עבור לתוכן העמוד
Menu

נציג רוסיה בשיחות בוינה: "ייתכן והסנקציות יוסרו בקרוב"

דיווחים סותרים מוינה על קצב ההתקדמות במו"מ בין המעצמות לאיראן בנוגע לתנאים לחזרה להסכם הגרעין

סוכנות החדשות באירן , ISNA, מצטט את דבריו של נציג רוסיה במשא ומתן בוינה בהתייחסו לנושא הסנקציות על איראן.

הדברים באים ברקע דיווחים ברויטרס כי איראן הסכימה לנוסחה של האיחוד האירופי לחזרה להסכם הגרעין וזאת לעומת דיווחים אחרים בסוניות שונות בדבר משבר במו"מ בין המעצמות לבין איראן.

ב-13 לאוגוסט צוטט,מיכאיל אוליאנוב, נציג רוסיה במשא ומתן בווינה, בחשבון הטוויטר שלו כי " ייתכן שהסנקציות נגד איראן יוסרו בקרוב, אבל אי אפשר לומר את אותו הדבר על הסנקציות נגד רוסיה. רק חלק מהם קשור לאוקראינה. המערב רואה במדיניות העצמאית של רוסיה אתגר אסטרטגי וכמעט שלא יזנח את הטלת הסנקציות".

הוא גם כתב בציוץ אחר:" רוסיה מאמינה החזרת ה-JCPOA היא הדרך היעילה וההגיונית היחידה קדימה.

ערוץ החדשות הבינלאומי "איראן אינטרנשיונל" דיווח ב-12 לאוגוסט  כי משרד החוץ הקנדי הודיע שהמשא ומתן בין המעצמות לרפובליקה האסלאמית של איראן במסגרת "שיחות וינה" לא הניב תוצאות, וכי כעת "מחפשים אמצעים אחרים" על מנת לנסות ולהגיע להסכם.

כזכור, במהלך השבוע הצדדים נפגשו בבירה האוסטרית לסיבוב תשיעי של שיחות במאמץ אחרון להחיות את הסכם הגרעין המקורי. עם זאת, לאחר ימים של דיונים הצדדים חזרו לבירות כדי לדון בטיוטות שהמעצמות העבירו לנציגים האיראנים.

IRNA ציטטה ב-12 לאוגוסט דיפלומט בכיר במשלחת האיראנית: " ההצעה האירופאית יכולה להיות מקובלת אם היא תספק הבטחות" .

האיחוד האירופי הודיע בשבוע שעבר  שהוא הציג טקסט "סופי" לאחר ארבעה ימים של שיחות עקיפות בין פקידים אמריקאים לאיראנים בווינה. גורם בכיר באיחוד האירופי אמר שלא ניתן לבצע שינויים נוספים בטקסט, שנמצא תחת משא ומתן כבר 15 חודשים. הוא אמר שהוא מצפה להחלטה סופית מהצדדים בתוך "שבועות מאוד מאוד".

IRNA  ציטטה את הדיפלומט האיראני הלא מזוהה שאמר כי טהראן בוחנת את ההצעה. "הצעות של האיחוד האירופי יכולות להיות מקובלות אם הן מספקות לאיראן ביטחון בסוגיות של אמצעי הגנה, סנקציות וערבויות", אמר הדיפלומט.

הרפובליקה האסלאמית ביקשה להשיג ערבויות שאף נשיא ארה"ב לעתיד לא