עבור לתוכן העמוד
Menu

נצראללה: ישראל כשלה

בנאום מול קהל תומכיו אמר נצראללה כי ישראל מורתעת וכי היא לוקחת בחשבון היום התקפה של הארגון ולא לא רק מגננה

בנאום לציון 12 שנים למלחמת לבנון השנייה הציג מנהיג חיזבאללה, חסן נצראללה,  את תפיסת העימות של חיזבאללה עם ישראל. בראייתו השיג "הניצחון" של חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה הרתעה מוחלטת מול ישראל. לדבריו לפני שנת 2006, ישראל תקפה בלבנון באופן חופשי וכל אימת שחפצה בכך, גם כאשר הסיבות לתקיפות היו חסרות כל ערך.

 

ישראל נהגה לתקוף מהאוויר בדרום, בבקאע בצפון לבנון ובלב ליבה של ביירות הבירה. מצב זה אינו קיים יותר קבע נצראללה, בגלל המשוואה  החדשה שהציב חיזבאללה מול ישראל.

 

לאור ההתעצמות הצבאית של חיזבאללה, שישראל מודעת לה היטב, הדגיש נצראללה שאיום הייחוס של ישראל לוקח בחשבון פגיעה במתקני הגז, החשמל והנפט שלה.

 

לראשונה, ציין נצראללה, מתבססים האימונים הצבאיים של ישראל על הגנה מול לבנון ולא רק על התקפה. מעולם לא עסקה ישראל בהגנה מול לבנון קבע נצראללה. עתה מושקעים מאמצי האימונים הצבאיים של ישראל מדי שנה בשנה בדרום לבנון ובצפון ישראל בתוכניות הגנה שייעודם למנוע את כיבוש הגליל.

 

נצראללה ציין כי ישראל כשלה בכל ניסיונותיה להפיל את המשטר בסוריה. ההערכות הישראליות לפיהן הצבא הסורי ואחריו משטר אסד יקרסו בתוך חודשים ספורים, קרסו בעצמן.

 

באותה מידה קבע נצראללה, "כשלו המאמצים הישראלים להשיג הכרה בריבונות הישראלית על רמת הגולן. אין לשאיפה זאת כל סיכוי ציין נצראללה לאור המציאות הבינלאומית. יכול להיות שנשיא ארה"ב נתן לישראל הבטחה בעניין זה אך הקהילה הבינלאומית תדחה זאת, סיכם נצראללה.

 

כך גם, הדרישה הישראלית להוצאת חיזבאללה ואיראן מסוריה היא חסרת כל סיכוי ותיכשל. נצראללה לגלג על הפצת הידיעות בתקשורת ואיתם הניתוחים האנליטיים למיניהם לפיהם חיזבאללה עומד לסגת מסוריה וכי הוא עצמו עומד להכריז בנאומו על הוצאת כוחות חיזבאללה מסוריה.

 

"איפה אתם חיים"? תהה נצראללה " מי נותן לכם אינפורמציה מוטעית ומגחך אתכם"?  זאת ועוד, "ישראל שהובסה בסוריה איננה יכולה להעמיד תנאים" "בפני מי אתם מעמידים תנאים? בפני ההנהגה המנצחת של סוריה? בפני איראן? בפני חיזבאללה?" ליגלג נצראללה.

 

ישראל כשלה גם בעימות מול הפלסטינים, קבע נצראללה. כל הניסיונות להרעיב את עזה ולהכניעה לא צלחו ועתה ישראל מתחננת להסדר בעזה.

נצראללה הדגיש כי לבנון דוחה את כל הניסיונות של ישראל ליישב את סוגית סימון הגבול הימי והיבשתי עם לבנון כדי לזכות בשדות הנפט והגז.

 

בסיכום מאזן הכוחות מתרברב נצראללה ומציין כי כוחו של חיזבאללה עולה על כוחה הצבאי של ישראל שחופש הפעולה שלה בלבנון לא קיים יותר והיא עסוקה עתה בהכנת צבאה לעימות הבא מול איום חיזבאללה לכיבוש הגליל.