עבור לתוכן העמוד
Menu

סאלמי: התקפת איראן על עין אסד – נקודת הפתיחה

מפקד משמרות המהפכה התראיין לערוץ הטלוויזיה של החיזבאללה

מפקד חיל משמרות המהפכה האיסלאמית הגנרל חוסין סלאמי הדגיש כי התקפת איראן על בסיס האוויר האמריקני עין אסד בעירק בעקבות התנקשות בקאסם סולימאני התרחשה בנקודה גאוגרפית ספציפית, אך ההשפעה הייתה גלובלי ואסטרטגי.

"אמריקאים היו תמיד רגילים להתעמת עם מדינה כלשהי בלי לקבל תגובה, אך התגובה של איראן הביאה לחישובים שגויים של וושינגטון ושינתה את המשוואות", אמר.
"ההתקפה על בסיס האוויר של עין אסד לא הייתה התגובה האסטרטגית האולטימטיבית שלנו, אלא נקודת ההתחלה", הוסיף גנרל סלמי.

סוכנות הידיעות "מאהר" פרסמה כי סלאמי הדגשי בראיון עם ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה כי: "אנו מזהירים את הישראלים על פעולותיהם השטותיות. הם קטנים בהרבה מהאמריקנים, קטנים הרבה יותר וחסרי אונים הרבה יותר לפי חישובינו".  

האם הנקמה על חיסול סולימאני תגיע מאפגניסטן?

"כל הבסיסים והעמדות שכבשו הציונים נמצאים בטווח האש של משמרות המהפכה, והאש תגיע לא בהכרח מאיראן", הוסיף המפקד. "הם שומעים את הקולות נגדם מהעולם המוסלמי, מפקיסטן, עיראק, אפגניסטן, תימן, לבנון ומדינות אחרות שקרובות לשטחים הכבושים. 
 
"פיתחנו יכולות חזקות שנועדו להביא לסופו של המשטר הציוני, אך התנאים עדיין לא הבשילו לנפילתם הסופית. ישראל עצמה ממשיכה להכין את הבסיס לסופה על ידי פעולות זדוניות", אמר סלאמי. 
 
 
סלאמי סיים את דבריו באיום ואמר: "האמריקנים והישראלים צריכים לדעת שאנו מוכנים להגיב לכל פעולותיהם ויש לנו את הנחישות ואת היכולת לעשות זאת. נגיב באופן קשה לכל תקיפה מכל תוקף".