עבור לתוכן העמוד
Menu

נצראללה: איראן איננה נסוגה מסוריה, שר הביטחון הישראלי משקר

נאומו האחרון של מנהיג חיזבאללה היה מכוון המשך הלוחמה הפסיכולוגית נגד ישראל במטרה לנסות ולהזים את הערכתו של שר הביטחון עלה מצב בלבנון ולנסות להשפיע על דעת הקהל בעולם הערבי על חיסול בכיר הארגון אלדין

בנאום לציון יום השנה הרביעי למותו של מוצטפא בדר אל דין, שהיה מפקד כוחות חיזבאללה בסוריה, ייחד מנהיג חיזבאללה חלק נרחב לזירה הסורית. נצראללה הבהיר כי שר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, אותו כינה "אידיוט", משקר לציבור הישראלי ומציג מצג שווא לפיו ישראל נוחלת ניצחונות צבאיים בסוריה והבטיח שהם יביאו לנסיגת הכוחות הצבאים של איראן מסוריה עד סוף השנה. נצראללה חזר על הטענה שלאיראן אין בסוריה כוחות צבא, אלא יועצים צבאיים ומדריכים בלבד, המסייעים לצבא סוריה ולכוחות שבאו לסייע למשטר אסד ומתאמים ביניהם, והדגיש כי הם לא עוזבים את סוריה.

 

נצראללה הבהיר כי צמצום הנוכחות הצבאית של חיזבאללה בסוריה באה לאחר השגת היעדים של חיזבאללה בחלב ובהסרת האיום על דמשק ובתאום עם צבא סוריה ולא כתוצאה מהאבדות שספג הארגון, כפי שישראל טוענת.

מנהיג החיזבאללה ציין כי ישראל פועלת בסוריה נגד כל מה שקשור לייצור הטילים והזהיר כי בהמשך התקפותיה, ישראל עלולה לעשות טעות בסוריה שתוביל להתלקחות אזורית. יוזכר בהקשר זה כי ב-17 אפריל 2020, חיבלו כוחות מיוחדים של חיזבאללה ב-3 אתרים במקביל לאורך גדר הגבול עם ישראל בתגובה לפגיעה ישראלית מהאוויר ברכב של חיזבאללה בסוריה. זאת, כדי להבהיר כי חיזבאללה תגיב מלבנון על פעולה ישראלית נגדה בסוריה.

עוד רמז על חילוקי דעות בין איראן ורוסיה בסוריה, אך הכחיש כי מדובר בקונפליקט ביניהן, אותו תיאר כחלק ממלחמה פסיכולוגית המתנהלת נגד איראן בסוריה.

נצראללה העלה על נס את הצלחותיו של מוצטפא בדראלדין כמפקד צבאי של חיזבאללה בשנות התשעים ובעיקר את תיפקודו במבצע "ענבי זעם" באפריל 1996, שכפה על ישראל את "הבנות אפריל", שצמצמו את יכולתה לפגוע בחיזבאללה והובילו בסופו של דבר לנסיגה הישראלית מלבנון במאי 2000.

 

 

 

 

הישגיו הגדולים של בדר אל דין היו לדברי נצראללה בעת שהיה מפקד כוחות חיזבאללה בסוריה, בה לחם "כתף אל כתף" עם מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. בכך ביקש נצראללה להזים את המידע לפיו קאסם סולימאני היה אחראי לחיסולו של בדר אלדין סמוך לדמשק.

 כתבות פרשנות כמו גם הרשת החברתית של חיזבאללה ותומכיה היתה מלאה בימים האחרונים במידע ובסרטונים על הקירבה הרבה שהיתה בין סייד זוליפיקאר Sayyed Zulfiqar (שם חרבו בעלת שני הלהבים של האימאם עלי), שהיה כינויו המבצעי של בדר אלדין לבין חאג' בוזורג Hajj Bozork (החאג' הגדול), שהיה כינוי הכבוד שבו פנה בדר אלדין לסולימאני.

תשומת לב מיוחדת ניתנה לתמונה נדירה, שבה העניק מנהיג איראן, חמנהאי, את טבעת האבן היקרה שלו לעלי, בנו של בדר אלדין לאחר מותו. מנגד צייץ דובר צה"ל בערבית מייד לאחר הנאום ש"נצראללה הורג את הקורבן והולך להלוויתו". זאת כדי לחזור על המידע שנצראללה נתן את הסכמתו לחיסולו של בדר אלדין על ידי סולימאני. למרות זאת, צריך לציין כי קיימים סימני שאלה לגבי אמיתות המידע הקושר את סולימאני ונצראללה לחיסול של מוצופא בדר אלדין.

 

מוצטפא בדר אלדין נקבר במאי 2016 בטקס רב משתתפים כאחד מבכירי המפקדים הצבאיים בסמוך לקיברו של רמטכ"ל חיזבאללה עמאד מוע'ניה ובנו ג'יהאד והוא מונצח בפנתיאון של דור המייסדים של חיזבאללה.