עבור לתוכן העמוד
Menu

נאום היהרות והשחצנות של הנייה

בנאום בפני רבבות לרגל 31 יום להיווסדות ארגון הטרור חמאס התייחס מנהיג הארגון למידע המודיעיני שאסף מפעולת צה"ל בחאן יונס וחשף גם סיפור אישי • סיכום הנאום

הבטחות רבות נשאו היום בשמי עזה לנוכח יום חגו של ארגון חמאס שציין 31 שנים הליווסדו בעצרת חגיגית בעזה. רבבות הגיעו לשמוע את הנאומים השונים וזאת על רקע התחושה של ארגון החמאס בתקופה האחרונה כי הוא נמצא כעת בתקופה טובה למרות הכישלון המודיעיני שלו שנחשף בפעולת הכוחות המיוחדים הישראלים בחאן יונס בחודש שעבר.

לקריאה נוספת

תכנית חמאס: למשוך את השטיח מתחת לישראל והרש"פ

אחד הנואמים המרכזיים בעצרת היה מנהיג החמאס, איסמעיל הנייה, שהחליט לדבר על כמה נושאים ואף חשף פרטים אישיים אודות מות אחיו, דבר שלא נהוג בדרך כלל בחמאס.

"היינו כצעד מתל אביב"

הצפייה בקרב מאזיני הנאום של מנהיג חמאס הייתה לקבל אינפורמציה חדשה אודות פעולת צה"ל בחאן יונס והמלחמה הפסיכולוגית אותה מנהל הארגון במודיעין הישראלי.  הנייה לא חשף רבות אך אמר: "למהנדסי הזרוע הצבאית של חמאס יש אוצר ביטחוני וטכני החושף את מנגנוני הפעולה של הכוח המיוחד של הכיבוש בגדה המערבית, ברצועת עזה ובמדינות ערב ובמקומות אחרים". עוד הוסיף כי "הדרכים שבהן נכנסו ויצאו הכוחות המיוחדים של הכיבוש לרצועת עזה ידועות לזרוע הצבאית של חמאס".

הנייה המשיך במלחמה הפסיכולוגית מול צה"ל והמודיעין הישראלי ואמר: "הזרוע הצבאית תודיע במסיבת עיתונאים את מה שעמנו צריך לדעת על פעילות הכוח הישראלי ברצועת עזה. בידיה יש אוצר ביטחוני גדול מאוד שיש לו השלכות חשובות על קרב המוחות עם הכיבוש. זה יסייע לנו להבין את מנגנוני העבודה של הכוחות המיוחדים שפעלו בכמה מקומות ומדינות".

בהתייחסו לעימות האחרון בין ישראל לחמאס על רקע חשיפת הפעולה בחאן יונס וחיסול מספר בכירים בארגון אמר: "הזרוע הצבאית של חמאס הייתה במרחק צעד מתל אביב בעימות האחרון". עוד הדגיש את השת"פ הראשון מסוגו עם כלל הארגונים: ""נתנו דוגמא טובה בתחום הצבאי באמצעות החמ"ל המשותף של כל הפלגים הפלסטינים ודוגמא מדינית טובה באמצעות המטה שארגן את צעדות השיבה".

הזירה המדינית – בכל הכח נגד תכנית טראמפ

מנהיג חמאס התייחס גם לשינוי בקרב מספר מדיניות ערב המוכנות להתחיל תהליך של התקרבות לישראל וזאת לאחר ביקורו של ראש נתניהו בעומאן וביקורי בכירים ישראלים רבים אחרים במדינות ערב בפומבי. כך אמר הנייה: "אל תחשבו שהנורמליזציה עם מדינות ערב היא פריצת דרך של ישראל. העמים של האומה הערבית והאסלאמית שונאים את ישראל".

