עבור לתוכן העמוד
Menu

ראיסי: תגובה איראנית תשנה את המשוואה האסטרטגית

בתום תרגיל "הנביא הגדול 17" אמר התייחס הנשיא לאיומים מצדה של ישראל • האלוף מוחמד חוסיין בקארי: התרגיל - תגובה לאיומים הריקים של האויב הציוני

עם סיום תרגיל צבאי גדול בדגש על האיומים מצד ישראל לתקיפה של אתרי הגרעין באיראן, אמר נשיא הרפובליקה האסלאמית, אברהים ראיסי, כי כל פעולה מצד האויב תענה.

ראיסי סיכם את התרגיל ושיבח את אנשי משמרות המהפכה.

התרגילים האחרונים נערכו בדרום איראן באזור המפרץ הפרסי בהשתתפות כוחות יבשה, אוויר וימי של משמרות המהפכה.

הצטרפו עכשיו לקבוצת הטלגרם שלנו – לחץ כאן

"התרגילים הם הסימן לרצון והיכולת של הכוחות האיראניים להגן על האינטרסים והביטחון של האומה האיראנית", אמר תוך שהוא משבח את מאמצי משמרות המהפכה האיסלאמים על תפקידם בשמירה על ביטחון האומה האיראנית.

לבסוף הזהיר את "האויב"  כי כל מהלך עוין יענה בחומרה ובצורה הולמת וציין "תגובה נחרצת של הכוחות המזוינים איראן ממתינה לכל פעולת איבה והיא תשנה את המשוואות האסטרטגיות בצורה משמעותית".

טהרן (FNA)- נשיא איראן, סייד אברהים רייסי, הדגיש כי כל מהלך עוין של האויבים יקבל תגובה כה נוקשה מהכוחות המזוינים של איראן שישנה את המשוואות האסטרטגיות בצורה

תרגילי "הנביא הגדול 17 " החלו ב-20 לדצמבר לאורך קווי החוף של דרום איראן במחוזות ח'וזסטן, בושהר והורמוזגן.

משמרות המהפכה שיגרו בהצלחה כ-16 טילים בליסטיים ב-24 לדצמבר בשלב האחרון של התרגילים המשותפים של הנביא הגדול 17.

הטילים מסוג Emad, Qadr, Sejil, Zelzal, Dezful ו-Zolfaqar נורו כדי לתקוף עמדות מוטמעות של אויבים מדומים, שהשמידו את המטרות ב-100 אחוז דיוק, לטענת סוכניות הידיעות באיראן.

שיפור היכולות של רקטות מונעות מוצק להסגת גבול למגנים נגד טילים של אויבים, כמו גם ירי טילים בו-זמנית ושדרוג המוכנות ללחימה, היו בין המאפיינים המיוחדים של השלב האחרון של התרגילים המשותפים של "הנביא הגדול 17".

הרמטכ"ל הכוחות המזוינים האירניים, האלוף מוחמד חוסיין בקארי, אמר כי תרגילי "הנביא הגדול 17" של משמר המהפכה האסלאמית (IRGC) נערכו בתגובה לאיומי המשטר הישראלי.

"בתרגיל זה, 16 טילים שנורו מפלטפורמות שונות פגעו במדויק במטרה של סרטין", אמר הגנרל בקרי לכתבים ביום שישי .

"תמרון הנביא הגדול נערך בתגובה לאיומים הריקים האחרונים של המשטר הציוני בישראל", הוא שב והדגיש.

גנרל באקרי אמר גם שהתמרון הצבאי רק הראה חלק קטן מיכולת הטילים של הרפובליקה האסלאמית.

בינתיים אמר דובר התרגילים תא"ל נילפורושאן כי כוחות משמרות המהפכה תרגלו הסתננות של כלי תעופה של "האויב" עם הלוחמה האלקטרונית ההתקפית.