עבור לתוכן העמוד
Menu

סולימאני פעל מחדר המבצעים של באשר אסד

יו"ר הפרלמנט לעניינים בינלאומיים, חסין אמיר-עבדאללהיאן, חשף נתח נוסף מפעילותו של קאסם סולימאני • בימים האחרונים החלו הטקסים לציון יום הארבעים לחיסולו

יו"ר הפרלמנט לעניינים בינלאומיים, חסין אמיר-עבדאללהיאן, חשף ביום ראשון כי מפקד כח אל קודס, קאסם סולימאני שנחוסל על ידי מל"ט של צבא ארה"ב ב-3 בינואר ניהל את הקרבות על אדמת סוריה מחדר מבצעים מיוחד בארמון של הנשיא באשר אל אסד, כך דווח בעיתון "א שארק אל אווסט".

בדבריו בכנס בנושא "תפקידו של סגן סולימאני בפיתוח אזורי, ביטחון עולמי וצדק", אמר עבדאללהיאן כשדמשק עמדה ליפול לידי קבוצות טרור, וכאשר המיליציות התקרבו למטה הממשלה בדמשק על ידי חפירת מנהרות תת-קרקעיות ביקשו אנשי הפזורה האיראנית בסוריה שנשלח להם תוכניות פינוי לעזוב את בירת סוריה.

אולם, לדברי  עבדאללהיאן  סולימאני החליט לנסוע לדמשק והודיע ​​לאסד כי ינהל באופן אישי את המצב בסוריה מחדר המבצעים  של הנשיא.

"זה בדיוק מה שקרה," אמר עבדאללהיאן.

“עסקת המאה”: הזדמנות אדירה לישראל

עוד סיפר כי במהלך המשבר בסוריה, מרבית חברי המועצה לביטחון לאומי העליון האיראני התנגדו לכך שמפקד כוח אלקודס יגיע לדמשק, אולם הוא התעקש על כך על מנת שיוכל לשלוט במצב ולסייע לאסד.

לטענת הגורם האיראני, סולימאני ניהל את הישיבות המשותפות של ארה"ב-עירק-איראן בעירק במהלך העשור האחרון.

"כל שלב המשא ומתן נוהל על ידי הגנרל סולימאני", הסביר.

עבדאללהיאן אמר כי סולימאני לא היה רק ​​מפקד צבאי אלא גם דיפלומט בולט ופוליטיקאי גדול, שבמידת הצורך השתמש בשיטות דיפלומטיות כדי לבצע את משימתו.

"המצב באזור הפך למורכב מאוד בשנים האחרונות וההתפתחויות רבות, מה שמחייב את המפקד לא רק לחשוב בדרך צבאית, ולכן סולימאני בחר בטקטיקות דיפלומטיות ובכל היכולות העומדות לרשותו כדי לבצע את המשימה שלו עד למקסימום – שהיה השבת שלום וביטחון במדינה ובאזור ", אמר הבכיר האיראני.

 

https://aawsat.com/english/home/article/2123946/soleimani-managed-battles-assad%E2%80%99s-operation-room