"שנה לאחר הצהרת טראמפ, ירושלים היא ערבית ואסלאמית", אמר הנייה והוסיף: "צעדות השיבה העלו את נושא המצור על עזה על השולחן האזורי והבינלאומי ועסקת המאה של טראמפ לא תעבור". הנייה לא שכח את ההצבעה באו"ם שנפלה ונתנה רוח גבית לארגון "רצו להביס את חמאס בעצרת הכללית של האו"ם אך הם נכשלו".

 

"הזירה החשובה ביותר – הגדה"

הנייה לא השאיר את האירועים הקשיים באזור רמאללה בימים האחרונים לא מענה ואמר: "האינתיפאדה המתחדשת בגדה תהייה בית הקברות של עסקת המאה של טראמפ". הנייה המשיך בדבריו: "אני אומר למנהיגי הכיבוש אין לכם עתיד על אדמת פלסטין ואין לכם מקום בירושלים ובפלסטין. ההתעוררות החדשה בגדה היא תגובה לכל הניסיונות להשפלה של הכיבוש בגדה ובירושלים".

מנהיג חמאס המשיך ואמר "אני אומר לציונים. פעילי חמאס ופת"ח והפלגים האחרים בגדה אינם זקוקים להכוונה מרחוק מרצועת עזה כדי לבצע פיגועים".

גם את המחבלים שחוסלו על ידי צה"ל ביום חמשי האחרון לא שכח מנהיג חמאס ובחר להתייחס דווקא אל המשפחות והסייענים כי לעודד אותם: " אני משבח את משפחת בושכאר שנתנה מחסה לשהיד אשרף נעאלווה ואת כל המשפחות שמגנות על המוג'הידין ומי שעומד לצד ההתנגדות."

הנייה הגדיר בדבריו את הזירה החשובה ביותר בעיניו באסטרטגיה של הארגון, הטרור ביוהודה ושומרון לדבריו "תושבי הגדה צריכים לדעת כי הם הזירה החשובה ביותר והזירה שתכריע את הסכסוך עם האויב הציוני".

"תמה תקופת המשא ומתן. די להסכם אוסלו. יש להפסיק את התיאום הביטחוני בין הרש"פ לישראל", קרא הנייה ותקף את ישראל :האוייב נכנס לערים הפלסטיניות ולשטחי A ומחסל אנשים. אסור שניתן לו פרס בדמות המשך השת"פ הביטחוני".

לוקח דברים אישית

פרט מעניין נוסף אותו חשף הנייה על מות אחיו: "יש לי אחיות שמתגוררות בישראל כשאחי נפטר דיברנו עם מתווכים לבדוק אפשרות שיכנסו לרצועה לראות את אחיהם הגדול, אך תשובת האויב הייתה שלילית מכיוון שאסמעיל הניה תמך בפיגועים האחרונים בגדה. האם ציפיתם שאגנה את הפעולות האלה?"

רוצים באחדות ומשבחים את איראן

איסמעיל הנייה בכרזה מיוחדת לנאומו
איסמעיל הנייה בכרזה מיוחדת לנאומו

גם לנושא ממשלת האחדות עלה על הפרק בנואמו של הנייה: ""אנו מוכנים למפגש גדול בקהיר בחסותה של מצרים. אני מוכן להיפגש עם אבו מאזן בעזה בקהיר או בכל מקום כדי לדון בדברים ולארגן פגישה פלסטינית מורחבת כדי לקבוע את האג'נדות של השלב הבא. אני קורא לכנס את ההנהגה הזמנית של אש"פ ולכנס את המל"פ בהתאם למפגש ביירות". הנייה הוסיף: "אנו מוכנים לבחירות בתוך 3 חודשים לנשיאות, לפרלמנט ולמל"פ. נקבע ביחד את מועד הבחירות, אנו מוכנים להקמת ממשלת אחדות לאומית. חמאס מוכנה ללכת לקצה עולם כדי להשיג אחדות לאומית".

 

בנוסף שיבח את איראן, כווית, טורקיה ולבנון העומדת לצד הארגון.