עבור לתוכן העמוד
Menu

"נאום המפה" – מה רצה נצראללה?

לרגל 13 שנים למלחמת לבנון השניה הופיע מנהיג חזבאללה חסן נצראללה בראיון טלוויזיוני שבו הכריז כי ארגונו יכול "להחזיר לתקופת האבן" את ישראל באמצעות רקטות וטילים • בראיון שנועד ללוחמה פסיכולוגית הבהיר נצראללה כי כוחות איראן לא יצאו מסוריה ו"שכח" לציין את העובדה כי הוא מסתתר בבונקר כבר 13 שנים

ב-12 ביולי הופיע מנהיג חזבאללה, השיח' חסן נצראללה, בראיון מיוחד לערוץ "אלמנאר" לרגל יום ציון 13 שנים למלחמת לבנון השנייה.

במשך כל התקופה הזו ועד היום, הצליחה ישראל ליצור מאזן הרתעה שמונע מארגון חזבאללה לצאת להרפתקה צבאית ולתקוף את ישראל. הארגון אף שמר על שתיקה במהלך מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה בשנת 2014 ולא יצא לעזור לפלסטינים ברצועה באמצעות תקיפת מטרות בישראל.

השנה חטף ארגון חזבאללה מכה צבאית ומורלית, צה"ל חשף את פרוייקט המנהרות הסודי שלו, שבאמצעותו תכנן לחדור לגליל, והשמיד אותו.

למרות זאת, חזר השיח' נצראללה בראיון הטלויזיוני על איומיו הקודמים כלפי ישראל כשהוא משתמש במפה שהחזיק בידיו כדי להמחיש את איומיו.

להן הנקודות העיקריות בראיון:

א.ההתנגדות האסלאמית חזקה יותר מאי פעם ויכולה להשמיד לגמרי את ישראל ו"להחזיר אותה לתקופת האבן", הררטות והטילים המדוייקים של חזבאללה יכולים לפגוע בכל נקודה בישראל מראש הנקרה ועד אילת.

חסן נצראללה פירט על המפה שהחזיק בידו כיצד הוא מתכנן להמטיר מטר של רקטות וטילים על כל הישובים ברצועת החוף מאשדוד עד נתניה, רצועה באורך של 70 ק"מ ורוחב של 20 ק"מ, וגם על מתקן האמוניה בחיפה, דבר שיביא לאלפי הרוגים ישראלים.

הוא טען כי "כל מלחמה תשים את ישראל במצב של סף הכחדה".

ב. כל מלחמה עם ישראל לא תכלול רק ירי רקטות טילים לעברה אלא גם מלחמה קרקעית ותוכנית החדירה לאזור הגליל עדיין בתוקף.

ג.חזבאללה צמצם את מספר לוחמיו בסוריה שנלחמו לצד הצבא הסורי, הצבא הסורי התאושש ממלחמת האזרחים והוא איננו זקוק עוד לסיוע של חזבאללה.

ד.לרוסיה אין שום אינטרס שאיראן תצא מסוריה, יש תיאום גדול מאי פעם בין רוסיה לאיראן ורוסיה מנסה "לעגל פינות" כדי להגיע להסדר שימנע עימות צבאי בסוריה בין ישראל לסוריה וחזבאללה או איראן.

מדבריו ניתן היה להסיק שלאיראן אין שום כוונה להסיג את כוחותיה מסוריה.

ה."עסקת המאה" של טראמפ תיכשל בגלל התנגדות הפלסטינים והניצחון של סוריה, עיראק ותימן והיוהרה האמריקנית בהכרזה על ירושלים כבירת ישראל.

ו. הסנקציות האמריקניות על חזבאללה הן חלק מהמערכה,"זהו כבוד לנו ואות על חזינו",הסנקציות שהוטלו על חברי הפרלמנט הלבנוני הן פגיעה בפרלמנט ובמדינת לבנון, בעוד ארה"ב מגלה פרגמטיות ומנסה לפתוח ערוצים עם חזבאללה בלבנון באמצעות מתווכים.

לוחמה פסיכולוגית

כמו בנאומיו ובראיונות הטלויזיוניים שעשה בעבר, מנצל מנהיג חזבאללה את הבמה התקשורתית כדי לעשות לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל מתוך ידיעה כי מערכת המודיעין הישראלית עוקבת אחר כל התבטאויותיו.

לכן הוא טען בנאומו כי מנהיגי ישראל לא הצליחו לשקם את אמון הציבור הישראלי בצה"ל לאחר מלחמת לבנון השניה ולא הצליחו לשקם את כוחות היבשה.

ההתרברבות של חסן נצראללה איננה חדשה, למרות שהוא ידוע כאחד שעומד בהבטחותיו, ברצועת עזה ובגדה שואלים הפלסטינים את השאלה הבאה: אם ארגון חזבאללה כל כך חזק והוא יכול להשמיד את ישראל כפי שאתה טוען מדוע לא עשית את זה עד עכשיו? מדוע חזבאללה נותן לנו להמשיך ולסבול תחת שלטונה של ישראל?

במהלך הראיון אמר חסן נצראללה כי "החיים הם בידי אללה, אך על פי ההגיון אני אתפלל בירושלים".

מנהיג חזבאללה "שכח" לציין בראיון כי הוא חי בבונקר כבר 13 שנים ונראה כי החלום שלו להתפלל במסגד אל-אקצא איננו עומד להתגשם בתקופת חייו, הוא יודע היטב את כוחה הצבאי של ישראל ואת יכולותיה להרוס את לבנון ואת ארגונו.

אם היה לו שמץ של ספק ביכולותיה הצבאיות של ישראל מזמן היה תוקף אותה, כפי שאומר הפתגם הערבי "לא משלמים מיסים על דיבורים".