עבור לתוכן העמוד
Menu

נצראללה מנסה לצמצם נזקים

מנהיג חזבאללה חזר להופיע באמצעי התקשורת כדי לתקן את הנזק התדמיתי שנגרם לארגונו • השיח' נצראללה ניסה "לבנות" מדיניות הרתעה חדשה שתחפה על חשיפת המנהרות החודרות ע"י ישראל

אחרי היעדרות של 3 חודשים הופיע מנהיג חזבאללה חסן נצראללה ב-26 בינואר בראיון בלעדי למקורבו העיתונאי רסאן בן ג'ידו בערוץ "אל-מיאדין" המזוהה עם חזבאללה.

ההופעה התקשורתית של מנהיג חזבאללה הייתה במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית של הארגון נוכח המכה הקשה שספג מצה"ל בעצם חשיפת המנהרות החודרות לישראל במבצע "מגן צפוני" והשמועות שהופצו בעולם הערבי כי מצבו הבריאותי קשה.

נצראללה ביקש באמצעות הראיון הטלוויזיוני הארוך להזים את השמועות על מצב בריאותו הרעוע, הוא צחק והתבדח, טען כי הוריד במשקלו אך מצב בריאותו מצויין וכל הידיעות על מחלתו היו שקרים.

מבצע "מגן צפוני" והידיעות על מחלתו של חסן נצראללה דחקו אותו לפינה והוא נאלץ להופיע פומבית ולספק הסברים לתומכיו, כמובן שהוא ניצל את הבמה התקשורתית הנרחבת להעביר מסרים לישראל ולעולם הערבי.

אפשר לסכם את מסריו של נצראללה בראיון ל"אל-מיאדין" כלהלן.

 

א.המלחמה הבאה של חזבאללה נגד ישראל תהייה אכזרית וישראל תשלם מחיר כבד, כל השטח של ישראל יהיה שדה המערכה הבא והטילים והרקטות של חזבאללה יגיעו לכל ערי ישראל, כולל תל אביב.

ב.סוריה צפויה לשנות את מדיניותה כלפי ההפצצות הישראליות בשטחה בכל רגע, מדיניות ההבלגה של "ציר ההתנגדות" הסתיימה וסוריה תתקוף את תל אביב.

ג.ברשות חזבאללה ישנה כמות מספקת של טילים מדוייקים שיכולים לפגוע במטרות איכותיות בישראל, אזרחיות וצבאיות ובהן שדות תעופה, תחנות חשמל, מאגר האמוניה בחיפה והכור האטומי בדימונה.

ד.במלחמה הבאה ארגון חזבאללה  מתכוון לחדור לגליל,זהו חלק מהאסטרטגיה של הארגון וחשיפת המנהרות החודרות ע"י ישראל איננה משנה דבר.

ה."עסקת המאה" של הנשיא טראמפ הוקפאה מכיוון שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שהיה אמור לשווק אותה נמצא במצוקה בגלל פרשת רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י.

ו. הנסיגה האמריקנית מסוריה הביאה לכך שמדינות ערב פתחו בריצה לעברה של סוריה והן מנסות להחזירה לליגה הערבית.

 

מנהיג חזבאללה נאלץ לחזור לבמה התקשורתית בגלל הוואקום שנוצר, שום מנהיג אחר לא הופיע במקומו וגם בגלל ההתפתחויות החשובות על גבולה של לבנון עם ישראל.

חשיפת המנהרות החודרות לשטח ישראל היוותה מכה מבצעית ומורלית לחזבאללה, מדובר בתוכנית הפתעה שהוא שקד עליה במשך שנים ונחשפה ע"י צה"ל, השיח' נצראללה ניסה להמעיט מחשיבות חשיפת המנהרות ע"י צה"ל ולשכנע בראיון כי התוכנית לכבוש את הגליל עדיין על הפרק אך ברור שהוא איבד קלף הפתעה חשוב.

מנהיג חזבאללה ניסה באמצעות הראיון לערוץ אל-מיאדין "לבנות" מדיניות הרתעה חדשה מול ישראל. ההודעה על הראיון הצפוי עמו נמסרה כמה ימים מראש לאמצעי התקשורת כדי ליצור רמת ציפיות גבוהה והד תקשורתי לדבריו.

לא היו הפתעות בראיון של נצראללה בכל הקשור למצבו הבריאותי או בקשר למנהרות, תגובתו הייתה צפויה בשני הנושאים.

השיח' נצראללה איננו מתכוון להסלים את המצב הביטחוני מול ישראל משטח לבנון, הוא רמז כי אם ישראל תתקוף את אנשיו בשטח הסורי "חזבאללה יגיב בהתאם לנסיבות".

נראה כי חזבאללה נערך לחזית החדשה שאיראן מתכננת לפתוח נגד ישראל משטח סוריה דרך רמת הגולן ,זוהי בעצם הסכנה  לעימות בין ישראל לחזבאללה, ישראל איננה מתכננת לפעול בלבנון נגד הארגון אך לא תשב בשקט כלפי כל ניסיון שלו לתקוף מטרות ישראליות בשטח רמת הגולן.