עבור לתוכן העמוד
Menu

נסראללה: נייבא דלק מאיראן

בנאומו בשבוע שעבר התייחס נסראללה גם למשבר הפנימי בלבנון

לאר שהסיר את נושא מחלתו מסדר היום והתייחס לאירועים השונים מול ישראל, פנה מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאומו ב-9 ביוני לנושא הפנימי בלבנון, כשעל הפרק עומדים נשואי הבחירות והמצב הכלכלי.

נסראללה אמר כי הוא מתנגד לכוונת ראש הממשלה הזמני, לדחות את הבחירות במדינה וכי למרות כל הנסיבות יש לקיים אותן במועדן. כמו כן קרא לכל המפלגות הפוליטיות לתת מענה למשבר הכלכלי-חברתי.

הוא הוסיף כי חיזבאללה עדיין מפעיל את כל המאמצים האפשריים להקים את הממשלה החדשה שתוכל להתמודד עם המחסור בעבודה, במקורות אנרגיה ומוצרי מזון.

נסראללה פרש את תפיסת עולמו בנוגע למשבר הנוכחי וטוען כי הוא משפיע על כלכלת לבנון כבר 40 שנה. "על הממשלה להתמודד עם המצב הנוכחי על ידי מלחמה נגד מונופולים ועצירת המונופולים".

מזכ"ל החיזבאללה  ציין כי משבר הדלק המחייב מאות מכוניות להתייצב בתחנת הדלק הוא משפיל, והוסיף כי הממשלה יכולה לטפל במצוקה זו על ידי החלטה אמיצה אחת – ייבוא ​​דלק מאיראן.

בהקשר זה, ציין כי ההצעה האיראנית למכור דלקים בלבנון בלירה הלבנונית עדיין תקפה, והזהירה מפני כניעה ללחצים האמריקניים שמטרתם למנוע מלבנון לבצע את העסקה הזו.

הוא דחה על הסף את הדיווחים על סבסוד ממשלתי כפי שקובעת קרן המטבע העולמית.

"אם ממשלת לבנון לא תטפל במשבר הדלקים, חיזבאללה ירכוש דלק מאיראן, אמר סייד נסראלל "אנו נביא את ספינות הדלק לנמל ביירות, ונתן למדינה למנוע להביא דלק לעם הלבנוני."