עבור לתוכן העמוד
Menu

סגנו של רוחאני: לא לספר את הכל לעם

זריף צפוי לפרסם היום סרטון בתגובה לסנקציות • בממשל מודאגים כיצד הגיעו רשימות של חבות "עוקפי סנקציות" לארה"ב

היום השני לסנקציות על איראן ממשיך להביא תגובות של ראשי הממשל בטהארן. אחמד אמיראבאדי פראהאני, חבר המג'לס מעיר ק'ם, הביע פליאה על כך שברשימה הארוכה של הגורמים והגופים שפורסמה במסגרת הסנקציות האמריקאיות החדשות נגד איראן, נזכרים שמותיהם של אנשים וגופים שהיו מעורבים ב"עקיפת הסנקציות" הקודמות. הוא קרא לגופי הביטחון של איראן לחקור את הנושא, כי לדבריו, דבר זה מעורר חשד שהדברים הגיעו לידיים זרות.

אסחאק' ג'האנגירי, הסגן הראשון של הנשיא חסן רוחאני, חזר ואמר היום (שלישי) כי איראן תוכל לעבור את הקשיים החדשים רק תוך כדי קבלת תמיכה של העם האיראני. הוא קרא ליתר ראשי המשטר "לדבר בכנות" עם העם והוסיף כי זה לא אומר שצריך להדאיג את האזרחים. לדבריו, המשטר צריך להיכנס לשלב חדש של התנהלות נכונה ומדויקת. הוא קרא לראשי המשטר "לנצור את הלשון" ולא לספר את הכול לעם אם כי עליהם להיות "כנים" עם אזרחים. ג'האנגירי הדגיש כי העם צריך לראות שהקברניטים פועלים באמת לפתרון הבעיות המדאיגות.

סגנו הראשון של רוחאני הוסיף כי אמש שוחח טלפונית עם הבכירים של המשטר ששמותיהם מופיעים ברשימה החדשה של הסנקציות האמריקאיות ורובם אמרו לו כי הרשימה לא שונה כל כך מהסנקציות הקודמות, אך הוא הוסיף כי "יש מקרה אחד שלא  חשבנו שבנקודה זו ניענש אם כי עלינו לחשוב איך להתמודד עם מצב זה".

עוד  קרא למנהלים במשרדי הממשלה וזרועותיה לעבוד 24 שעות ביממה למען התנהלות המדינה, והוסיף כי במצב החדש, ממשלה חייבת לשנות חלק ממדיניותה, אולם אסור לה להפעיל לחץ מיותר על העם.

לדבריו, שינוי המדיניות בתחומים כמו פיקוח על שוק המט"ח, יצוא ויבוא בגלל המצב החדש, הוא הכרחי.

https://iranintl.com/%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87-%DB%B1%DB%B4-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D9%86

 

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן צפוי לפרסם בהמשך היום סרטון לעם האיראני ולדעת הקהל בעולם בתגובה לסיבוב החדש של הסנקציות, אך בינתיים הוא כתב בנימת לעג בחשבון הטוויטר שלו כי אונית סאנצ'י האיראנית, אשר נשרפה וטבעה לפני שנה באסיה ובנק איראני שנסגר לפני שש שנים ולא פעיל כלל, כלולים ברשימת הסנקציות האמריקאיותMore

– שוק המט"ח באיראן רגוע מאוד היום ואף הריאל האיראני התחזק במידה מסוימת מול מטבעות הזרים. כל דולר אמריקאי (בשעה 12:20 של ישראל) נמכר מול 146000 ריאל, שמראה שיפור של 25000 ריאל שיפור ביחס לאמש.