עבור לתוכן העמוד
Menu

כנס מיוחד של מפקדי משמרות המהפכה פורס את אסטרטגית הביטחון הלאומי של איראן

בנאום מפורט הציג סגן מפקד משמרות המהפכה לענייני מבצעים, עבאס נילפרושאן את העומק האסטרטגי של המדינה • לדבריו ישראל חלשה ולא תוכל להתמודד מול הכוחות המקיפים אותה

בראיונות לסוכנות הידיעות "תסנים" פורסת צמרת משה"מ את אסטרטגיית הביטחון הלאומי האיראני המחודשת ואת הישגיה ואתגריה בשנים האחרונות בהתמודדות עם אויביה מבית ומחוץ. מקום מיוחד מוקדש להתמודדות עם ישראל ("ברת השמדה")  ועם ארצות הברית (לוקה ב"שיטיון פוליטי") ולהצלחתה של איראן להצטייד באמצעי לחימה מתקדמים מתוצרת בית ולגבש סביבה את מחנה ההתנגדות הן כשכבת הגנה להתמודדות עם איומים על איראן והן כ"ארגז כלים" יעיל, המפר את כללי המשחק המוכרים, להתמודדות עם אוייביה במעגל האזורי הקרוב (התקיפה על מתקני הנפט בסעודיה, חזבאללה, חמא"ס גא"פ).

כך השתלטה איראן על סוריה

בזירה הבינלאומית (התמודדות עם האיומים והסנקציות האמריקניות) וכחלק מתוכנית אסטרטגית לביסוס השפעתה האזורית ולייצוא המהפכה במסגרת מה שהגדירו "השלב השני של המהפכה".

איראן נמצאת בשלב השני של המהפכה : שלב ביסוס העוצמה והפצת האסלאם

קריקטורה באתר "תנסים"
קריקטורה באתר "תנסים", איראן

מפקד משה"מ, חסין סלאמי, אמר (30 ספט')  בכנס מפקדים  של משמרות מהפכה בטהראן כי בשלב השני של המהפכה בו נמצאת איראן,  משולבים רעיונות חדשים ולקחים שנלמדו משלבים קודמים כדי להתמודד בצורה טוב יותר עם אתגרי ההווה והעתיד "המהפכה האסלאמית מתפשטת וכובשת שטחים חדשים וכפועל יוצא הופכת העויינות נגדה למאתגרת יותר".

סלאמי אמר כי בשלב השני יש להכין את משמרות המהפכה לפעולה בתחומיים רבים, להרחיב את כוחו ולהדוף את האוייב (להרחיק את החזית) ולהרחיב את המלחמה נגד הכופרים במשך "השלב הראשון (של המהפכה האסלאמית) איראן נערכה לקראת השמדת המשטר הציוני (ישראל)…בשלב השני משטר הרשע חייב להימחק מעל מפת העולם…אין המדובר עוד באידיאל או בחלום (מדובר) ביעד בר-השגה" [1]. סלאמי קבע, כי "איראן היא ספינת הדגל של תחיית האסלאם…אנו סבורים כי  בשלב השני, שלב ביסוס העוצמה,  יש לפעול לקידום האסלאם ברמה הגלובלית זהו אינטרס מרכזי ואנו ערוכים לקראתו".

כך השתלטה איראן על סוריה

מפקד משה"מ אמר כי אויביה של איראן (מכוון בעיקר לארצות הברית)  נמצאים בנסיגה מתמדת ואין הם מסוגלים לתרגם את עוצמתם הפיזית להישגים מדיניים ולמעשה נתונים ב"שיטיון פוליטי". הסנקציות אינן אפקטיביות ואנו עדים לסדרת תבוסות של האויב. כל זאת, אמר סלאמי הושג בזכות אסטרטגיית "ההתנגדות הפעילה" אותה התווה המנהיג, והיא זו שמנעה מהאויב להשיג את מטרותיו והיא הכוח המניע של המהפכה. סלאמי לגלג על תבונתה של ההנהגה האמריקנית הנעדרת "מנהיגות רוחנית"  וקבע כי בזה טמון שורש כישלונותיהן.

בחמאס חושדים: הסלפים בשירות ישראל והרש"פ

הוא שבח את העוצמה האיראנית בתחום ההגנה וההתקפה ואמר כי "כיום איראן מסוגלת להלום באויב בדרגות עוצמה שונות, בדיוק רב ובכל שטח ובצורה אמינה" (נתן כדוגמא את מעצר המכלית הבריטית).

