עבור לתוכן העמוד
Menu

נעים קאסם: נפילת משטר הכיבוש היא בלתי נמנעת; שלום האזור תלוי בשחרור פלסטין

סמזכ"ל חיזבאללה סיפק שורה של התבטאויות בראיון האחרון

"התנועה ממשיכה להתחמש, להתכונן, לאמן ולגייס כוחות כדי להיות מוכנים לכל קרב שהמשטר הציוני עלול לכפות ולא להשאיר את מתקפת האויב ללא מענה", אמר נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה בלבנון.

לפי אתר החדשות "אל-אהד", הוא אמר ב"וועידה ערבית לסיוע לאסירים ולעצורים בבתי הכלא הישראליים" כי נפילת המשטר הציוני הכובש היא בלתי נמנעת וכי זו רק שאלה של זמן.והוסיף כי הלגיטימיות של המשטר הזה היא בלתי אפשרית למרות ההתנגדות.

קאסם פנה אל ארגוני הטרור הפלסטינים והבהיר כי "דעו לכם  שחיזבאללה איתכם ומאמין בניצחון".

הוא הוסיף: קולות המחאה נגד חיזבאללה בלבנון ובאזור נשמעים זאת משום  שהחיזבאללה עומד בראש ההתנגדות ולצד נושא פלסטין ושחרור הארץ והאנושות. המחאות הללו הן למעשה שיקוף של הגישות הכושלות של ארצות הברית ושל המתפשרים, ואין להן השפעה עלינו.

"מכיוון שהם מקבלים סיוע  מארה"ב ומכמה מדינות במפרץ הפרסי, הם מעלים כעת הצעות בחירות מפתות בהכרזה על התנגדות לנשק חיזבאללה, אך הבחירות יחשפו את כוחן הרגיל".

נעים קאסם כינה את תמיכת בהתנגדות הפלסטינית כחובה אסלאמית וערבית לכל האנשים החופשיים בעולם, שתוצאותיה כוללות לא רק את פלסטין, אלא את כל האזור. "
כשאנחנו עם ההתנגדות הפלסטינית, זה אומר שאנחנו עם העצמאות של מדינותינו והגנתן. התנגדות היא הפתרון לכיבוש מחדש של קרקעות ולשחרור אסירים, במיוחד לאור הקונספירציה הנוכחית ושיתוף הפעולה הבינלאומי עם ישראל".

סגנו של נסראללה הדגיש: כל ההצעות שהועלו לשאלה הפלסטינית, בין אם בכותרת "התנחלות" או "שלום", הן למעשה פתרונות להשמדת השאלה הפלסטינית ולתת לגיטימציה לכובש. חיזבאללה מתנגד לכל זה. התנגדות מזוינת פלסטינית היא הדרך היחידה להחזיר אדמות ומקומות קדושים.

הוא המשיך: הנורמליזציה של היחסים בין כמה מדינות ערביות למשטר הציוני היא השלום של החלשים ביותר והעמדה המשפילה ביותר, והם עשו טעות גדולה אם הם חושבים שהם מגנים על המלוכה שלהם בנורמליזציה. הם בגדו ופעולתם הייתה להתנער לחלוטין מתמיכתם בעניין הפלסטיני.

נאים קאסם סיפר על המחויבות של ארגון החיזבאללה לאסירים הפלסטינים ובירך את איראן וסוריה על תמיכת בלבנון ובסוגיה הפלסטינית.