתית לאסד נעדרת מהמערכה. הבעת' השלטת במדינה כבר עשרות שנים צפויה להמשך ולנצח גם הפעם.

פוסטרים של 1,658 המתמודדים נתלו ברחבי המדינה מזה מספר שבועות . מספר מתמודדים הם אנשי עסקים בולטים.

הבחירות, שנדחו . פעמיים מאפריל בגלל מגיפת הקורונה, מגיעות בזמן שרוב הסורים חוששים מעליית המחירים במדינה. מועמדים רבים הציגו תוכניות כלכליות להתמודדות עם האינפלציה משתוללת במדינה ולשיפור התשתיות ההרוסות. מחירי המזון בסוריה זינקו ביותר מ -200 אחוזים בשנה האחרונה וכעת הם עומדים על פי 20 מהזמן שלפני המלחמה, כך נכתב בתוכנית המזון העולמית.

 

מיליוני סורים המתגוררים בחו"ל, לאחר שנמלטו ממלחמה שהרגה יותר מ -380,000 איש, אינם זכאים להצביע.

לראשונה, ההצבעה תתקיים בשטח שנלקח על ידי הממשלה, כולל באזור רוטה המזרחית מחוץ לדמשק ובדרום מחוז אידליב בצפון מערב המדינה. לאחר רצף ניצחונות צבאיים המגובים על ידי בעלת הברית רוסיה, הממשלה שבה לשלוט על כ -70 אחוז מהמדינה, כך אומר מדווחים במרכז לזכויות האזרח בסוריה.

ב-3 ביוני 2014 התקיימו בחירות לנשיאות סוריה באזורים שבשליטת ממשלת סוריה. בפעם הראשונה בהיסטוריה של סוריה יותר מאדם אחד הורשה להיות מועמד לנשיאות. יותר מ-9,000 קלפיות הצבעה הוקמו באזורים אלו. על פי בית המשפט החוקתי העליון של סוריה, 11.63 מיליון סורים הצביעו (אחוז ההצבעה עמד על 73.42%). הנשיא בשאר אל-אסד זכה בבחירות עם 88.7% מקולות הבוחרים. חסן א-נורי הגיע למקום השני עם 4.3% מקולות הבוחרים ומהאר חג'אר הגיע למקום האחרון עם 3.2% מהקולות.

ארצות הברית, האיחוד האירופי ומועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ טענו כי הבחירות היו לא לגיטימיות ו"הצגה". בשל שליטת המורדים, הכורדים והמדינה האסלאמית על שטחים מהמדינה, ב-60% מחלקי סוריה לא התקיימו בחירות.

במדינה בה למעלה מ- 80 אחוז מהאנשים כבר חיים בעוני, סוכנות המזון של האו"ם הזהירה כי סורים מתמודדים כעת עם "משבר רעב חסר תקדים."

הבחירות מגיעות לאחר שאסד ציין עשור שני לשלטון החודש, ובשבועות לאחר שארצות הברית הטילה סנקציות חדשות על סוריה כולל על אשת הנשיא.

הסקרים הבאים לנשיאות צפויים בשנת 2021, והמועמדים יזדקקו לאישור בכתב של לפחות 35 חברי פרלמנט.

שר החוץ וואליד אל-מועלם אמר בחודש שעבר שאסד יישאר בשלטון "כל עוד העם הסורי רוצה שיישאר."