מפקד משמרות המהפכה, סאלמי
מפקד משה"מ, סאלמי

"לדלות את תל – אביב מקרקעית הים התיכון"

סגן מפקד משמרות המהפכה לענייני מבצעים, עבאס נילפרושאן (Nilforooshan )  , הזהיר (28 ספט') כי צעד אחד מוטעה ו"לו הקטן ביותר"  מצד ראש ממשלת ישראל נתניהו  ו"צוותו" , יוביל לכך שישראל תצטרך "לדלות את הריסות תל – אביב מקרקעית הים התיכון" ולא יישאר ממנה דבר שיעד על קיומה . הוא הוסיף, כי "מישראל לא יוותר דבר וכי המשטר הציוני נמצא ברגעיו האחרונים וסימני חורבנו כבר ניכרים היטב"[2].

 

"בכל רגע שנפעיל את נחישותנו לא יישאר כלום מישראל"

הבכיר , ששרת בעבר כיועץ מיוחד של משה"מ לארגוני חזית ההתנגדות במזה"ת, העריך, כי החברה בישראל חלשה ומפולגת  וכי "השסעים האתניים התרבותיים והפוליטיים בקרב המשטר הציוני כל כך עמוקים שקרע נוסף סביב מלחמה (עם איראן) יוביל לחורבנה לדבריו, המשטר הציוני חלש מדי ואינו יכול לאיים או להתמודד עם העוצמה של איראן, ש"הצליחה לכתר אותו ממזרח, ממערב מצפון ומדרום".  לדבריו, ישראל איננה יכולה לנהל מלחמה כוללת נגד איראן שכן היא נעדרת כל עומק אסטרטגי ונשענת על "קומץ יהודים עניים, שהובאו לישראל,  והבטיחו להם חיים טובים יותר" ולכן "אם טילי ההתנגדות (של החמא"ס והגא"פ) ינחתו עתה על ישראל שדות התעופה בישראל יהיו מלאים באנשים שינסו להימלט ממנה".

בניגוד להעדר עומק אסטרטגי בישראל הרי שאיראן שהצליחה, מעבר להיותה בעלת עומק גאוגרפי,  ליצור במקביל גם עומק גאו-אסטרטגי  ולגבש את המדינות (המוסלמיות) החלשות סביב חזית ההתנגדות "איראן אינה מדינה קטנה שאפשר לכבוש אותה במהרה גם אם כל הצבא האמריקני הקואליציה העברית (ישראלית), הערבית והמערבית יתאספו ביחד ויצליחו לדרוך על אדמתנו הרי שלפני שיעשו ולו צעד הגאוגרפיה של איראן תחסל אותם".

בהתייחסו להתפתחות דוקטרינת הביטחון הלאומי של איראן להגנה מפני איומים חיצוניים אמר נילפרושאן, כי אם בעשור הראשון הסתמכה איראן על העומק האסטרטגי של אדמתנו להגנה על המשטר …"כיום, כעבור ארבע עשורים,   הועתק הגבול מערבה לכיוון היום התיכון, לצפון ישראל (גבול לבנון-סוריה) והעומק האסטרטגי הזה הוא בעל ערך רב בעל ערך שהפך להיות כלי לפיתוח אזורי והיום הלהבה הקדמית  היא המאבק שלנו במערב הים התיכוןבכל רגע שנפעיל את נחישותנו לא יישאר כלום מישראל"

יכולות חזבאללה וחזית ההתנגדות השתפרו לאין שיעור

נילפרושאן אמר כי ישראל מנסה לפעול כל העת נגד חזית ההתנגדות לפני שהדבר הופך לאיום רציני נגדה אך נמנעת מכניסה למלחמה כוללת. אך זו מוכיחה לאחרונה, כי ביכולתה לתת מענה הולם ובמקרה של מלחמה כוללת חזבאללה "ישחרר", כמאמר נצראללה, את שטחי הצפון בישראל ו"יש לו יכולת טובה לעשות כן". בכל מקרה, טען סגן מפקד משה"מ מלחמה נגד איראן תוביל למלחמה אזורית רחבה  ש"תשרוף את התוקפן תחילה" .

