עבור לתוכן העמוד
Menu

נמשכים הקרבות בין דאעש לבין הכורדים ליד הכלא בצפון סוריה

העימותים בין לוחמים כורדים סוריים הנתמכים על ידי ארה"ב לבין מחבלי  דאעש ליד הכלא בצפון מזרח סוריה נמשכים, כך מסרו מקורות כורדיים. הקרבות ליד כלא גוויראן החלו ב- 23 לינואר בעקבות תקיפה מתוזמנת של כוחות דאעש שפרצו לכלא.לפי הערכות מדובר בכמאה לוחמים שהצליחו לפרוץ את מערכי האבטחה של הכלא השמור והרגו עשרות לוחמים הנעזרים בצבא […]

העימותים בין לוחמים כורדים סוריים הנתמכים על ידי ארה"ב לבין מחבלי  דאעש ליד הכלא בצפון מזרח סוריה נמשכים, כך מסרו מקורות כורדיים.

הקרבות ליד כלא גוויראן החלו ב- 23 לינואר בעקבות תקיפה מתוזמנת של כוחות דאעש שפרצו לכלא.לפי הערכות מדובר בכמאה לוחמים שהצליחו לפרוץ את מערכי האבטחה של הכלא השמור והרגו עשרות לוחמים הנעזרים בצבא ארה"ב.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

כמה עשרות חמושים נותרו סגורים באגף אחד של הכלא, מצפון ובבניינים סמוכים, משם הם יורים לעבר הכוחות הכורדים.

דובר הכוחות הכורדים, פרהאד שאמי, אמר כי החמושים השתמשו במאות קטינים המוחזקים באותו מתקן כמו מגנים אנושיים, ומנעו תקיפת נגד.

על פי ההערכות, למעלה מ-3,000 חמושים חשודים בדאעש מוחזקים בגוויראן, המתקן הגדול ביותר בסוריה המאכלס חמושים של דאעש, כולל למעלה מ-600 מתחת לגיל 18.

"בעוד שהוא מובס צבאית, דאעש נותר איום קיומי על האזור", אמר מפקד כוח המשימה המשולב.

בקואליציה המערבית הודיעו כי הם מנתחים את המצב ומנסים לקבוע האם צפויות תקיפות נוספות באזור.

בהתקפה שלהם, חמושי דאעש ניסו להרוס מתקן חדש ומאובטח יותר הנמצא בבנייה ליד הכלא גוויראן, ותפסו את הנשקים מסוהרים לפני שרצחו אותם, כך דווח.

הכוחות הכורדים אמרו כי חמושים ביצעו ביום ראשון מתקפה חדשה על הכלא, המכונה גם כלא א-סינה, בניסיון לשבור את גדר המערכת ולתמוך באסירים שעדיין שולטים בחלקים מהכלא.

דובר נוסף של SDF, סיאמנד עלי, אמר כי לוחמי דאעש שהגיעו מחוץ לעיר ניסו גם הם לתקוף את הכלא ונהדפו.

ארגוני זכויות האדם בסוריה מדווחים כי לפחות 136 בני אדם נהרגו באזור.

החמושים תפסו מחסה באזורי מגורים המקיפים את הכלא, כולל בשכונת זוחור, שנחסמה על ידי כוחות הביטחון. מאות אזרחים נמלטו מהאזור ליתר ביטחון. הערכות מדברות על בין 150 ל-200 חמושים מוערכים כעת באגף הצפוני של הכלא ובאזור המגורים הסמוך.

ארגון דאעש לקח אחריות על הפריצה בכלא דרך סוכנות הידיעות שלו  .Aamaq

חמושים במקלעים כבדים וכלי רכב מאובזרים בחומרי נפץ תקפו כוחות דאעש את המתקן במטרה לשחרר את האסירים שלהם .  מכונית תופת פוצצה בקרבת מקום במחסן נפט, יצרה הסחה והותירה אש ועשן באוויר למשך יומיים.

סרטון שפרסמו החמושים בסוף שבת הראה כלי רכב של דאעש  במה שנראה כמו קירות הכלא ויוצרים חורים גדולים. עשרות גברים נראו הולכים במתקן בחושך, נמלטים לכאורה מהכלא. הכוחות בהנהגת הכורדים אמרו ביום שישי שהם עצרו עד כה למעלה מ-100 אסירים שנמלטו, אך המספר הכולל של הנמלטים עדיין לא ברור.

בעבר דאעש נהג לבצע מבצעים רבים על מנת לשחרר את אנשיו הכלואים בבתי כלא שונים.

בסרטון אחר שפורסם בשירות החדשות של דאעש, הראו החמושים שני תריסר אנשי כלא, חלקם במדי צבא, כבני ערובה, כולל כמה שנראו חבולים ומוכים. אחד מאנשי דאעש נראה מקריא הצהרה למצלמה ואחר עמד על המשמר עם מה שנראה כמו מסור או מצ'טה. שני החמושים היו רעולי פנים.

לפי דאעש המתקפה החלה באמצעות שני מחבלים מתאבדים שפוצצו שתי משאיות בשער הכלא ולאורך חומותיו, וגרמו לנזק רב. מיד לאחר מכן  חמושים פשטו, תחילה פנו למגדלי הכלא ועל מחסן הנפט, וקבוצה שנייה תקפה מוצב כורדי בקרבת מקום בעוד שתי קבוצות אחרות התעמתו עם סיורים סמוכים וחתכו קווי אספקה ​​כדי לערער את הגנת הכלא.

התקיפה חלה במקביל להתפרעויות בתוך הכלא, שם חמושים תפסו נשק והחזיקו סוהרים וצוות בית סוהר כבני ערובה, כך מסרה הקבוצה המיליטנטית, וטענה כי היא שיחררה יותר מ-800 חמושים, שחלקם לוקחים חלק במבצע המתמשך.