עבור לתוכן העמוד
Menu

נצראללה מציב אוליטמטום לישראל ומרגיש חופשי לקחת סיכונים

מכונת התעמולה של חיזבאללה מדגישה כי נפתח שלב חדש של הסכסוך עם ישראל, וכי חיזבאללה נמצאת במצב של מוכנות מבצעית למלחמה, מלחמה רחבה שלא תוגבל למבצעים מיוחדים

איומיו הבוטים של מנהיג חיזבאללה, חסן נצראללה, כי אם לא יימצא פתרון לחילוקי הדעות בין ישראל לבין לבנון בסוגיות "כריש" עד ספטמבר 2022, מועד תחילת הקידוחים בכריש, חיזבאללה לא תאפשר לישראל לקדוח בשדה זה, מעלים את הסיכון להתדרדרות צבאית בין חיזבאללה לבין ישראל.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

שליחת 4 הכטבמי"ם של חיזבאללה לעבר כריש, גם תוך ידיעה מוקדמת שהם יופלו, נועד להיות איום ממשי מצד חיזבאללה, תוך הדגשה כי אם לא תושג הסכמה בין הצדדים ישוגרו כטבמי"ם חמושים מסוגים וגדלים שונים. נצראללה ציין כי לחיזבאללה יכולות מגוונות, בים, ביבשה ובאוויר והיא תשתמש בכל מה שישרת אותה, בהיקף ובזמן המתאים. יתר על כן, נצראללה איים כי הוא מוכן להרחיב את מרחב העימות "מעבר לכריש" (בסגנון "מעבר לחיפה" של 2006) ולפגוע במתקני הפקה ישראליים אחרים במימי הים התיכון.

מכונת התעמולה של חיזבאללה מדגישה כי נפתח שלב חדש של הסכסוך עם ישראל, וכי חיזבאללה נמצאת במצב של מוכנות מבצעית למלחמה, מלחמה רחבה שלא תוגבל למבצעים מיוחדים. חיזבאללה פרסמה מפה אינטראקטיבית של כל מתקני ההפקה הישראליים בים התיכון, תוך הדגשה כי הם נמצאים בטווח הפגיעה של חיזבאללה. בתוך כך פרסמה חיזבאללה בהרחבה שהפיקוד הצבאי של ישראל מתנגד לעימות צבאי והמליץ לדרג המדיני בישראל להגמיש את עמדותיו ולהגיע להסכם עם לבנון.

במקביל, מוחמד רעד, ראש הגוש של חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני ומקורב אישית לנצראללה, ציין, כי חיזבאללה

"does not wish for war, but is ready and prepared for it… you will see our might in the comming days when you make a wrong choice and resort to aggression".

חיזבאללה שואבת עידוד מאי ההתייצבות האמריקנית לצד העמדות של ישראל בסוגיות שבמחלוקת ומכך שבביקור הנשיא ביידן בישראל לא היתה התייחסות אמריקנית מיוחדת לנושא. יתר על כן, השתיקה של ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, לאיומיו של נצראללה נתפסה בחיזבאללה כחוסר רצון ישראלי להיכנס לעימות צבאי עם חיזבאללה. בחיזבאללה בנו פרופיל של לפיד ועתה הם בוחנים בקפידה את צעדיו. ככלל נראה כי בחיזבאללה מפרשים את השתיקה בישראל כרצון להימנע מעימות צבאי בתקופה של מערכת בחירות מחשש שהוא עלול להשפיע על תוצאותיה.

ניתוח התנהגותו של נצראללה יכול להצביע על כך שמנהיג חיזבאללה מוכן ליטול סיכונים מול ישראל שעד כה נזהר ונמנע מהם. נצראללה מפרש את העמדה הישראלית שלא להיכנס לעימות צבאי כחולשה הנובעת מכך שישראל מורתעת וחוששת מעימות צבאי.