סגן מפקד משמרות המהפכה לענייני מבצעים, עבאס נילפרושאן
סגן מפקד משמרות המהפכה לענייני מבצעים, עבאס נילפרושאן

נילפרושאן אמר "בתור מומחה שעבד עם חזבאללה" הארגון התפתח ב-13 השנים האחרונות הן מבחינת הכמות והן מבחינת האיכות ו"הציונים מבינים את זה היטב לדבריו, שחרור סוריה מידי הטרוריסטים שהחזיקו באמל"ח מתקדם "העניק ניסיון טוב מאד לציר ההתנגדות  ולא ניתן להשוות בין היכולת והניסיון שנצברו בשנים האחרונות  ליכולת של ההתנגדות במלחמת 33 הימים (מלחמת לבנון השנייה)".". היום  שנצראללה מאיים שאם  אחד מכוחות חזבאללה יהרג  הארגון יגיב, ישראל תוקפת שטחים ריקים שכן  היא "מכירה את יכולותיו" .

איראן מפרה את כללי המשחק המוכרים

כיום חזית ההתנגדות, אותה גיבשה איראן, מערערת  על החוקים הבינלאומיים המקובלים ועל משמעות המונח עוצמה צבאית וזורעת מבוכה ובלבול בקרב האוייבים. כתוצאה מכך הם מהססים (רמז עבה לטראמפ) לתקוף את איראן, שכן הם אינם יכולים להעריך  את ההשלכות  האפשריות של התקפה כזו.  נילופרשאן אומר כי הסיבה  להססנותו של האוייב היא "שאנחנו משחקים מחוץ לכללי המשחק והעומק האסטרטגי שלנו הוא עכשיו כעומק מערב אסיה לקראת של שליטה על העולם האסלאמי. לכן האוייב אפילו לו מדמיין במחשבותיו לתקוף אותנו".

סגן מפקד משמרות המהפכה לענייני מבצעים  אמר כי הפלת המל"ט האמריקני היקר באמצעות מכ"מ ומערכות איראניות תוצרת בית תרמה אף היא למבוכת האויב והוסיף כי  "אנו בונים מערכות מתקדמות יותר…האוייב יודע שהצגנו רק חלק מהציוד שלנו ובמהלך עימות הוא יתקל בציוד נוסף מתקדם יותר  שיפתיע אותו… מפני שהוא יודע שזה יקרה הוא מהסס עוד יותר. אם האוייב היה יודע שהוא יכול לתקוף אותנו הוא לא היה ממתין למחר".  נילופרשאן טען כי בתחום האמל"ח "הגענו למאזן כוחות עם האוייב".

בכיר משה"מ אמר עוד כי המומחים האמריקנים כשלו בהבנת מורכבותה הפנימית של איראן  והם מנים כל הזמן ליצור קרעים בתוך החברה האיראנית באמצעי לחץ שונים אך "הודות לחכמת המנהיג מאמצים אלה (כולל של היועץ לביטחון לאומי לשעבר של טראמפ, בולטון)  נכשלו כליל". הוא אמר כי אם בכל זאת יעשה האוייב "שגיאה אסטרטגית" ויתקוף את איראן, הרי שהאיראנים שחונכו על ברכי ההקרבה העצמית , חושלו על ידי שמונה שנות מלחמת 'ההגנה הקדושה' עם עיראק (שבימים אלה מציינים 39 שנים לפריצתה) ובעלי 'עומק ג'האדי,  חשים נוח וערוכים  להתמודד עם כל מאבק ואיום "אוייביה של איראן (דוגמת צדאם חסין) יודעים כי אם הם פותחים במלחמה נגד איראן הרי שהסופה לא מצוי בידיהם והם "יזכו ללקח בל ישכח".

סוכנו הידיעות "תסנים" צטטה בסוף הריאיון עם סגן מפקד משה"מ את דברי ח'אמנהאי (דצמבר 16) לפיהם "המשטר הציוני – כפי שכבר אמרנו בעבר – יפסיק להתקיים ב 25 השנים הבאות אם יתרחש מאבק קולקטיבי ומאוחד על ידי הפלסטינים והמוסלמים נגד הציונים", ח'אמנהאי אמר את הדברים במהלך פגישה עם מזכ"ל הג'האד האסלאמי בפלסטין אז רמצ'אן שלח[3].

 

[1] ttps://tinyurl.com/TasninSalami-3009

[2] https://tinyurl.com/TasnimNilo2809

[3] https://www.tehrantimes.com/news/409168/Leader-Israel-will-cease-to-exist-in-25-years-if-struggles-persist