עבור לתוכן העמוד
Menu

נידונים למוות באיראן

8 בני אדם ושלושה נוספים נידונו למוות באיראן בעוון מחאה • השלושה הנוספים נידונו למוות בעקבות ההשתתפות שלהם בהפגנות בנובמבר האחרון

ראש מחלקת המשפטים במחוז אספהאן הודיע ב-26 ליוני כי שמונה בני אדם נידונו למוות בעוון "שחיתות עלי אדמות ", אישום הנושא את עונש המוות על פי חוק העונשין האיסלאמי של איראן.

מוחמד-רזא חביבי, שנאם בדרשת תפילת יום שישי, לא ציין פרטים על המקרים הללו או על המחאות שהנאשמים השתתפו בהם, אך אמר: "אנו נהיה נחושים נגד שכירי חרב ומתפרעים אם יבוצעו פשעים כמו מה שקרה בשנת 2009, 2017 ונובמבר האחרון [כשפרצו הפגנות ברחבי הארץ] "והוסיפו כי שמונת המשפטים הסתיימו והמעורבים נידונו למוות.

דבריו של חביבי הגיעו ימים ספורים בלבד לאחר הדיווחים כי שלושה צעירים נוספים נידונו למוות בגין השתתפותם בהפגנות בנובמבר 2019 בטהראן. עונשי המוות שעבר בית הדין המהפכני אושרו, על פי הדיווחים, על ידי בית המשפט העליון. הרשות השופטת, עם זאת, טרם הודיעה רשמית על העונשים.

לאחר שהחלטת בית המשפט העליון פורסמה על ידי עדותו של עורך דין המעורב בתיק, הכחיש זאת אתר חדשות המזוהה עם הממשל (IRIB) וציטט מקור.

מירושוסין מוראדי, מוחמד רג'אבי וסאיד טמג'ידי נידונו למוות בקשר למעשי הצתה שהתרחשו במהלך ההפגנות בנובמבר 2019. לפי "אמנטסי אינטרנשונל" משפטם היה בלתי הוגן באופן גס, נשללה מהם גישה לעורכי דין בשלב החקירה ואומרים שהם עונו. אמירהוסין מוראדי אומר שהוא נאלץ למסור "וידוי" ששודר בטלוויזיה הממלכתית ומשמש כראיה להרשעתם.